קשה להאמין שכבר עברו 20 שנה. אפילו דובדב - עמית דובדבני בשבילכם - חצי מצמד הטראנס אינפקטד מאשרום, לא מאמין שעברו כבר 20 שנה מאז שהוא והצלע השנייה בהרכב, ארז אייזן, ישבו באולפן המאולתר שלהם בקריות ועשו טראנס.



"קשה לי לדבר על זה", אומר לי דובדב בשיחת טלפון, כמה שעות לפני שהוא טס לביתו בלוס אנג'לס, "כשהתקשרו אלי מישראל ואמרו לי שאנחנו מציינים 20 שנה, ודיברו איתי על להרים הפקה לכבוד זה, אמרתי להם שאני צריך לבדוק, כי נראה לי שיש להם טעות. אני לא מאמין שעברו 20 שנה. הן עברו יותר מדי מהר".



ההרכב הבינלאומי המצליח חוגג 20 שנות פעילות מוזיקלית באירוע חסר תקדים שיתקיים ב־4.12, יימשך למעלה מארבע שעות ויכסה שני עשורים של יצירה. המופע המיוחד יתחלק לשלוש מערכות מוזיקליות, שייצגו כל אחת פן אחר באפיון היצירתי של ההרכב. אבל תרשו לי רגע להחזיר אתכם קצת אחורה.



הזמן: 1996. עמית דובדבני וארז אייזן נפגשים בקריות. הטראנס לא היה זר לשניהם, והחיבור מתבקש. דובדב כבר השתפשף כדי־ג׳יי מסיבות, אייזן צבר קילומטרז' כבר מגיל 16 בקרב סצנת ה"גואה טראנס". השניים חוברים זה לזה ומקימים את ההרכב הבינלאומי המצליח ביותר שיצא אי פעם מישראל - אינפקטד מאשרום. במהלך 20 שנות יצירה מוזיקלית הם מוציאים עשרה אלבומים, עשרות סינגלים, קליפים מוטרפים ומושקעים וטרקים שראו אור בפסי קול ובמשחקי קונסולה ומחשב. הם היו לישראלים הראשונים שנכנסו לרשימה הנחשקת של DJ Mag Top 001: ב־2005 נכנסו ישירות למקום 26 וב־2007 הרקיעו למקום 9. 




מה השתנה בטראנס במהלך השנים? מה השתנה בכם?


"המון השתנה. ממסיבות ביערות וסצנה מחתרתית ורדופה, הגענו למצב שאנחנו נמצאים בו היום. טראנס משודר ברדיו, בפסטיבלים, פסקולים של סרטים ומשחקי קונסולה. ואנחנו? תשמע, יש לי משפחה ושלושה ילדים, אני פחות קרחניסט ממה שהייתי, אבל אני מתנחם בכך שהעבודה שלי היא לצאת למסיבה ולתת בראש, ככה שזה משאיר אותי צעיר".



מתגעגע לטראנס של פעם? למסיבות הטבע?


"אני מתגעגע, אבל מבין שזו תקופה שלא תחזור. אני נהנה ממה שיש לי כרגע, ומרגיש בר מזל על שהייתי שם בהתחלה".



התחלתם בקריות, המשכתם להודו וסיימתם בחוף המערבי. ואתם לא היחידים מהדור שלנו שעשה את זה. האם זהו מסלול ההתברגנות שעשה הישראלי הקרחניסט?


"יכול להיות. נסענו לארצות הברית בגלל שיתופי פעולה עסקיים. המטרה שלנו הייתה להיות שם שנה, אבל נשארנו".



זה מה שאומרים כל הישראלים שבאים לארצות הברית לשנה־שנתיים.


"כן, אבל אתה צריך להבין שדברים קרו. פתאום מציעים לך לחתום בלייבל אמריקאי ענק, ואז מזמינים ממך מוזיקה למשחקי מחשב, ואז מוזיקה לסרט הוליוודי. ואחר כך אתה מתחתן ונולדים לך ילדים. ואתה נשאב".



אתם עובדים על מיני אלבום חדש. מה אתם מתכננים לנו?


"יש לנו אלבום פסיי טראנס מוכן. הוא יצא השנה, וכן, הקטעים בו מאוד דומים לסגנון הראשוני שלנו. חוץ מזה אנחנו עובדים על חומרים אחרים לגמרי. במהלך השנים עשינו כל כך הרבה דברים שונים, ככה שאין משהו מובהק שמגדיר אותנו. אנחנו נוגעים בהרבה סגנונות מוזיקליים שונים".



מה אתם מבשלים לחגיגות ה־20?


"זה מופע מורכב ושאפתני, כי אנחנו חייבים לסבך ולהגזים ולעשות דברים הכי קיצוני שיש, ושמחים לארח שורה ארוכה של חברים שפגשנו והכרנו במשך 20 השנה האחרונות. המופע יתחלק לשלוש מערכות מוזיקליות ויכסה שני עשורים של היצירה המוזיקלית שלנו. לא מדובר במופע רגיל או במסיבה, מדובר בקונצרט אלקטרוני־אקוסטי שטרם נראה על במות בישראל, וההתרגשות שלנו לקראת החגיגות עצומה".