חדשות המוזיקה – נעמה חן eco99fm

 

ספרינגסטין למען הקהילה

שמו של הזמר ברוס ספרינגסטין נקשר לא אחת למפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ועל אף שהוצע לו בעבר לחַצות את הקווים ולהצטרף לפוליטיקה, הזמר נשאר נאמן לקריירה הנוכחית שלו.

אבל גם מחוץ לפוליטיקה, הבוס הוא בהחלט איש של עקרונות, וזה כנראה מה שגרם לו לבטל הופעה שהיה אמור לקיים הערב (ראשון) בצפון קרוליינה, לאחר שהמדינה העבירה חוק שפוגע בקהילה ההומו לסבית.

לפי החוק החדש במדינה – אדם חייב להשתמש בשירותים לפי המין שלו, ולא לפי המגדר שלו. ספרינגסטין כתב באתר שלו ביקורת נוקבת על המהלך, לדבריו יש אנשים שלא יכולים לשאת את ההתפתחות שארה"ב עשתה בעניין זכויות אדם, והוא עצמו החליט לבטל את הופעתו במדינה, במחאה על ההחלטה. הוא הוסיף כי "יש דברים חשובים יותר ממוזיקת רוק", ושוב הוכיח כי הוא ראוי לתואר "הבוס".

בִצפון קרוליינה בהחלט לא אהבו את הביטול, ואַחד מחברי הקונגרס במדינה אף טען כי ספרינגסטין הוא בריון. לכאן או לכאן, ההופעה לא תתקיים שם הערב.

 

אמריקן איידול – הסוף?

בשנת 2002 עלתה לאוויר ברשת פוקס האמריקאית תוכנית מציאות ששינתה את כללי המשחק בעולם המוזיקה, וביום חמישי האחרון, אחרי 15 עונות, מאות פרקים, וכמה כוכבים גדולים שכבשו את העולם -  אמריקן איידול שודרה בפעם האחרונה.

בין הכוכבים הגדולים שזכו לפרסום בעקבות התוכנית תמצאו כמובן את זוכת העונה הראשונה קלי קלארקסון, זוכת העונה השישית ג'ורדין ספארקס, וגם ג'ניפר האדסון – שאומנם לא זכתה בעונה השלישית של התוכנית אבל קטפה בהמשך פרס אוסקר.

על כס השיפוט ישבו לאורך השנים לא מעט אומנים מכובדים כמו מריה קארי, סטיבן טיילר, וג'ניפר לופז, ואי אפשר בלי מילה על המנחה ששרד 15 עונות – ריאן סיקרסט, שסיכם את התוכנית האחרונה במילים "להתראות אמריקה – בינתיים", ובכך השאיר צוהר קטן של תקווה לכל אותם מעריצים שמחכים לעוד עונה אחת, של אמריקן איידול.