אם הכל יהיה בסדר, טפו טפו, ואם לא יהיו בלת"מים, ואם הפרוטה תימצא בכיסכם, תוכלו גם אתם, בעזרת השם, לחזות בסר אלטון ג'ון ב–26 במאי בפארק הירקון בתל אביב. בניגוד לאמנים אחרים בגילו ובמעמדו, כמו בילי ג'ואל נניח, ג'ון לא נח על זרי הדפנה ומסתמך על להיטים שהוציא לפני 30 שנה. מן הסתם, בתור אמן מנוסה שקיים עד כה יותר מ–4,000 הופעות בלמעלה מ–80 מדינות, יספק סר ג'ון לקהל הישראלי את מיטב להיטיו מכל הזמנים, אבל מעריציו הנאמנים מעריכים את חריצותו וישמחו לדעת שהוא מגיע לארץ במסגרת סיבוב הופעות עולמי בשם "Wonderful Crazy Night Tour 2016", שבא לקדם את אלבומו החדש, שנקרא - ניחשתם נכון - "Wonderful Crazy Night" (הליקון), כי גם בגיל 68 עוד יש לאלטון ג'ון לילות נפלאים ומשוגעים. לא שזה מפתיע.
 
בינתיים המפיק של המדינה שוקי וייס, מי שאחראי להגעתו של הכוכב לארץ, מבטיח: “אלטון ג'ון צפוי להגיע לישראל עם סט מלא שאיתו הוא מופיע בעולם, ועם מופע של למעלה משעתיים וחצי של כיף טהור".
 
בשבוע הבא יפציע אלבומו החדש של אלטון ג'ון - אלבום האולפן ה–33 במספר שלו. על עטיפתו מתנוססת תמונת הכוכב במשקפי שמש אדומים וחולצת סאטן סגולה ומנצנצת, על רקע ציור מופשט, צבעוני ומקושקש. זרועותיו פתוחות לרווחה והוא מחייך למצלמה חיוך רחב - הרווח המפורסם בין שיניו רק הופך אותו לחביב ופמיליארי יותר - כאילו הוא אומר: "חבר'ה, אתם לא מאמינים איזו הפתעה הכנתי לכם!". והוא אכן הכין, הסינגל הראשון מהאלבום, “Looking Up", הוא חתיכת אולד–טיים רוק'נרול קצבית, אנרגטית, מידבקת ושמחה, עם פסנתר מקרקש וגיטרות, שמיד עושים מצב רוח טוב וגורמים לרגליים לנוע. הסינגל השני, “Blue Wonderful", פחות מלהיב, אבל מראיונות עמו נדמה שג'ון מרוצה מהפיל הקליפורני של השיר.

האלבום החדש של אלטון ג'ון
האלבום החדש של אלטון ג'ון

 

על האלבום החדש עבד ג'ון כמו תמיד עם התמלילן הנצחי שלו ברני טופין, ולהקלטת האלבום הוא התאחד לראשונה זה עשור עם כמה מחברי להקתו המקורית, שאיתם ביסס את הסאונד שלו בסוף הסיקסטיז ותחילת הסבנטיז, ואיתם הוא גם יופיע בפארק הירקון. בגרסה הרגילה של האלבום החדש יהיו עשרה שירים חדשים, וכמובן שניתן יהיה גם לרכוש גרסת דה לוקס עם שני שירי בונוס או גרסת סופר–דה לוקס עם ארבעה שירי בונוס וחוברת תמונות ומילים לשירים ואלוהים יודע מה עוד, כי ככה זה בימינו. 
 
