אתמול כינסה שרת התרבות מירי רגב דיון מיוחד בוועדת החינוך של הכנסת נגד תחנת גלגלצ ושיטת הפלייליסט שלה.

הזמר שימי תבורי התראיין הבוקר (שלישי) אצל בן כספית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" ואמר: "הממשלה והכנסת מתערבות בעקבות טענות אמנים שגלגלצ מזניחה אותם. אמנם הדיון הזה היה נכון גם לפני 15 שנה, אבל עובדה שאני אמן כבר כ-40 שנה, והם פשוט לא משמיעים אותנו, לא את המוזיקה המזרחית, אלא את הזמרים המזרחים. אני לא יודע למה, הם רוצים להיות יותר אשכנזים, לא יודע איך לקרוא לזה. אין עם מי לדבר שם, והם חוגגים ועושים מה שהם רוצים. ילדים בני 18 קובעים מי יהיה כוכב ומי לא יהיה כוכב".
 

"הם משמיעים הרבה מוזיקה לועזית, אבל גלגלצ זה לחיילים, זה הצבא" טען תבורי. "אני כל חיי הופעתי לחיילי צה"ל בהתנדבות, וגם בימים אלה אני מופיע בצה"ל בכל המקומות בארץ לחיילי צה"ל, ופשוט לא משמיעים אותנו. אז אייל גולן תפס גל יפה בקריירה והם משמיעים אותו כי תפסו אותו כנציג. אבל הם לא משמיעים, גם לא שירים ישנים, ולא שירי מלחמה, לא עוזי פוקס ולא חווה אלברשטיין. אמנם המוזיקה משתנה, אבל קצת, שעה פה, שעה שם".
 

"יש דברים יפהפיים שהקלטתי בחיים", סיפר תבורי, "אבל הם לא נכנסו לפלייליסט ואין תשובות, אתה מנסה להגיע למנהל גלגלצ ודוחים אותך. יש שיר שעוזי חיטמן ז"ל כתב לי לפני שהוא נפטר, שיר בשם 'כל יום אני אומר תודה לאלוהים', לא השמיעו את השיר הזה אפילו פעם אחת בגלגלצ, הוא אפילו לא עלה לישיבת הפלייליסט. אין עם מי לדבר".

ערך: אסף נבו