קצת אחרי הוצאת האלבום הראשון, בזמן מקלחת שגרתית, עלה לטודרס רעיון לפרויקט חדש ללהקה - אלבום קונספט המוקדש כולו לספר 'אליס בארץ הפלאות', סיפור הילדים הכי הזוי בכל הזמנים. את המוזיקה כתבנו תוך כדי האזנה וסימפול של תקליטי 'אליס' ישנים. ניסינו להאיר את הסיפור באור חדש, ותוך כדי לשמור על הנאיביות הפסיכדלית". הדוברים: דן מאיו, ארז טודרס ותומר ברוך, שלושת חברי ההרכב "קראנץ' 22", שמחכים ליריית הזינוק.



האלבום בעל השם הארוך מדי - Crunch 22 mess with Alice’s Adventures in Wonderland יצא בקרוב על גבי תקליט ויניל במהדורה מיוחדת לאספנים, לכבוד חגיגות 150 שנה להוצאה הראשונה של הספר.



"קראנץ' 22" הם שלושה מוזיקאים היפראקטיביים, היוצרים תשלובת גרוב פסיכדלי מיוחד, המשלב תופים (מאיו), פטיפונים (טודרס) ופנד רודס (ברוך). בארבע השנים האחרונות, הופיע ההרכב ברוב פסטיבלי המוזיקה בארץ, הוציא אלבום בכורה תחת הלייבל התל אביבי "אודיו מונטאז'", ויצא לסיבוב הופעות בפסטיבלים באירופה. "אנחנו שלושה מוזיקאים חסרי מנוח שמנגנים על פטיפונים, תופים ופנדר רודס", אומר טודרס.



איך היה סיבוב ההופעות באירופה ואיך הגעתם לסגור הופעות בפסטיבלים האלה?


ברוך: "הסיבוב היה ממש אדיר. הכל קרה בזכות פסטיבל החשיפה הבינלאומית בירושלים. כמה מנהלי פסטיבלים מאירופה שמעו אותנו, התלהבו, והזמינו אותנו לנגן בפסטיבל בווינה ובפסטיבל בברטיסלבה. אחר כך אמרנו לעצמנו, אם כבר אנחנו בווינה, מה, לא נקפוץ לברלין? אז סגרנו גם כמה הופעות בברלין והסביבה. החוויה הזאת של לנסוע ממקום למקום ולנגן בכל ערב, זאת חוויה אדירה שכמעט לא קורית בארץ. ממש הרגשנו איך הסאונד שלנו כהרכב משתנה ומתגבש תוך כדי".



אומרים שלואיס קרול, מי שכתב את "אליס בארץ הפלאות", לקח טריפים במהלך כתיבת הספר. איפה אתם במשבצת?


מאיו: "האמת שבשביל לקבל את הסאונד הלואו־פיי של האלבום, הלכנו יותר על הכיוון של דבק מגע, גז מזגנים ומיסטר נייס גאי. אנחנו רוצים, בהזדמנות חגיגית זו, להודות לאלי מ'אלי מזגנים ובניו'. אלי, שיחקת אותה!".



את "ריקוד הלובסטרים", הסינגל הראשון מתוך האלבום, שר הצב המדומה לאליס באחד החלקים הפחות מוכרים בספר. זהו שיר אי־גיון עקמומי, שמצד אחד קורא למאזין לרקוד, ומצד שני מבלבל אותו מרוב גמלוניות. איך פענחתם את החידה הזאת?


טודרס: "יש קטע ממש ארוך שכולם שכחו מהספר 'אליס בארץ הפלאות', שבו אליס פוגשת את הצב המדומה, ואחרי שיחה די טרחנית, הוא שר לה את השיר The Lobster Quadrille, שזה משהו כמו 'הורה סרטנים'. החלטנו לעשות צדק היסטורי ולתת לקוודריל מקום של כבוד באלבום שלנו, בתור אפליה מתקנת לצבים מדומים, אחרי שנים שבהן הם הושתקו מהשיח הציבורי".



שמעתי חלק מהאלבום. עומס צלילים, קצת השפעות מהצד האפל של הירח, קצת מעולם הטראנס. איך אתם מגדירים את הסגנון שלכם? איך הגעתם לסאונד הזה?


מאיו: "כנראה שהסגנון שהכי קרוב למה שאנחנו עושים זה פסיי־Fאנק, כלומר Fאנק פסיכדלי. מה שמאפיין את המוזיקה של האלבום זה הניגוד בין גרובים מאוד ברורים ורקידים לבין סאונדים וסימפולים מאוד הזויים ואבסטרקטיים. לפעמים אחד אחרי השני, ולפעמים במקביל. דווקא האלבום הראשון שלנו היה יחסית מאוד מינימליסטי. אבל באלבום הנוכחי הרגשנו שהסיפור של אליס דורש את העומס הצבעוני הזה, מין משהו שאתה צריך לשמוע יותר מפעם אחת בשביל לקלוט כל מה שהולך שם".



מה אתם רוצים לעשות כשתהיו גדולים?


טודרס: "החלום של דן הוא לפתוח חנות אופניים, תומר רוצה להיות נפח ואני מקווה לגזור קופון ממתווה הגז".



למה "קראנץ' 22"?


מאיו: "קראנץ' זה על שם הסאונד ו־22 כי זה נשמע כמו קאץ' 22".



איפה אפשר לראות אתכם מופיעים?


תומר: "במופע ההשקה בתל אביב - חגיגות 150 שנה ל'אליס בארץ הפלאות' – בבסקולה (הרכבת 72, תל אביב). זה יקרה ב־25.2.16. יהיה מלא תה, אז כדאי לבוא".