וכפי שהסינגלים והחיוך של ג'ון מבשרים: זה הולך להיות אלבום שמח. "זאת הייתה החלטה מודעת לעשות אלבום אנרגטי", אמר ג'ון, "כי האלבום הקודם שלי, 'The Diving Board', הוא ככל הנראה האלבום האינטימי ביותר שאי פעם עשיתי. אני אוהב אותו מאוד אבל השירים שבו הם שירים מאוד מאוד אינטימיים. הם לא שירי אצטדיונים, ואני מופיע הרבה באצטדיונים. כשביצעתי שני שירים מהאלבום הקודם בהופעות אנשים הקשיבו להם אבל זה היה מה שנקרא 'הפסקת שירותים'. הפעם רציתי לעשות אלבום שמח, הרגשתי שמח באותה תקופה. הייתי בהוואי בינואר, הופענו שם, וצלצלתי לגיטריסט שלי (דיווי ג'ונסטון - ד"ק) ואמרתי לו: 'דיווי, אני רוצה לעשות אלבום מהיר ואמרתי לברני שיכתוב מילים לשירים מהירים'". וכך נולד לו אלבומו החדש של אלטון ג'ון.
 

הפינה הישראלית


אם כך, יגיע סר ג'ון לפארק הירקון כשאלבום רוק'נרול קצבי חדש בידו ו–58 להיטים שנכנסו לטופ–40 במצעד האמריקאי מאחוריו (מתוכם 29 נכנסו לטופ–10, הישג שאותו עברו רק מדונה והביטלס), כולל הסינגל השני הכי נמכר בכל הזמנים (אחרי “White Christmas" של בינג קרוסבי) - "Candle in the Wind", שאותו כתב ג'ון בתחילת שנות ה־70 על מרילין מונרו והקליט אותו מחדש ב–1997, בעקבות מותה של חברתו הטובה, הנסיכה דיאנה. 
זאת כמובן לא תהיה הפעם הראשונה שהוא יופיע בארץ. בשנת 1980 הוא ביקר אותנו בפעם הראשונה והופיע, כמו כל אמן מכובד, בהיכל התרבות בתל אביב ובבנייני האומה בירושלים. 
 
הביקור השני שלו בארץ, ב–1993, לווה בשערורייה לא קטנה. הכוכב הגיע משדה התעופה למלון "הילטון", ראה שכל המלון מלא בצלמים מרושעים, אז מיד נמלט בחזרה לנתב"ג וברח מכאן. אך לאחר יממה בלונדון ושכנועים נמרצים של האמרגן הישראלי הסכים ג'ון לשוב לכאן, בסמוך לתחילת המופע, ובסוף בכל זאת הופיע בפארק הירקון. האינצידנט הזה כמובן לא מפתיע לאור העובדה שג'ון ידוע בתור דיווה בזבזנית בעלת נטייה להתקפי זעם, אבל העיקר - כמו במקרה הזה - שבסוף הוא נרגע. 
 
בקיץ 2010 הגיע ג'ון בפעם השלישית לישראל, והופיע באצטדיון רמת גן, דווקא בתקופה שבה שלל אמנים - מאלביס קוסטלו ועד הפיקסיז - ביטלו את הופעותיהם בארץ אחרי אירועי המשט לעזה. ובאמצע דצמבר האחרון התבשרנו שג'ון ישוב אלינו בפעם הרביעית באביב הקרוב. 
 

ג'ון והארון


במהלך הקריירה שלו מכר ג'ון יותר מ–300 מיליון תקליטים, מה שהופך אותו לאחד האמנים המצליחים ביותר בעולם. ואף על פי שהוא מבזבז אחוזים ניכרים מכספו על פרחים ("אם מישהו חושב עלי עכשיו, הוא יחשוב על פרחים, התקפי זעם, בזבוזים ומשקפיים", אמר בראיון לפני כמה שנים), על נדל"ן, על בגדים ועל כל יתר מנעמי החיים, ג'ון כבר שנים מקדיש מזמנו ומכספו גם לחקר האיידס ולשלל נושאים הקשורים לזכויות להט"בים. 
 
אבל לקח לו זמן להגיע לשם. ב–1976 ג'ון יצא מהארון בראיון, שבו אמר שהוא ביסקסואל. ב–1984 נישא לטכנאית ההקלטות הגרמנייה רנטה בלואל - אולי כסיפור כיסוי - ורק לאחר גירושיהם ב–1988, הודה בראיון כי הוא הומוסקסואל. 
 
