"לרוץ בתוך ענן", כך נקרא אלבום הבכורה של הילה סעדה (34), ונדמה שזה מה שהיא מרגישה עכשיו, אחרי שהאלבום יצא לחנויות, רגע לפני מופע ההשקה שייערך השבוע.

בינתיים נערמות בביתה בתל אביב המעטפות עם הדיסקים והתשורות. המעטפות נשלחות אחת-אחת לתומכים של קמפיין הדסטארט שבעזרתו מימנה את ההוצאה העצמית של האלבום. "אני מגיעה, קודם כל, ממקום של יצירה", היא אומרת. "היה חשוב לי ליצור ולא לקחת בשלב זה טקסטים של אנשים אחרים. מה גם שעשיתי את האלבום לבד, ללא חברת תקליטים. ועכשיו, כשאני מחזיקה את הדיסק ביד, אני יכולה להרגיש את העמל הרב ואת הדרך הארוכה, הקשה והאינטנסיבית". 

וגם כרוכה בהשקעה כספית.

"אצלי הרצון תמיד גדול מהכל. אני פחות טובה בחישובים כלכליים, פשוט רואה את החלום, והולכת עליו עד הסוף. זו השקעה, תרתי משמע".

כמה ארוכה הייתה הדרך לאלבום? 
"העבודה התחילה לפני שנתיים בערך, עם שיעורי כתיבה פרטיים אצל יהלי סובול, בגג הבית שלו. אני מאוד פרפקציוניסטית והרגשתי שאני רוצה שהיצירה שלי תהיה ברמה הכי גבוהה, גם בטקסטים וגם בלחנים. דברים לא תוכננו מראש, אבל אחרי כמה מפגשים יהלי הרגיש מחובר לאלבום, והתחלנו ליצור גם לחנים ביחד. הוא לקח גיטרה, ובכל פעם שכתבנו שיר, הוא הלחין אותו. אני מרגישה שאני בת מזל שהוא שותף לאלבום הזה".

מאז שכתבה את השיר הראשון ועד צאת האלבום, השתנו חייה של סעדה מקצה לקצה. היא נחשפה כשחקנית מחוננת בתפקיד הבלתי נשכח של ונסה בסדרה "להיות איתה" של אסי עזר, שפתח בפניה דלתות לתפקידים נוספים, גם על הבמות, והיא נישאה לבן זוגה, אלי בוכריס.

"את האלבום כתבתי בתקופת הרווקות, וזה מסכם את תקופת הבלבול, הנאיביות, הכמיהה לאהבה, שיברונות הלב והחיפוש של המקום הבטוח והבית שלי", היא מספרת. 


ועכשיו את חוזרת למקום הזה בהופעות.
"המקומות שמהם כתבתי לא מאוד רחוקים ממני. את המקומות העמוקים של הבדידות, התשוקה והאהבה אני פוגשת גם עכשיו, אבל ממקום אחר. הייתי במסע חיפוש גדול, ועכשיו אני פוגשת את אותם צדדים אבל בזוגיות. הדרך היא אותה דרך, ואני לגמרי מרגישה הזדהות עם הטקסטים גם עכשיו. הם סך הרגעים בחיים שלי, שתמיד אתחבר אליהם בשנייה". 

גם המוזיקה הייתה חלק ממסע החיפוש?
"מגיל צעיר הייתי שרה, רוקדת, משחקת ומחפש את הבמות. אומנם רק לפני שנתיים התחלתי את העבודה על האלבום, אבל הרבה שנים קודם כתבתי, מחקתי ועשיתי סקיצות. לקח הרבה זמן עד שהבשלתי והרגשתי שהחומרים מוכנים לאלבום בכורה. זה מסע חיפוש ארוך. את השירים הראשונים כתבתי בתחילת שנות ה-20 שלי, והם היו יותר בוסריים, תמימים ונאיביים. ועכשיו, ברוך השם, עם המפגש עם יהלי, הרגשתי שהצלחתי להביא את עצמי הכי במדויק". 

את מחכה לשמוע מה יגידו על האלבום? 
"משתוקקת. זה מאוד חשוב לי. זה הבייבי שלי, ואני לגמרי שם. יותר מכל הצגה אחרת או פרויקט אחר בטלוויזיה או בקולנוע. שם את חלק מהפקה שלמה, פה אני בראש". 

ובמחזמר "מרי לו", שבו את משתתפת בימים הללו, את חלק מהפקה מטורפת. 
"זו הפקה כיפית לכל המשפחה, ואנשים באים בהמוניהם. מילדים ועד סבים וסבתות וכל מי שבאמצע. להופיע בפני 1,800 איש בערב, כמו בהיכל התרבות בתל אביב, זו התרגשות מדהימה. אנחנו שרים בלייב כל ערב ואני נהנית לשלב את המוזיקה והמשחק". 

ועכשיו סיימת צילומים לעונה השנייה של "להיות איתה". 
"יש לי תחושה שזה יהיה אפילו יותר טוב מהעונה הקודמת. אסי עזר כתב עונה מדהימה, ואפשר היה להרגיש את זה עוד משלב החזרות והקריאה של הטקסטים. גם בצילומים היה אדיר, והפכנו לסוג של משפחה". 

ואחרי האלבום את בטח מחפשת לנוח, אולי לעבוד על פרויקט בייבי? 
"אני לא אוהבת לנוח ומעדיפה להיות בעשייה, ובעזרת השם יגיעו פרויקטים נוספים. אגיע גם לילדים, אני חושבת על זה לא מעט".
 
הילה סעדה – השקת "לרוץ בתוך ענן", 1.6, רביעי, 20:30, צ'לסי הוטל – מתחם צוותא, אבן גבירול 30, תל אביב