עם מיליוני צפיות ביוטיוב, ואלפי נערות שצורחות כשהוא על הבמה, אבישי רוזן (17) הוא כוכב הנוער הבולט בישראל שאתם לא מכירים. מדובר בכוכב האמיתי הראשון שצמח מקרב הציבור הדתי והפך לכוכב נוער וצעירים דתיים. וזה עוד לא הכל, כי רוזן גם נחשב במיליה שלו לפורץ דרך גם בחומרי יצירתו - כיוצר דתי שכותב על אהבה.



אביו של רוזן הוא ד"ר למחשבים, איש אקדמיה בכיר באוניברסיטת בר־אילן. אמו עזבה את העבודה כדי ללוות אותו ולהיות המנהלת האישית שלו. והוא? הוא בכלל לומד כרגע בי"ב בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל.



"אין מניעה הלכתית לשיר על במות, כולל נושא המעריצות, ולהיות אדם דתי", הוא מסביר את הפער. "ההפך - זה נותן לאמונה יותר משמעות וערך, כל עוד זה לא מנפח לך את האגו ואתה נשאר צנוע עם רגליים על הקרקע. אני תמיד מזכיר לעצמי, גם ברגעים שבהם אני עף למעלה, תמיד להישאר מחובר לקרקע".



אתה לא בא מבית מוזיקלי. באיזה גיל חטפת את החיידק?


"כשהייתי בן 6 אחותי הגיעה הביתה והשמיעה לי בהתרגשות בסוני אריקסון החדש שהיא קנתה את 'טורו' - שיר חדש של סאבלימינל. מוזיקה תמיד אהבתי, אבל מרגע ששמעתי את המקצב החדש והצלילים, משהו השתנה בעולם הפנימי שלי. מאותו הרגע התחלתי להעריץ את להקת 'קינדרלעך', ששילבה בפעם הראשונה בין מוזיקה יהודית־חסידית לעולם ההיפ הופ. בהמשך אף הגשמתי חלום והפכתי לסולן שלה".



איך הפכת להיות כזה כוכב, עם אלפי נערות־מעריצות?


"הגרעין הקשה של המעריצות שלי הולך איתי מאז שהייתי הילד החמוד ב'קינדרלעך'. הן פשוט ממשיכות להעריץ אותי גם אחרי שהתבגרתי. לשמחתי, הן ממשיכות ללוות אותי גם בקריירה הנוכחית שלי, אף על פי שהסגנון השתנה מאוד. הן מגיעות לכל ההופעות ובכל יציאת סינגל הן הראשונות שמשתפות את השירים ברשתות החברתיות, ומצרפות מעריצות חדשות. זה מאוד מחמיא לי ונותן המון כוח להמשיך וליצור. אני משתדל להיות הכי נחמד ובגובה העיניים מולן מאחר שהקהל הוא הבסיס והכוח האמיתי של כל אמן. הדיבר הראשון בתחום הזה הוא להחזיר אהבה לקהל, ובעיקר לזכור תמיד להתייחס לכל אדם בדרך ארץ".



לאחרונה חבר לרמי קליינשטיין, שהפיק עבורו את האלבום השני שיצא במהלך 2016, שרובו מכיל שירי אהבה. "את רמי אני מעריץ מגיל ממש קטן", הוא מספר. "כשנוצר החיבור עם אבי גואטה, הסוכן של רמי, ולאחריו הטלפון ממנו שהזמין אותי להיפגש איתו, התרגשתי מאוד. לא נרדמתי באותו הלילה. אבל מיד עם המפגש הראשון איתו, כל חששותי התבדו. היה לנו קליק וחיבור שנבע מהמקום של היצירה המוזיקלית והאמונה שהצליח לחבר בינינו, למרות פערי הגילים. נורא נהניתי לעבוד איתו. הוא לקח שירים שלי, שיחק איתם והפך אותם למשהו אחר. בהתחלה זה היה מפחיד. להפקיד בידי מישהו אחר את


היצירה שלך. זה כמו לתת את הנשמה שלך. אבל למדתי לסמוך עליו וגם הוא עלי".



מה אתה כבר יודע על אהבה בגילך הצעיר?


"אני מניח שאני לא יודע הרבה על אהבה. אני לא חושב שצריך לדעת עליה, צריך פשוט להרגיש אותה. את הסינגל האחרון, 'אחזור', שיצא ממש לאחרונה לרדיו, כתבתי בגיל 14, בלי שום ניסיון חיים או ידע. פשוט אהבתי, וזה כבר יצא לבד. יש טענה, שאני לא מסכים איתה, שיש סתירה בין להיות אדם דתי ולכתוב שירי אהבה. אני חושב שכמו שאני מאמין בשם, אני מאמין באהבה ובעצם מדובר במושגים חופפים. אלוהים הוא אהבה. גם האמונה הדתית וגם האמונה באהבה, כרגש האנושי הכי משמעותי וחזק שקיים, הם חלק ממי שאני עכשיו, שזהו, אגב, שמו של האלבום שלי".



"מי שאני עכשיו" - הופעת בכורה חגיגית לרגל השקת התקליט החדש, 23.2, פתיחת דלתות: 20:00, בית היוצר של אקו"ם, נמל תל אביב