אחת לשנה מתכנסים המוני בני ישראל סביב המדורות, ומציינים ביחד את ל"ג בעומר. אם גם אתם מתכננים להעביר את הלילה לצד החברים והמדורה ומחפשים פלייליסט מושלם – באפליקציית eco99music מחכים לכם מאות סטים מוזיקליים ששווה להדליק בשבילם אש. ואם אתם יותר בקטע של שירה משותפת – הנה חמש המלצות לשירים שכיף לשיר יחד - ליד המדורה:



1. "הפינג'אן", יפה ירקוני - כשחושבים על מדורה, תמיד מתנגן בראש – "הרוח נושבת קרירה, נוסיפה קיסם למדורה..." על אף שבפי רוב נקרא השיר – "הרוח נושבת קרירה", שמו האמיתי הוא דווקא "הפינג'אן". השיר נכתב בשנות ה-40 על ידי חיים חפר, ובוצע בהמשך על ידי יפה ירקוני. את השיר מלוות מחיאות כפיים קצובות, שמגיעות לאחר כל משפט, ודורות רבים – מדור הפלמ"ח ועד צעירי תנועות הנוער, שרים אותו בקומזיצים, טיולים וכמובן – בל"ג בעומר.
 
2. "שיר אהבה בדואי", דיויד ברוזה ויעל לוי – הדואט הקסום הזה של ברוזה את לוי הוא קאבר מוצלח במיוחד לשירם של להקת צליל מכוון, בה היו חברים שלמה יידוב, שם טוב לוי ויצחק קלפטר. האחרון גם אחראי ללחן של השיר שנכתב על ידי איש התיאטרון איציק ויינגרטן, ושניהם ביחד, אחראים ליצירת ה-"אואואו אואו – קול קורא לנדוד לנדוד" שמושר בקול גדול, בכל מדורת ל"ג בעומר.
 

3. "יוצא לאור", אהוד בנאי – 20 שנה חלפו מאז יצא "עוד מעט", אלבומו החמישי של אהוד בנאי ממנו גם לקוח השיר. בנאי מתחיל את השיר עם השורה המפורסמת "השביל הזה מתחיל כאן...", והשביל של בנאי נמצא בכלל בראש פינה, שם מצא השראה לשיר, ובעזרתו הוא גם "יוצא אל האור, אל חיים חדשים". האור שלו, עם הלהבה הבוערת ברקע – הם השילוב המושלם למדורת ל"ג בעומר.
 
4. "נגעה בשמיים", משינה – נשאר עם משפחת בנאי, והפעם עם בן דודו של אהוד – יובל בנאי, האיש מאחורי משינה. מדובר באחד הלהיטים הגדולים ביותר של הלהקה, שיר עם שלושה אקורדים בלבד – כך שגם אם אתם רק נגנים חובבים – את המשימה הזו תצלחו בוודאות, ואם רק תאמינו, אולי גם אתם תצליחו לגעת בשמיים.
 
5. "נשל הנחש", מאיר אריאל – אחד השירים המוכרים ביותר של מאיר אריאל, וגם המזוהים איתו. במקור, השיר נכתב עבור להקת "הכל עובר חביבי", אך בזמן ההקלטות לאלבומו של אריאל - "ירוקות" נפטר אביו – עליו גם נכתב השיר, והזמר בחר להקדיש לו את היצירה ולהשאיר אותה שלו. השיר, שמדבר על מהות החיים ועל איך כדאי לחיות אותם, זכה לגרסאות כיסוי רבות, ועל אף אורכו – 07:02 דקות, הוא זוכה לכמות השמעות מכובדת מאוד בתחנות הרדיו – אז למה שלא ינעים גם את המדורה שלכם?
 
ואם אתם מחפשים פלייליסט מושלם שילווה את ערב המדורה שלכם- הנה אחד שאנו ממליצים עליו במיוחד: