הסערה שהתחוללה בשבוע שעבר פתחה לדפנה ארמוני את ארובות השמים. תרתי משמע. "סערה", איך לא, כך נקרא סינגל ששיגרה לחלל האוויר, כמקדמה מלהיבה לקראת אלבומה השלישי שבדרך.



צירוף מקרים או אולי גימיק מעולה? אם למי מכם נשמע השיר מוכר מאיפשהו, הוא לא טועה. מדובר באותה גברת - שיר מתוצרת עצמית שביצעה לפני 23 שנה באלבומה השני, "אישה אחת פחות" - בשינוי אדרת.
 
"למעשה כתבתי אותו כבר ב־87'", מספרת ארמוני על נסיבות הולדת השיר, שזכה כעת למקצה שיפורים. "זה היה כשלמדתי משחק בסמינר הקיבוצים. בהפסקה שהייתה לנו, הלכתי עם אחד התלמידים לחוף הים. כשהתיישבנו שם, הוא קרא ספר, ואני ניצלתי את הזמן כדי לכתוב שיר שתיאר את הסערה שהתחוללה לנגד עינינו".
 

וההקלטה שלו?
"ההקלטה הראשונה שלו הייתה דווקא באנגלית, כשבתקופת מלחמת המפרץ ביקרתי בארצות הברית, אבל לא הוצאתי את ההקלטה. כעבור שנה וחצי הקלטתי את השיר בעברית במסגרת האלבום השני שלי, בהפקתו המוזיקלית של יוסי פיין. מאז הרגשתי שמשהו באותה הקלטה לא היה מספיק סוער. כנראה 
שהעובדה שהייתי אז בהריון עם התאומים שלי ישבה לי על מיתרי הקול. כל השנים רציתי לחזור ולהקליט, אבל הייתי עסוקה בעיקר במלחמת הישרדות יומיומית כאם חד־הורית. עכשיו, כשהאפרוחים – אלה בלימודי משחק בסטודיו יורם לוינשטיין ועדן באפריקה – פרחו מהקן, סוף־סוף יש לי זמן לעצמי, עם מחשבה שהקלטת 'סערה' תהווה מקדמה לאלבום שיתבסס על שירי מחברת ישנה שמצאתי אצלי, בתקווה שיהיה לו יותר מזל מאשר לאלבום הקודם".
 
ומשאלת הלב שלך?
"שיבוא איזה אמרגן או מפיק יודע עניין, שמתוך הבנת הפוטנציאל ידחוף את העסק קדימה, כי יש מה. זה מה שאני מחכה לו, אחרי כל השנים שבהן שמעתי אמירות מאחורי הגב שלי כמו 'איזה פספוס', וזה חבל. כי יש לי לא רק כישרון וניסיון, אלא כמי שדוברת אנגלית פרפקט, אחרי שגדלתי באנגליה, אפשר לבנות עלי גם להקלטות לכיוון של חוץ לארץ".

 



בינתיים ע
ברו כמעט 30 שנה, וזמרות רבות עקפו אותך בסיבוב.
"אני לא בתחרות עם אף זמרת, ואני מתרכזת בלעשות את שלי בקצב ובדרך שלי. לדעתי, אין מבחינתי זמן טוב יותר עבורי מאשר לעשות היום פריצה אדירה. אני עם הפנים קדימה, ומשתדלת לא להתעסק עם העבר. מה שחשוב זה שאני כאן, ואני עושה".
 
אם את מדברת על עשייה, האם פנייך מועדות לפוליטיקה? 
"לא אעסוק בפוליטיקה. אני מבטיחה. זה לא בשבילי. אבל אשתדל להטות את המרץ שלי לטובת האמנים, אחרי שבקיץ האחרון נבחרתי לראשות אמ"י, לצד יענק'לה מנדל, הממשיך בניהול השוטף, בעוד שאני לקחתי על עצמי נושאים חשובים שבהם עוסק האיגוד".
 
זה עדיין לא בא לידי ביטוי בתקשורת.
"נכון. אולי כי אני לא מחפשת פרסומת, אלא לתרום כמה שיותר לחברים שלי באמ"י, במיוחד לוותיקים שבהם, הזקוקים לעזרה מאחת כמוני".
ארמוני יודעת שעם כבוד לא הולכים למכולת, וברור לה כשמש שלא תתעשר מהתפקיד הרם שלו היא נבחרה. היא גרה בדירה שכורה בצפון תל אביב, מלהיטה קהל בהופעות, לצד תפקידה כלונה ב"בוסתן ספרדי", שבו היא מתמידה כבר 18 שנה, ומנחילה מנסיונה לתלמידי פיתוח הקול שלה, שביתה פתוח בפניהם, שרק יבואו.
 
יהיה המשך לריאליטי "היכל התהילה"?
"מצדי, למה לא? שרק יזמינו לסדרות, לסרטים ולריאליטי - ואני באה. אני פתוחה להצעות, אם כי לא לכל ריאליטי. ל'הישרדות' יצטרכו לקחת אחרים. מספיקה לי ההישרדות בחיים".