הזמרת רוחמה רז, המזוהה עם שירי ארץ ישראל רבים שהפכו קלאסיקות, הגיעה היום (חמישי) לאולפן של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", במסגרת פינת המוזיקה השבועית של דודי פטימר. רז ביצעה שניים משיריה האהובים: "בארץ אהבתי" ו"חלומות" וכן את השיר "הילד ניסים", הלקוח מהמופע החדש שלה. לפני ששרה, גזית הכריז שבשביל לשמוע את הביצוע שלה ל"בארץ אהבתי" הוא הגיע היום לעבודה ברדיו. רז סיפרה שגם אחרי כל השנים היא עדיין מתרגשת להופיע: "לפעמים יש 'בום' בלב חזק יותר, לפעמים עדין יותר, תלוי באותו היום. בקרוב יש לי מופע חדש ואז בטח ההתרגשות תהיה חזקה יותר".

 
על המופע החדש סיפרה רז: "הוא נקרא 'ברוח ערביים' והוא יעלה ב-25 באפריל, חול המועד פסח, בפסטיבל 'ימי זמר' בתיאטרון חולון. המופע מדבר על ההשפעה שיש על הזמר העברי לטעמי המקרא. למדתי לפני הרבה שנים במדרשה למורים למוזיקה והיה לי שם מורה נפלא בשם פרופסור הרצל שמואלי, שלימד את עקרונות המוזיקה וגם זמר עברי. הוא לימד שהזמר העברי מושפע מתבניות מוזיקליות, המושתתות על טעמי המקרא. החלטתי לעשות מופע שיהיו בו את האלמנטים האלה, את העיטור הסמוי והגלוי. בחרתי שירים שיש בהם את הטעמים עליהם הוא דיבר - פשטא, זרקא, אתנח ומירכא".
כהדגמה ביצעה את השיר "הילד ניסים" וסיפרה: "את מילות השיר חיבר נתן אלתרמן והלחין יוני רכטר להצגה על תל אביב, כאשר הופצצה על ידי האיטלקים (במלחמת העולם השנייה). הילד ניסים שגדל בעיר מלאה אורות, לא מבין למה הוא צריך להיות בתוך מקלט. רכטר, שהוא מלחין עכשווי, יצר לחן שיש בו את הסממן הזה, את העיטור, גם הסמוי וגם הגלוי, עם אלמנט תימני".




 

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו