להקת פינק פלויד אומנם הוציאה את האלבום המופתי "הצד האפל של הירח" בשנת 1973, אולם תוכנית תיעודית ששודרה ביום ראשון חושפת כי ארבע שנים קודם לכן קלטו אסטרונאוטים אמריקאים שעברו ליד הירח קולות דומים למוזיקה שמגיעים מהצד המרוחק של הגרם השמימי השכן.



במאי 1969 ביצעה החללית אפולו 10 – עם האסטרונאוטים יוג'ין סרנן, ג'ון יאנג ותומס סטאפורד – טיסת מבחן אחרונה ליד הירח לקראת הנחיתה ההיסטורית של אפולו 11 שהתקיימה חודשיים לאחר מכן. במהלך המשימה עבר הצוות בצד המרוחק של הירח ובמשך כשעה הם לא היו בקשר רדיו עם חדר הבקרה בכדור הארץ ולא היה אפשר לדעת מה מצבם.



אמש, בפרק הפתיחה של העונה השלישית של הסדרה "התעלומות הבלתי פתורות של נאס"א" בערוץ המדע האמריקאי, נחשפו לראשונה הקלטות מתוך החללית, ומהן עולה כי באותן דקות נחשפו האסטרונאוטים ל"מוזיקה מוזרה, לא מהעולם הזה, שמגיעה מהרדיו של החללית".



"אתה שומע את זה? את הקול השורק הזה? וואו", נשמע אחד האסטרונאוטים הנדהם. "זה נשמע כמו, אתה יודע, מוזיקה מהחלל החיצון", השיב לו איש צוות אחר. "טוב, זו בטוח מוזיקה מוזרה", ענה האסטרונאוט הראשון.



לפני שחודש הקשר עם חדר הבקרה דנו אנשי הצוות בשאלה אם לדווח על כך. "זה לא ייאמן, אתם יודעים?", אמר אחד. "נגיד להם על זה?" תהה אסטרונאוט אחר. "לא יודע. צריכים לחשוב על זה", נענה.



בסופו של דבר לא דיווחו שלושת האסטרונאוטים על המוזיקה. התמלילים נותרו חסויים עד לפני שמונה שנים והלילה הייתה הפעם הראשונה שבה הושמעו ההקלטות, ועוד לא ברור מה היה מקורם של הקולות ששמעו אנשי הצוות. "הצוות של אפולו היה רגיל לרעש שהוא אמור לשמוע. ההיגיון אומר שאם היה מוקלט שם משהו אז קרה שם משהו", אומר בתוכנית אל וורדן, שהיה אסטרונאוט באפולו 15. "נאס"א היו מעלימים את המידע מהציבור אם הם היו חושבים שזה האינטרס הכי טוב עבורם".