אם נדמה שלבוגרי תוכניות הריאליטי המוזיקליות לוקח זמן להתאפס, עושה רושם שדניאל יפה, הזוכה הטרייה למדי של "אקס פקטור", מכה בברזל בעודו חם. "כבר במהלך התוכנית חשבתי על היום שאחרי", היא מגלה לקראת מופע הבכורה של "אהבה עולמית" והשקת האלבום הכפול שלצדו, ביום שני הקרוב ב"רדינג 3" בנמל תל אביב, בהשתתפותה.



האם רואת החשבון שבך מדרבנת אותך בגישה הזאת?


"אולי. זה האופי שלי מאז ומתמיד. כאדם מאוד ריאלי, אני נוהגת לחשוב קדימה".



יפה (28) יצאה מה"אקס", אך נשארת במסגרת בוגרי ריאליטי. עמה מתקיימת ועידת פסגה קטנה, כשבפרויקט "אהבה עולמית", בהפקת מקס לבקובסקי ("שפקס"), בוגר "הישרדות", שתרגם 34 משירי האהבה הגדולים, ישירו איתה עמיתה לתוכנית, עידו ונה, לירון רמתי ("כוכב נולד") ודוד דריי ("הכוכב הבא").



"המופע הוא כמו הסגנון המוזיקלי שגדלתי עליו", היא מבהירה. "הייתי מתארת את שירי האהבה האלה כשירי דיוות. משהו שלא כל כך קיים בארץ, בניסיון להביא אותו בעברית".



סליחה, את גם דיווה?


"שאגיד על עצמי? ברור! ככה אומרים עלי".



את טוענת שהסגנון מתלבש עלייך, אבל אני לא זוכר ששרת בעברית ב"אקס פקטור".


"אז כאן אני מראה שאני יכולה לעשות גם את זה, בין השאר בשנסונים צרפתיים ובשירים רומנטיים אחרים מתורגמים מכל הזמנים, עם עיבודים עכשוויים של המפיק המוזיקלי חן מצגר־אדר".



ארבעתכם הלכתם מכות על הסולואים?


"חלוקת השירים נעשתה בצורה הוגנת, וכל אחד שמח בחלקו. בטח אני, שיוצא לי לבצע בין השאר את 'ג'וני גיטר' של פגי לי, את 'החיים' של מריה קרי ואת 'לה באמבולה' של פטי פראבו".



במקביל הולכת יפה לככב גם במחזמר "משיח" מאת ירון כפכפי בחג המחזמר בבת ים, ב־8 בדצמבר, בתפקיד אהובתו של עוז זהבי - לא פחות - בהפקה שבין כוכביה גם אקי אבני עתיר הניסיון, ובבימוי משה קפטן.



במקומך הייתי משקשק ליד כל השמות האלה.


"אולי זאת התגובה שמצפים ממני, אבל זה לא מרגיש לי ככה. יש לי התרגשות גדולה לעשות מחזמר בסדר גודל כזה, כבר על ההתחלה, מול מקצוענים אחד־אחד. קיבלתי הזדמנות מדהימה. כיף לנו בחזרות. אנחנו צוחקים המון".



יש מצב שתמשיכי בכיוון של מחזות זמר?


"אני לא שוללת שום דבר, אבל אני קודם כל זמרת שחותרת להוצאת אלבום ראשון. בינתיים אני מופיעה בתוכנית קאוורים, מהשירים ששרתי ב'אקס'. נראה לי שאני מגשימה חלום. תודה לאל, שרק ימשיך ככה".



והצד השני שלך?


"בעקבות הזכייה, הקפאתי את הפעילות שלי כרואת חשבון, למרות הפרגון האדיר שקיבלתי מהמשרד שבו התמחיתי. לצערי, או לשמחתי, אי אפשר הכל ביחד. אולי בעתיד".



