שמוליק נויפלד, המלחין שגילה את מירי מסיקה ועוד רבים וטובים, מצא פטנט: "המשקפיים של נויפלד", האלבום שהוציא ב־2014 בהשתתפות תריסר זמרים, ממונף מאז לשורה בלתי נגמרת של מופעים. ישי לוי, לא בדיוק זמר שמזוהה עם המוזיקה הנויפלדית, יהיה שחקן הרכש העיקרי במופע החגיגי, שייערך ביום ראשון הקרוב.
 
"כל מופע כזה, שבו נבחרת מכובדת של זמרים, שבאים מצבעים שונים, מבצעת את השירים שלי, הוא חגיגי", אומר נויפלד. "אם אני מצליח להביא אותם לעולם שלי, זה סוג של דרך וסוג של אמירה".
 
הזמרים מתחלפים בחלקם ממופע למופע. מי שנשאר עם נויפלד הוא מאיר גולדברג, התמלילן העיקרי שלו, מי שכתב את המילים של רוב שירי האלבום, כשאת השאר כתבו רחלי שביט ונעם חורב, ערן צור וחנה גולדברג הוותיקה. "מאיר כאילו קורא את המחשבות שלי, ויודע להביא לי בדיוק מה שאני מחפש, אולי מתוך ההיכרות הממושכת בינינו מאז שעשינו יחד פרסומות לפני 20 שנה", מעיר נויפלד. "בעצם, הוא יודע לכתוב אותי".

איך גייסת את הזמרים השרים באלבום?
"גרוניך הוא אהבת ילדות שלי כאדם שהערצתי מאז שהייתי ילד קטן והלכתי להופעות שלו, כך שאת פרויקט הגמר שלי ברימון עשיתי איתו. ערן צור היה איתי במחזור הראשון ברימון. בליונל פרטיין התאהבתי כשעשיתי את הפרומואים ב'דה ווייס'. סיון טלמור ודניאלה מילוא הגיעו מאותה תוכנית. כל אחד והקשר שלי איתו, מה שהופך אותו למעין שופר שלי. את רועי נויפלד אני מביא מהבית בתור הבן שלי, והוא מוכיח שהוא גם זמר לא רע, לא רק מלחין ומעבד שעובד איתי".
 
איך מלחינים ביחד?
"נפגשים בלילות, שמים טקסט על הפסנתר ומפליגים. הקטע המצחיק הוא שאחרי שבועיים אנחנו לא זוכרים מי עשה מה. את המוזיקה של הפרסומות הנוכחיות של סופר פארם אנחנו יוצרים כיצירת אמנות לכל דבר".

לא מתסכל שהקהל לא יודע שאתם חתומים על היצירה הזאת?
"אותי זה לא מתסכל. מי שצריך לדעת בתעשייה, יודע. אני לא מחפש פרסום, אלא רוצה שהמוזיקה שאני יוצר תעבוד ותרגש – ובמקרה הזה גם תשרת את המוצר".
 
איך תסביר את תחלופת הזמרים במופעים בעקבות האלבום?
"יש כאלה ששרו בו, כמו דנה ברגר, אבל לא היו פנויים להשתתף כעת במופע. חוץ מזה אנחנו אוהבים לגוון. זאת גם הזדמנות בשבילי להציג זמרים שאני עובד איתם, כמו שי־לי עטרי".
 
איך התחיל, לקראת המופע הנוכחי, שיתוף הפעולה שלך עם ישי לוי?
"ביקשתי ממאיר (גולדברג) שיכתוב במקומי שיר אהבה לאשתי, אורלי, שאותו הלחנתי עם רועי. כשניסיתי לבצע אותו, ראיתי שזה גדול עלי. אולי הביצוע שלי היה מרגש, אבל היה חסר זמר־זמר. במקרה שמעתי באותו זמן ראיון עם ישי, שבו סיפר איך חייו השתנו מאז שאשתו, איריס, התחילה לנהל אותו. אף על פי שמדובר בסיטואציה אחרת, הרגשתי שישי מסוגל לבצע את שיר האהבה לאשתי יותר טוב ממני".
 
הוא לא שר בסגנון שמצפים ממנו.
"אף זמר בפרויקט שלי לא שר בסגנון שמצפים ממנו, אלא מתחבר אלי".
 
בחוברת המצורפת לאלבום אתה כותב: "אחורי הקלעים היו תמיד הבית שלי". ואילו במופעים קוראים עליך שהתאהבת בבמה.
"מבחינתי, גם האולפן הוא במה, כמו גם החיים עצמם. אבל אני חייב להודות שמעבר לכך, להופיע זה מאוד כיף".
 
אפשר להשוות את הפרויקט שלך לפרויקט של עידן רייכל?
"ממש לא. מדובר בשני פרויקטים שונים. אצלנו הזמרים מוכרים יותר ואין רצף של הופעות כמו שהוא עושה עם הפרויקט שלו. אין לנו גם כוונה להסתובב בעולם".
 
"המשקפיים של נויפלד" - מופע חגיגי, משתתפים: ישי לוי, מירי מסיקה, שי־לי עטרי, אבי בללי, סמדר אקראי, בעז בנאי, מישה סוחינין, נעמה כהן ורועי נויפלד, 21.2, ראשון, 22:00, זאפה הרצליה