עפים למעלה: בעוד הקליפ החדש של להקת קולדפליי, Up&Up, מכה גלים בעולם וגורר תגובות נלהבות, גל מוג'ה, שביים אותו יחד עם וניה היימן, התראיין היום (שלישי) לגל"צ וסיפר איך מצאו את עצמם שני ישראלים עובדים עם אחת הלהקות הפופולריות בעולם. "כשאמנים רוצים ליצור קליפ, הם מבקשים מכמה יוצרים רעיונות. בין היתר, הם פנו לווניה שהתקשר אליי לסיעור מוחין. הוא הציע שאם נקבל את זה, נעשה את זה ביחד. לא התלבטתי".



מוג'ה תיאר את תהליך העבודה שהביא לקליפ ויזואלי ייחודי שגורף מחמאות בעולם. "הרעיון הראשוני בא מהמושג קולאז': לקחת אימג'ים שונים, לחבר אותם ביחד וליצור עולם חדש. רצינו לעשות ריבוי עצום של קולאז'ים שלא בהכרח יתקשרו אבל יצרו חוויה רגשית או מסלול שייקח את הצופה לעולם לא הגיוני. רואים אסופה של דימויים וסצנות, לדוגמה באחת הסצנות שוחות שחייניות בתוך כוס תה, באחרת כלים הולכים על שטיח, בסצנה נפרדת נשר ענק שוחה מתחת למים וילד מתנדנדת מעל כדור הארץ. העבודה נמשכה ממרץ אז מרגע שקיבלנו אור ירוק עבדנו באופן אינטנסיבי". 



ואיך זה לעבוד עם להקה בסדר גודל כזה? מוג'ה מספר שקולדפליי היו מאוד מעורבים בתהליך. "בשלב הניסוח הראשוני היה פינג פונג ארוך עד שהתגבש שלד לקליפ. פגשנו אותם ביום צילום בעבודה על אפקטים ואז היה עוד פינג פונג אינטרנטי ארוך. היו לפחות 27 גרסאות עד שהגענו לסופית. ישבנו איתם בסוף שבוע אחד על העריכה. הם אנשים מאוד נחמדים עם ראש פתוח ומחשבה מעניינת. ההתרגשות לפני תחילת העבודה מאוד גדולה, אבל ברגע שאתה פוגש אותם, אתה מבין שכריס (מרטין, הסולן) מאוד נחמד. הוא מוריד את הרעיון של 'המעמדות' ואתה מרגיש בדיאלוג עם עוד יוצר". 



למוג'ה עוד אין תכנית לעתיד: "נראה לאן תקח אותנו העבודה איתו. אנחנו שנינו מצפים שזה יוביל לעוד שיתופי פעולה עם אמנים ומוזיקאים אחרים ושנמשיך לעשות קליפים. שנינו מכוונים לקולנוע ורוצים לעשות סרטים. ממש כרגע סיימנו עם הקליפ לקולדפליי, ביום שישי האחרון. אין לנו עוד תכנית קדימה".