ב–1993 החל לצאת עם הפרסומאי לשעבר והקולנוען בהווה דיוויד פרניש, וב–2005 הם מיסדו את יחסיהם באיחוד אזרחי. ג'ון ציין בעבר שהוא מעדיף את הקונספט של איחוד אזרחי על פני נישואים לזוגות הומוסקסואלים, אך בהמשך הוא שינה את דעתו והפך לתומך נלהב בעד התרת נישואים חד–מיניים באנגליה, ובאותה הזדמנות גם אמר שהוא בטוח שישו היה תומך בנישואים חד–מיניים.
 
"יש הבדל עצום בין לקרוא למישהו הפרטנר שלך לבין לקרוא לו הבעל שלך", אמר. "פרטנר זאת מילה שצריך לשמור למי שמשחקים איתו טניס או למי שעובדים איתו בעסקים. זה לא מתקרב לתיאור האהבה שאני רוחש לדיוויד ושהוא רוחש לי. לעומת זאת המילה 'בעל' כן מתארת אותה". וכך, ב–2014, חמש דקות אחרי שנישואים חד–מיניים אושרו באנגליה, הוא התחתן סוף־סוף עם בחיר לבו בטקס חגיגי, אחרי 21 שנה ביחד. ומי היו נושאי הטבעת? ילדיהם של השניים, כמובן: זאכרי (שהוא היום בן 5) ואלייז'ה (שהוא היום בן 3), שנולדו מאותה אם פונדקאית, שזהותה אגב מעולם לא נחשפה.

אלטון ג'ון עם הבעל הקולנוען דיוויד פרניש. צילום: רויטרס
אלטון ג'ון עם הבעל הקולנוען דיוויד פרניש. צילום: רויטרס

 
חוץ מזה, ג'ון משמש כסנדק לעשרה ילדים, בהם שון לנון - בנם של ג'ון לנון ויוקו אונו - ילדיהם של דיוויד וויקטוריה בקהאם, ובנה של אליזבת הארלי - בעוד ליידי גאגא היא הסנדקית של שני ילדיו של ג'ון. ובתמורה לכך שגאגא הבטיחה לטפל בילדיו של ג'ון ובעלו אם חלילה יקרה להם משהו, אלטון עוזר לה בכתיבת שירי אלבומה הבא.
 

פוטין ואני


ג'ון נפגש לא רק עם כוכבי פופ רמי דרג כליידי גאגא, אלא גם עם מנהיגי העולם - שוב, על מנת לקדם נושאים להט"ביים. לאחר שמתח ביקורת בראיון ל–BBC על החוק ברוסיה האוסר "תעמולה הומוסקסואלית" - חוק המאפשר להטיל עונשים כבדים אפילו על נשיקה בפומבי בין בני זוג מאותו המין - ועל הרמיזה של פוטין שהומוסקסואלים אורבים לילדים כמשחרים לטרף, אמר ג'ון שהוא ישמח לשבת עם פוטין ולנסות לשנות את דעתו. "זה בטח חסר סיכוי", אמר ג'ון, "הוא עלול לצחוק מאחורי הגב שלי אחרי שהוא יסגור את הדלת ולקרוא לי אידיוט מושלם, אבל לפחות יהיה לי מצפון נקי ואוכל לומר שניסיתי".
 
לאחר שנפגש עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו לשוחח איתו על זכויות הגייז במדינתו, הפתיע ג'ון את העולם בספטמבר האחרון כשפרסם באינסטגרם שלו תמונה של ולדימיר פוטין והודה לו על כך שצלצל אליו והזמין אותו לדבר על זכויות הלהט"בים בארצו - נושא שכאמור טעון שיפור באופן דחוף, לאור העובדה שמקרי האלימות נגד הומוסקסואלים עלו בתקופת כהונתו של פוטין. אלא שדוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, מיהר להכחיש ואמר לסוכנויות הידיעות הרוסיות שהנשיא מעולם לא צלצל לזמר. עם זאת, הוא הוסיף: "הנשיא תמיד היה פתוח לדון בסוגיות זכויות אדם. הנשיא, אני בטוח, יהיה גם מוכן להיפגש עם אלטון ג'ון, אם תהיה בקשה מסוג זה". 
 
