רק שלושה חודשים עברו מאז הוציאה עדן בן זקן את אלבום הבכורה שלה, "מלכת השושנים", והיא גם הצליחה להגיע למעמד של אלבום זהב, עם מכירות של למעלה מ־15 אלף עותקים, וגם להגיע למעמד של אלבום פלטינה, עם למעלה מ־50 אלף הורדות דיגיטליות.

ואולי זה לא מפתיע, יען כי הרבה שמות "כבדים" בתעשיית המוזיקה הישראלית התגייסו למשימת השיגור של בן זקן לשחקים: דנה וחנה לפידות, דולב רם, פן חזות, גילי זכאי, אורי בן ארי, חן הררי, אבי אוחיון, אסף צרויה, משה בן אברהם, אייל חייא, גל שריג ונאור סינוואני; כשעל הפקת השירים אחראים יעקב למאי, תמיר צור, ינון יהל, הנרי, שי ראובני, דודו קומה ואלי קשת.
 


ביום שני האחרון פתחה בן זקן את סיבוב ההופעות עם שירי האלבום החדש מול קהל מעריצים אדוק ב"רדינג 3" בתל אביב. כולם כמובן הגיעו בעקבות "מלכת השושנים", אבל די ברור שההערצה הזאת התחילה בזמן שבן זקן השתתפה ב"אקס פקטור" - שם סיימה במקום השני אחרי רוז פוסטאנס.
 

"'אקס פקטור' נתנה לי במה ענקית להראות את מה שאני יודעת. הניסיון הזה לימד אותי הרבה והכין אותי למה שאני חווה עכשיו", מספרת בן זקן. "להגיע לרגע הזה של השקת האלבום הראשון שלי זו הגשמת חלום. זה כיף, ותודה לאל שזה קרה. התאכזבתי קצת, אבל רק כי לא זכיתי במקום הראשון. בסופו של דבר התוכנית הייתה חוויה מטורפת, אבל ביום שאחרי צריך לעבוד הרבה יותר קשה".
 
איך זה מתבטא?
"זה אומר לקום בכל פעם ליום שגרתי ואינטנסיבי, להגיע לבסיס בשמונה בבוקר, לחזור הביתה, ומשם לנסוע לאולפן כדי להקליט, להמשיך את היום בפגישות עם המנהלים שלי, לשמוע סקיצות וחומרים, לדבר עם כותבים ומעבדים, וכמובן להופיע כל ערב. זאת הייתה שנה לא קלה בשבילי. לשמחתי התגובות לשלושת הסינגלים הראשונים שיצאו היו מעולות, מה שעודד אותי מאוד לפני הוצאת האלבום כולו".
 
המספרים שאליהם הגיעה בן זקן כמעט בלתי נתפסים לאמן צעיר בתחילת דרכו, גם בז'אנר הפופ הים תיכוני. "מנגינה", הסינגל הראשון ששחררה לרדיו, צבר מעל ל־4 מיליון צפיות ביוטיוב; "מלכת השושנים" - ששוחרר לכבוד מצעד הגאווה האחרון והפך לשיר הנושא של אלבומה - צבר מעל ל־12 מיליון צפיות ביוטיוב; ו"פיסה מזיכרוני", הסינגל הרביעי, עבר מזמן את רף המיליון צפיות, וגם הצליח להשתחל לתוך הפלייליסט של גלגלצ המיינסטרימי.
 
בן זקן הצליחה להרשים בהופעתה אך יחד עם זאת להישאר קרובה לקרקע, לא שוכחת לפרגן לנגניה ולתת להם מקום שווה. היא גם לא שכחה לתת טעימה מהמקום שממנו פרצה, וביצעה בקול קורע לב את Hurt של כריסטינה אגילרה - השיר שחשף את האקס פקטור שלה ב"אקס פקטור". "אין ספק, מופע השקת האלבום ב'רדינג' הוא משהו שחיכיתי לו הרבה זמן", מתוודה בן זקן.
 
מדוע בחרת להוציא אלבום בכורה בז'אנר כל כך שונה מהשירים שאיתם הופעת ב"אקס פקטור"?
"לצד השראה גדולה כמו ביונסה, גדלתי על המוזיקה הזאת בבית, ואני מאוד אוהבת את מה שעושים שרית חדד, עמיר בניון ואייל גולן. השירה שלי מגיעה משילוב של המון השראות וגם ממשהו שאני מביאה מתוך עצמי לשירים. שילוב של כולם שחיבר אותי להביא משהו שלי. זה מה שיפה עבורי. חוץ מזה, המוזיקה הזאת קודם כל באה עבורי ממקום רגשי. זה מה שיוצא לי מבפנים, ואני לא יכולה להתווכח עם זה". 
 
איפה תהיי בעוד עשר שנים?
"כרגע אני מסתכלת על האלבום הבא שלי, שנמצא בשלבים מתקדמים. אני מקווה שאמשיך ליצור כמה שיותר שירים, אבל מה שחשוב עבורי בעיקר הוא לעשות שמח לאנשים".