נשיא סרי לנקה, מייטריפלה סיריסנה, הכריז על רצונו להטיל עונש של הצלפה בזנב רעיל של דג טריגון על מארגני המופע של הזמר אנריקה איגלסיאס בשבוע שעבר בעקבות עלייתן של כמה מעריצות לבמה, שהשליכו לעברו של הזמר את בגדיהן התחתונים.



ארבעה ימים אחרי הופעתו התוססת בתל אביב ויומיים לפני הופעתו השנייה בישראל הלהיב הזמר הלטיני עשרות אלפי צופים באצטדיון בבירה קולומבו ביום ראשון שעבר כחלק מסיבוב ההופעות הבינלאומי שלו "אהבה וסקס".



אולם הנשיא סיריסנה, בודהיסט אדוק, לא הסתיר את מורת רוחו מכך שחלק מהמעריצות קפצו על הבמה במהלך ההופעה כדי לחבק ולנשק את איגלסיאס, והיו אף מי שהסירו את החזיות שלהן כדי להשליך אותן לעברו. הנשיא הציע להפעיל עונש שהיה נפוץ בסרי לנקה בימי הביניים ולהעניש בו את האחראיים.


"זו התנהגות לא מתורבתת ומנוגדת לתרבות שלנו", אמר סיריסנה באירוע פומבי, "אני לא אומר שהנשים הלא מתורבתות האלה שהסירו את בגדיהן התחתונים צריכות להיות מוכות עם זנב רעיל של טריגון, אבל אלה שארגנו את המופע צריכים לקבל את העונש הזה".



סיריסנה גם הביע מורת רוח על מחירי הכרטיסים, שנעו בין 5,000 רופי (35 דולר) ל־50 אלף רופי, במיוחד לנוכח טענות של צופים רבים שהתלוננו שלא זכו לתמורה אמיתית לכספם בשל עיכובים בתחילת המופע וחוסר הסדר בכניסה למופע מצד המאבטחים, שאפשרו לבעלי כרטיסים זולים לתפוס מושבים יקרים.


חברת ההפקות שארגנה את המופע היא בבעלותם של שני שחקני קריקט מפורסמים במדינה, ואלה מיהרו להתנצל על "ההתנסות השלילית" של מי שהגיעו להופעה, והציעו לפצות את הצופים. "אנחנו יודעים שהתנצלות או החזר כספי לא יוכלו לפצות לחלוטין על האכזבה שלכם, אבל אנחנו רוצים להדגיש שאנחנו מחויבים לחלוטין לכולכם ולמדינה שלנו", מסרו השניים, "חקירה פנימית מקיפה כבר יצאה לדרך לבחון את כל ההיבטים הבעייתיים".