במקביל, צמד קומיקאים רוסים המתמחים במתיחות טלפוניות - שי ודרור של רוסיה אם תרצו - לקחו אחריות על שיחת הטלפון ואף שידרו חלקים ממנה בתוכנית לייט–נייט בטלוויזיה הרוסית והעלו את 11 הדקות שלה לרשת.
 
אילו זה היה מצחיק זה היה יכול להיות מצחיק, אבל זה בכלל לא היה מצחיק. השיחה המפוברקת בין אלטון ג'ון לפוטין נשמעה הגיונית וסבירה לחלוטין, בייחוד לאור העובדה שב–2014 אמר פוטין בראיון ש"אלטון ג'ון הוא אדם מדהים ומוזיקאי נכבד, ומיליונים מאנשינו אוהבים אותו מאוד ללא קשר לנטייה המינית שלו". וגם ג'ון לא חשב שזה מצחיק ובעקבות הגילוי פרסם את ההודעה הבאה: "מתיחות הן מצחיקות, אבל הומופוביה זה לא מצחיק. אני אוהב את רוסיה וההצעה שלי לשוחח עם פוטין על זכויות להט"בים עדיין תקפה. אני תמיד אפעל למען מי שמשפילים ומפלים אותם. אם האינצידנט המצער הזה עזר לדחוף את הנושא החשוב הזה בחזרה לאור הזרקורים, אז אני שמח שמתחו אותי".

"אלטון ג'ון הוא אדם מדהים". ולדימיר פוטין
"אלטון ג'ון הוא אדם מדהים". ולדימיר פוטין

 
והשמחה הייתה במקומה, שכן על פי הדיווחים מאז המתיחה פוטין באמת צלצל לג'ון, התנצל על המתיחה ואמר לו שהוא ישמח להיפגש איתו. אנחנו מחכים לסלפי המשותף באינסטגרם של ג'ון. 
 
עוד לפני שג'ון הסתחבק עם פוטין הוא הסתכסך עם דולצ'ה וגבאנה - אירוע שזכה גם הוא לחשיפה באינסטגרם של הכוכב. דומניקו דולצ׳ה וסטפאנו גבאנה, מעצבי העל האיטלקים ומקימי בית האופנה הידוע, שניהם הומוסקסואלים מוצהרים, ואף היו בני זוג בעבר, התראיינו במרץ האחרון למגזין איטלקי ויצאו נגד תופעת הפונדקאות, ההפריות החוץ–גופיות והמשפחות החד־מיניות. "אנחנו מתנגדים לאימוץ על ידי הומואים", הם אמרו. "המשפחה היחידה היא המשפחה המסורתית". ואם זה לא מספיק הם גם קראו לילדים הנולדים באמצעות הפריות "ילדים סינתטיים". 
 
ג׳ון, אב לשני ילדים שנולדו באמצעות הפריה ואם פונדקאית, כמובן לא שתק. ״איך אתה מעז לקרוא לילדים היפהפיים שלי סינתטיים?״, כתב ג׳ון באינסטגרם. ״תתביישו לכם על כפיית דעותיכם הביקורתיות כלפי נס שמאפשר להמוני אנשים אוהבים, הומוסקסואלים וסטרייטים כאחד, להגשים חלום ולהביא ילדים לעולם. הדעות שלכם מיושנות, בדיוק כמו האופנה שלכם. לא אלבש דולצ׳ה וגבאנה יותר לעולם!״. 
 
גם מדונה, קורטני לאב, ויקטוריה בקהאם, ריקי מרטין וסלבס רבים אחרים הצטרפו לחרם, אבל למחרת ההכרזה שלו נתפס ג'ון על ידי צלם פפראצי עם שקית של המותג היוקרתי שאותו הוא זה עתה החרים. נציגיו של ג'ון אישרו כי הוא החזיק שקית של דולצ'ה וגבאנה, אך אמרו שהוא לא קנה שום דבר שלהם (הרי ברור שאלטון מסתובב עם שקיות ישנות) ושזה לא משנה כלום לגבי החרם. ודולצ'ה וגבאנה מצדם קראו לאלטון ג'ון פאשיסט ויצאו בקמפיין להחרים אותו בחזרה. נכון לעכשיו, ג'ון השיג יותר לייקים.