ראש העיר מוריסי


האם בקרוב נקרא לסולנה של להקת הסמית'ס לשעבר – "אדוני ראש העיר"? הזמר סטיבן פטריק מוריסי, פעיל חברתי ותיק, הוזמן להתמודד על ראשות עיריית לונדון מטעם המפלגה לזכויות בעלי החיים, בבחירות שיערכו בהמשך השנה.



כדי להיכנס למרוץ האטרקטיבי ולהפוך יום אחד לראש עיריית לונדון, מוריסי יזדקק ל-330 חתימות, ונראה שהוא בהחלט שוקל את המהלך.



בפוסט ארוך שפורסם בסוף השבוע באתר שלו, הרחיב מוריסי בנוגע לאג'נדה החברתית שלו וכתב כי תנועות שפועלות למען בעלי חיים חייבות לפעול פוליטית כדי שקולן באמת ישמע. לדבריו, קולם של בעלי החיים אינו נשמע, ובני האדם חייבים לייצג אותם.



מוריסי לא חסך ביקורת גם מתעשיית הבקר, וטען כי זו תעשייה נטולת חמלה כלפי בעלי החיים. לטענתו מדובר בתעשייה הפוגעת בכדור הארץ ובבריאות הציבור ומובילה לשינויי אקלים.




דילן באוקלהומה


מעריצי המוזיקאי בוב דילן ישמחו לגלות כי הזמר החליט למכור את הארכיון הפרטי שלו לאוניברסיטת טולסה שבארצות הברית, על מנת שיוצג בעתיד לציבור הרחב. האוסף כולל תווים, טיוטות שירים, הקלטות מיוחדות, תמונות ועוד שלל פריטים בעלי ערך עצום, שישמשו גם חוקרים בתחום המוזיקה.



באוסף כ-6,000 פריטים, והוא מסכם כמעט 55 שנות קריירה של הזמר בן ה-75. אם תהיתם כמה עולה אוסף כזה – על אף שהאוניברסיטה לא פירטה את שווי העסקה, ה"ניו יורק טיימס" חשף כי ככל הנראה מדובר ברכישה בשווי המוערך בין 15 ל-20 מליון דולרים.



ומה יש לדילן לומר בעניין? הזמר מסר כי הוא שמח שהארכיון שלו, שנאסף במשך שנים רבות, מצא סוף סוף בית. אוקלהומה, אנחנו בדרך!