זכייתה של הזמרת האוקראינית ג’מאלה סומבר באירוויזיון 2016 עם השיר “1944” עוררה זעם ברוסיה, בטענה שהשיר הוא בעל מסרים פוליטיים. הרוסים מאיימים להחרים את האירוויזיון בשנה הבאה, שייערך בקייב בירת אוקראינה, בשל המתיחות בין שתי המדינות.



סומבר, שזכתה בגמר האירוויזיון בשטוקהולם בתום מאבק צמוד עם השיר האוסטרלי, שרה שיר מחאה נגד כיבוש אוקראינה בשלהי מלחמת העולם השנייה על ידי הצבא האדום. “כאשר זרים באים, הם באים לביתך, הם הורגים את כולכם ואומרים ואנחנו לא אשמים, לא אשמים”, היו חלק מהמילים שעוררו את הכעס ברוסיה.



נציגי רוסיה טענו שאסור היה לאפשר את העלאת השיר, שמנוגד לתקנון האירוויזיון האוסר על התמודדותם של שירים בעלי אופי פוליטי. אבל הזמרת האוקראינית שרה בגמר האירוויזיון וזכתה בבכורה בניגוד להימורים המוקדמים, שהעריכו שהזוכים יהיו מרוסיה, מאוסטרליה או מצרפת.



את צרפת ייצג באירוויזיון הזמר הישראלי־צרפתי עמיר חדד. אלא שבניגוד לתחזיות, השיר סיים את התחרות רק במקום השישי. את ישראל ייצג חובי סטאר בשיר MADE IN STARS. בדירוג השופטים השיר דורג במקום השמיני, אך בשקלול הצבעת הצופים בבית השיר סיים את התחרות רק במקום ה־14 לאחר שקיבל 11 נקודות מהצופים ב-42 מדינות.



כ־200 מיליון צפו השנה באירוויזיון, ולראשונה הוא הועבר בשידור ישיר גם לארצות הברית.