תחילה הפתעה. "ככה תמיד", כך נקרא השיר הראשון בדרך לאלבום של נאוה ברוכין, עם לחן מאת נתן כהן, שותפה לדרך המוזיקלית מאז ימי "הנשמות הטהורות", למילים של טלי כהן־גרבוז.



נאוה ברוכין: ככה תמיד
אבל שלא כמו תמיד, בניגוד למנהגה זה מכבר, מושיטה ברוכין יד לשלום, אך ממהרת להבהיר שנותרה בחזרה בתשובה שלה, אם כי שינתה קצת את הכללים. אם אתם מצפים ליהנות מהופעתה בפני קהל מעורב, כמו בעבר הרחוק, אתם יכולים להמשיך לצפות. ואפילו הרבה זמן.
 "לכבוד איחוד חד־פעמי שעשינו אשתקד לציון 40 שנה ל'נשמות הטהורות', התכנסנו שלושתנו והקלטנו שיר חדש, 'איך יכולת שלא'", מספרת ברוכין, החרותה בזיכרון כמי ששרה את "אחכה לך". "נתן (כהן) העלה את הרעיון שנעבוד על אלבום סולו חדש שלי, וזה מה שהולך לקרות".


היכן בתמונה המפיק המוזיקלי הקבוע שלך, קן ברג'ס (אברהם בר)?
"קן היה ויהיה תמיד בעלי היקר, אבל אנחנו פועלים יחד במישורים אחרים, בהם ארגון תערוכות, לאחר שקן עבר להתרכז בציור. יכול להיות שישתלב בהכנת האלבום, שהוא, כאמור, בהפקה המוזיקלית של נתן".

אותו נתן כהן של "הנשמות הטהורות"?
"נתן כהן הרבה יותר משובח, מקצוען ממדרגה ראשונה, כיף לי לעבוד איתו, והלחנים שלו יושבים בול על הקול שלי. בעבר, כשהיינו מגיעים לאולפני ההקלטות, תמיד היו מצביעים לנו על השעון. זה לא קורה אצלו, כשהאולפן בבעלותו והוא גם המקליט של השירים. החיבור בינינו הוא כמו אז, אבל עם יותר בשלות ובגרות, כשהקפדנות של שנינו תורמת לעניין".

השיר החדש נשמע די רוקי עם הלמות התופים של ישראל נחום."אני מאוד אוהבת תופים ואני מאוד אוהבת בס. העיבוד כאן נוגע לאווירה של שנות ה־60".
 אם ברוכין (63) מזכירה לכם משהו מהעבר, הנה כמה פרטים. היא הייתה ילדה טובה סביון, יוצאת צוות ההווי של הצנחנים, שעם שחרורה מהצבא צוותה עם קולה המרגש לשלישיית "הנשמות הטהורות", שהתרוצצה במרחבי מלחמת יום כיפור. עם שוך הקרבות פרשה לקריירה עצמאית, שנפתחה בגדול בפסטיבל בינלאומי בצ'ילה. בעקבותיו חתמה בפריז על חוזה הקלטות עם פרנסיס ליי, מלחין המוזיקה לסרטים "גבר ואישה" ו"סיפור אהבה".
 
ליי הבטיח לה את המפיק המוזיקלי הטוב ביותר והציג בפניה את קן ברג'ס, חברו הטוב של ג'ון לנון. היא וברג'ס התאהבו ונישאו, ברג'ס התגייר, הם חזרו בתשובה והתמקמו בישראל, כולל תקופת מה באלפי מנשה. כיום הם מתגוררים בגבעת שמואל ויש להם בת אחת, קרולין, העוסקת בעיצוב פנים.
במהלך הראיון חשוב לה להדגיש שהיא לא נסוגה מהחזרה בתשובה שלהם. "לא רק שלא איבדתי את אלוהים, אלא שאני מרגישה שאני יותר מקורבת אליו ויותר מחוברת אליו", היא מצהירה. "רק החלטתי, באישור בכתב של רב, להסיר את הפאה ולשיר, כשלמעשה בשום מקום לא כתוב שאסור לאישה לשיר".

הרגשת כבולה?
"כן, הרגשתי כבולה מבחינת הרצון להוציא החוצה את המוזיקה שבי. לא מפריע לי להישאר אותה נאוה, ששומרת מצוות".

אבל לא מופיעה בפני קהל מעורב?
"נכון, אבל אם תהיה הצלחה לשירי האלבום שבדרך, ויהיה מקום להופעות בפני קהל מעורב, אשקול את הנושא מחדש. בינתיים לא חזרתי להופיע. רק הוצאתי סינגל. חשוב לי לציין שהיהדות טבועה בי מתמיד, כשלמעשה קן החזיר אותי לשורשים שלי, לאחר שהייתי איתו בלימודי היהדות שלו לקראת הגיור".
יש מצב ששלישיית "הנשמות הטהורות" תחזור לתחייה כמו, לדוגמה, "שובבי ציון"?
 
"הייתי מאוד רוצה שזה יקרה. גם נתן. מי שמתנגד לזה הוא יורם ירוחמי, הצלע השלישית של 'הנשמות הטהורות'. יורם פרש מזמן מהמוזיקה, היה עובד בכיר בבנק ישראל וכיום הוא גמלאי מאושר בחייו. הוא מוכן להצטרף אל נתן ואלי בהקלטת אלבום חדש של ההרכב, אבל לא לחזור להופיע. אם יימצא משקיע שיהיה מוכן לתת יד להפקה מכובדת של ההרכב, אולי יהיה פתרון אחר".

כמי שנכנסה לקלאסיקה הישראלית כזמרת של "אחכה לך", את מרגישה שהקהל מחכה לך?
"אני מאוד מקווה שכן. אני מקבלת המון פידבקים חיוביים על השיר החדש שהוצאתי, וזה נותן לי הרגשה שמחכים לי".