טקס המשואות בהר הרצל, המגשר בין יום הזיכרון ליום העצמאות, הוא הטקס הממלכתי הכי משמעותי בישראל. נוכחים בו יו"ר הכנסת, שרים, הרמטכ"ל ואישי ציבור נוספים. תזמורות שונות, רקדנים, זמרים וחבורות זמר הם הנדבך התרבותי של הערב, שבו צופים רבים, בהר עצמו ובערוצי הטלוויזיה השונים. על הטקס עמלים חודשים רבים מראש כדי שיהיה מקצועי ומרגש ביותר.



לירן אלעל, אחד ממנהלי חבורות הזמר שאליו פנתה ההפקה, נדהם לגלות כי מצופה מחברי המקהלה להופיע בהתנדבות. יתרה מכך, לא מדובר בהתנדבות בערב המופע בלבד אלא בשלושה ימי חזרות, ביומיים של הקלטות ערב המופע עצמו, ובעוד יום אחד, ליתר ביטחון.



לאחר שגילה את העובדה פרסם אלעל פוסט נזעם בפייסבוק, הקורא למוזיקאים לשים לב ולא ליפול בפח. בפוסט הוא פרסם שיחה בינו לאחת ממזכירות ההפקה, המבקשות ממנו לספק לה זמרים שיופיעו בהתנדבות.



"אני מקווה שהסרטון ישפיע על אותם האידיוטים (ותמיד יש כאלה) שיהיו מוכנים לתת כל כך הרבה מזמנם ומזמנם של אחרים בחינם, ובעבור מה???!!! מדובר בטקס הכי מתוקצב במדינה!! מה שלא מפריע למישהו לגזור קופון על חשבון מישהו אחר. חלקם, לצערי, קולגות שלנו", כתב. 



"כולם מרוויחים – המפיקים, הבמאי, התאורה, הצלמים, הקריינים, הזמרים, אנשי הווידיאו, המנקים (להזכיר למישהו כמה משלמת כל עירייה באותו ערב למופע עצמאות של זמר?)... אבל למה לא להרוויח עוד מהצד", כותב אלעל בזעם.



בשיחה שקיימנו עם שולי קורן, אחת המפיקות שממשרדה התקשרה אותה מזכירה לאלעל, היא ניסתה להבהיר את המצב ולהסביר שמדובר במקהלות חובבים שבדרך כלל משלמות על השתתפות במקהלה, ובטח שלא מתוגמלות על שירתן.



"בסך הכל, זו במה מכובדת," טוענת קורן, "זה לא שאי פעם הם קיבלו תשלום על השתתפות באירוע זה או אחר". ממשרד ההפקה של רן צחור, מפיק הערב, סירבו להגיב.