כבכול שנה מתפרסמת רשימת האמנים, שירוויחו את השכר הגבוה ביותר במופעי ערב יום העצמאות בבמות הבידור העירוניות, וגוררת גל של מחאה על בזבוז הכספים מצד הרשויות. גם השנה כוללת הרשימה זמרים שירוויחו 150-170 אלף שקלים עבור הופעה בת פחות משעה. גבי גזית שוחח הבוקר


(רביעי) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם דוב צור, ראש העיר ראשון לציון, שבעירו יופיעו בערב העצמאות הקרוב הזמרים גידי גוב (65 אלף שקלים), הראל סקעת (57 אלף שקלים), איציק קלה (53 אלף שקלים), אביהו מדינה (43 אלף שקלים) וסאבלימינל (34 אלף שקלים).



"עם כל הרעש והפיקנטריה, אלו עדיין סכומים שוליים בתוך תקציבי הרשויות", אמר צור, "אנחנו נשלם בראשון לציון הרבה פחות ממקומות אחרים, אבל הבעיה היא ארצית. צריך לפתור הבעיה למי שמשלם 170-150 אלף שקלים לאמן. אני מדבר גם כיושב ראש חברת 'מופעים', שהשלטון המקומי הקים לפני כשנה לפי בקשתי, כדי להתמודד עם התופעות האלה. המטרה הייתה לאגד את הכוח שבידי הרשויות מול המונופול, שזה כל אחד ואחד מהאמנים האלה, ולהגיע למחירים סבירים. משום שאנחנו בעצם הגורם החלש. כל אמן, בוודאי הבכירים, הוא סוג של מונופול מבחינתנו, כי אנחנו הרי לא יכולים להחליף את משה פרץ בשלמה ארצי וההפך, אז כל אחד קובע את שכרו. ויש פער תיווך אדיר בדרך, זה לא רק האמרגן של האמן, יש סדרה של משרדים וחברות וידיים, שאת כל זה משלם בסופו של דבר הציבור".

"בשנה שעברה זה עבד", סיפר צור, "אבל אז הסתבר שיש בעיה חוקית לקבל אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, שכן כאילו אנחנו מתמודדים כל הרשויות מול כל האמנים. עכשיו אנחנו קרובים לסיכום עם הממונה על ההגבלים העסקיים. הם הבינו ש'מופעים' היא לא גוף מונופוליסטי, שמטרתו ליצור היעדר תחרות, אלא נועדה להגן על הצרכן, על תושבי המדינה. היא כלי מצוין להוזיל את המחירים והיא תפעל כבר מהקיץ הקרוב".

גזית שאל מדוע להביא זמרים יקרים לחגיגות העצמאות ולא להסתפק באמנים מקומיים, וצור השיב: "לא מדובר במיליונים, אבל גם אם זה מאות אלפים, וזה יקר, ועל פני שנה שלמה נגיד, אנחנו עדיין אמונים על אספקת שירות לתושבים. בדיוק כמו שיש לנו תזמורת סימפונית בראשון לציון שעולה מיליונים, ובתל אביב יש אופרה שעולה מיליונים ויש תיאטרון לאומי או אחר שעולה מיליונים, ואף אחד לא שואל למה הם עולים מיליונים. זה חלק מאספקת השירותים שאנחנו כרשויות, ומשרד התרבות לצידנו, במימון שהוא נותן, המדינה רואה בזה חלק חשוב".

"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו