את אבי סינוואני אין צורך להציג. הזמר, שהחל את דרכו כזמר במועדוני המוזיקה המסתלסלת, הפך בחלוף השנים לאחד הכבדים בז'אנר, שלא לדבר על אחד הלהיטים הגדולים בתולדות המוזיקה הישראלית - מחרוזת "כוכבי מרום".
 
לפני שבועיים שחרר סינוואני שיר חדש, "עד שתסלחי", והפעם כבר מדובר במשפחה מוזיקלית: יחד איתו עובדים הבנים גל סינוואני, זמר בזכות עצמו, ונאור, שמלחין ומעבד את שיריהם. גם האם גולדי לא נפקדת מהעסק המשפחתי, ומתפקדת על תקן מנהלת.
 
גל (30) היה רק בן 15 כשיהודה קיסר, שהקליט את אביו, הכניס אותו לאולפן ההקלטות. “זה היה בקטע במחרוזת של השיר 'מי המציא את המילה' של גילי ארגוב", נזכר סינוואני ג'וניור. "באמצע ההקלטה יהודה עצר את אבא ואמר: 'יש לי רעיון'. הוא הכניס אותי לאולפן ושם לי אוזניות על הראש. הייתי בפעם הראשונה באולפן, יהודה אמר לי: 'תשיר, ונחבר את זה, יהיה מעניין'. התרגשתי, אבל לא שמתי לב לזה יותר מדי. זה היה בכיף, בזרימה, וזה מה שיצא. הלהיט הכי גדול של אבא שלי עד היום".
 

קשה לבוא כבן של זמר מוכר?
“כן. בהתחלה יש פלוסים. יותר מכירים אותך, אתה כבר בפנים, אבל אתה לא ממהר לראות שכל העולם מפרגן. לפעמים זה קשה, כי עוד לא התחלת ומסתכלים עליך בצורה כלשהי, כמו שהסתכלו על כאלה לפניך. אני לוקח את זה לקטע החיובי. אני מבסוט שאבא שלי זמר בתעשייה ומעריץ אותו. זכיתי לאבא שמדריך, שמלמד, שיש לו ניסיון חיים. אנחנו מנסים כמה שיותר להתיישר. אני מתגאה בלהיות הבן שלו. אולי טיפה יותר קשה, אבל תמיד קשה. לא? בינתיים התגובות טובות. גם כשיש אבא בתחום אפשר להצליח. אני לא בא להחליף אותו, זה רק בנוסף".
 
אבי, איך נולד השיר "עד שתסלחי"?
"את המילים כתב עדי כבירי, הלחן והעיבוד של נאור סינוואני. שמעתי את נאור ועדי עובדים על השיר ונדלקתי עליו. לא ביקשתי אפילו, שניהם אמרו לי 'השיר שלך, ואנחנו רוצים שתבצע ותיהנה'. אז אני מבצע ונהנה. המילים הנוגעות נגעו בי, והתגובות של האנשים - שהשיר מעלה בהם געגועים - עשו מבחינתי את שלהם".
 
גם אתה, גל, יצאת במקביל עם שיר חדש, "ככה את אוהבת".
"כן. שיר שכתבו לי אבי אוחיון ודודו אהרון, שחוץ מזה שהוא אמן ענק, הוא גם חבר קרוב. ברגע הראשון שדודו השמיע לי את השיר, נדלקתי עליו. אני מרגיש שזכיתי לקבל שיר מעולה ומקפיץ כמו שאני אוהב. אני מקבל המון ביקורות טובות על השיר".
 
איך זה לעבוד יחד כמשפחה?
אבי: "פשוט כיף. לא עובדים במשהו שלא אוהבים, יוצרים מוזיקה, אהבה ושמחה. זה תענוג וזכות גדולה".
 
איך אתה מסביר שהבנים שלך הלכו בדרכך? 
"כנראה שזה משהו בגנים או משהו שהם ספגו בבית כל השנים. הם ספגו ונשאבו לתוך הדבר הנפלא הזה, ואני מאחל להם הצלחה בכל אשר יעשו ויפנו".

המחרוזת שלך, "כוכבי מרום", מוכרת מאוד ומושמעת במועדונים עד היום, אבל עושה רושם שחוץ ממנה, לא יצרת מי יודע מה להיטים לוהטים בשנים האחרונות.
"אתה נוגע במשהו שלא תלוי בי. אני עושה ויוצר די הרבה, מודע לכך שיש עוד ועוד שירים ויוצרים שצריך להתחלק איתם בעוגה. בכל מצב, אין לי טענות. כמובן שאשמח אם ישמיעו יותר שירים שלי, אבל אני מתמקד בעשייה וזה מה שחשוב".
 
לא מזמן חזרתם מסיבוב הופעות משפחתי בארצות הברית. איך היה?
גל: "היה מדהים. במיאמי היה קטע הזוי. תוך כדי הופעה עלה לבמה דניס רודמן, שחקן ה־NBA לשעבר. הוא הצטרף להופעה, קפץ על הבמה ואפילו נתן קטע ראפ מקורי משלו. היה ערב בלתי נשכח וחוויה יוצאת דופן עבור הקהל".