טל רמון הוא אמנם יוצר מוכשר, אבל רובנו מכירים אותו מטרגדיית המוות של אביו ואחיו, טל הוא בנו של הטייס אילן רמון ז"ל, שנהרג באסון מעבורת החלל "קולומביה" לפני כמעט 13 שנה, והוא שכל גם את אחיו, הטייס אסף רמון ז"ל, לפני כשש שנים. לאחרונה הוציא רמון את השיר "מול מראה", סינגל שני מאלבום הבכורה "דמות" עליו הוא עובד בימים אלה. מהאלבום כבר יצא הסינגל הראשון בעל השם הטעון "המראה נחיתה", שעורר סקרנות גדולה. האלבום נמצא בעיצומו של קמפיין מימון המונים ב"הדסטארט". עד כה הצליח רמון לגייס כ-60% מהכסף ונותרו לו עוד כ-29 יום.

"המראה עליה אני שר קיימת", אמר רמון בראיון לאיריס קול ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", "כל אחד יש לו את המראה העצמית שלו ההשקפה העצמית והשקפה חיצונית של דברים בעולם הזה. השיר הזה נכתב בדיוק על מהמקום של להתגבר על הדברים שמפחידים אותך, הלחצים והמכשולים, שניצבים לך בדרך, ולעשות את מה שאתה מאמין בו".

"אפשר להגיד שהשיר מאוד רלוונטי לתקופה", הוסיף. "הרבה שינויים קורים בחיים, מין דרך חדשה שאני צועד בה כרגע לקראת האלבום שהוא מאוד מרגש אותי. זה היה לי תהליך מדהים להקליט אותו, חוויה שאני לא אשכח בחיי. כי באמת השירים האלה נכתבו ממקום של חיפוש עצמי של משמעות, דרך שעברתי יחד עם הטקסטים והלחנים האלה. בסופו של דבר זה נכתב בדלתות סגורות עבורי כדי קצת לתת פרספקטיבה לדברים בצורה אחרת לתת להם את המקום שלהם ועכשיו זה יוצא החוצה, גם בהקלטות עם הנגנים והקהל שנחשף, מדהים לקבל את התגובות זה מאוד מחזק".
"אי אפשר לנתק אותי מהסיפור המשפחתי שלי", הסכים רמון, "אבל מי שמכיר אותי אישית מכיר אותי בפני עצמי, איך אני מעבר לסיפור שמוכר בצורה לאומית. בלי קשר לסיפור הרחב אני מודע שהוא יצר אימפקט לאומי עצום. אני בסך הכל בן אדם שחי את החלומות שלו, מנסה להתעסק בדברים שמרגשים אותי שמעניינים אותי ומנסה לא לפחד לצעוד לעבר הרצונות והאמנות".