שתי אחיות מעודדות



היא מקריית אתא, עם שורשיים פרסיים (מכאן ה"יפה") ומרוקאיים. הורים. שתי אחיות מעודדות. ומכנה משותף מפתיע עם קרן פלס - מוניק, אמה של יפה, היא כמו פלס - בת המושבה יבנאל. יפה: "אף פעם לא נפגשתי עם קרן. תמיד התפעלתי איך היא יצאה ממושבה כזאת קטנה ומרוחקת והצליחה בגדול. חשבתי שאין סיבה שלא אצליח כמוה. קיבלתי המון תמיכה מהבית, כולל מאחיותי אפרת ואלינור. אמי זמרת מדהימה, שאיכשהו לא עשתה דבר עם הכישרון שלה. כך גם אלינור, שהייתה ילדת פסטיגל כשהייתי תינוקת, ולא המשיכה".



ואת?


"שרתי בפסטיבל הזמר של קריית אתא ובכל מקום שיכולתי ואיפה שרק רצו לשמוע אותי. מאז ומתמיד ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים, להיות על במה ולשיר בפני אנשים, בלי שזה יפריע לי להצטיין בלימודים".



הבוחנים שלך בבחינות ללהקות צבאיות לא ידעו על כוונתך להיות זמרת?


"אני לא מאשימה אף אחד בכך שלא התקבלתי, למרות שמאז שהייתי ילדה, היה לי ברור שאהיה בלהקה צבאית. מה לעשות, לבחינה הקובעת הגעתי חולה ולא מוכנה".



איזה באסה.


"אכן, זה היה דיכאון. לקחתי את העניין מאוד קשה, אבל זה יצא לטובה כשהעברתי את השירות הצבאי שלי בצוות הווי במחנה נופש של חיל האוויר בנגב. משהו מדהים. מה גם שירדתי שם 10 קילו".



בדרך ללימודי ראיית חשבון במכללה למינהל בראשון לציון הייתה חצי שנה דיילת אוויר. את הטיול של אחרי הצבא עשתה בכיף ברחבי ארצות הברית, שם ראתה עולם. בעת לימודיה הייתה זמרת בלהקת אירועים, כך שהיא מרגישה שהגיעה מוכנה קומפלט לתוכנית הטלוויזיה שחשפה אותה לאומה.



"התאפשר לי שם להגשים את החלום הכי גדול שלי, על הבמה הכי נוצצת בישראל, ואולי בגלל זה טוב שלא התקבלתי לתוכניות אחרות שבהן רציתי להשתתף", אומרת יפה. "חוויתי שם חוויה של פעם בחיים ונהניתי מכל שנייה, כששתיתי לרוויה כל מה שנתנו לי, מה גם שהייתה לי הזכות להיות בקבוצה של אמן כמו רמי פורטיס".



הוא אמר לך להשתגע יותר מול המצלמות?


"ת'אמת? הייתי מאוד לחוצה, ורמי היה אומר לי 'אל תדאגי, יהיה בסדר, אני סומך עלייך בעיניים עצומות'".



מתי ידעת שתעלי על הפודיום?


"עולה על מה?"



שתגרפי את כל הקופה.


"לא ידעתי את זה בשום שלב. כשהגעתי לגמר, נשמתי לרווחה ואמרתי לעצמי שלא משנה אם אזכה או לא, בכל מקרה הגעתי למקום מכובד. כשזכיתי, זה עלה על כל הציפיות שלי והרגשתי אושר עילאי".



וחן, ארוסך?


"מבחינתי, הוא הדבר הכי מדהים שקיים בעולם. כשניצחתי בתוכנית זה היה ניצחון משותף שלנו, לאחר שיחות מוטיבציה מצדו, בזמן שכמעט נשברתי בתוכנית".



יש מצב שגם את תסבלי מתסמונת מלכות היופי, הנוטשות את אהוביהן בעקבות זכייתן?


"אין מצב בעולם שזה יקרה לנו. האהבה בינינו היא מעל לכל".



מה הלאה? ברודוויי, הוליווד, אולי קיסריה?


"אקח מה שיבוא, העיקר להגיע הכי רחוק שאפשר. אני רוצה להוכיח שלא מוכרחים להיעלם אחרי תוכנית ריאליטי. אני כאן לגמרי כדי להישאר".