דנה וישינסקי, זמרת, שחקנית ובת של, יוצאת בחגיגה כפולה: יום הולדת 27 והופעה באותו הערב. זה יקרה בשבוע הבא, 9.6, אם אתם רוצים להתקשר ולאחל לה עד 120.



אחלה דרך להביא את כל החברים להופעה שלך. אף אחד לא יכול לסרב ביום ההולדת שלך, לא?
"אכן. קבעתי את התאריך לא סתם ביומולדת. אני באמת רואה בעיסוק במוזיקה זכות שנפלה בחלקי, היכולת לעסוק במשהו שאני כל כך אוהבת, שמאפשר לי ליצור ולבטא את עצמי על כל חלקי השונים. הקשר שנוצר עם הקהל הוא מיוחד וחד־פעמי, וזאת נראית לי דרך מצוינת לחגוג גם יום הולדת וגם את החיים".
 

המופע הקרוב ממשיך את המומנטום של צאת אלבום הבכורה של וישינסקי, "אבל אהבה", שיצא השנה בהפקתו של ג'וני גולדשטיין (TYP). "את כל שירי האלבום כתבתי והלחנתי, למעט שני שירים שכתבו משוררים - אסי דיין ואורי ברנשטיין", מספרת וישינסקי.
 
"המופע אינטימי, תיאטרלי, משלב שירים מהאלבום, שירים חדשים יותר וקאברים. אני מנגנת בקלידים, ואיתי על הבמה מנגן בגיטרות דניאל שהם, שהוא גם בן זוגי, וג'וני קליין, שמנגן על כלי נשיפה ואקורדיון".
 
נראה שאת אוהבת לעבוד עם אנשים שקרובים אלייך. במופע הקודם אירחת את אבא שלך, שלמה, ועכשיו בן זוגך יופיע איתך. 
"אין ספק שכיף לעבוד עם אנשים שאתה אוהב. ככה אפשר גם להגיע לדרגות יותר עמוקות של אינטימיות. במופע הקודם, המפגש עם אבא היה מרגש. יש בינינו קשר מיוחד. אפילו על הבמה אנחנו צוחקים על זה שהוא אבא פולני. מבשל לי כל הזמן, ומתקשר 80 פעם ביום. לגבי דניאל, אני מאוד אוהבת לעבוד איתו. בכלל, לחלוק את האהבה הזאת למוזיקה עם בן זוג זה לא דבר מובן מאליו. כשאנחנו יחד על הבמה, מעבר לזה שהוא מוזיקאי וגיטריסט מופלא, הוא באמת נותן לי המון כוח".
 
איך הכרתם?
"הכרנו כשראיתי אותו מופיע בבארבי עם דניאלה ספקטור. הוא היה כל כך חתיך שאי אפשר היה לפספס". 
 
מלבד היותה זמרת, וישינסקי היא שחקנית בקאמרי ("אומרים לי שאני נורא תיאטרלית"), ובימים אלו לומדת טיפול בפסיכודרמה לתואר שני בסמינר הקיבוצים. 
 
למה בחרת לקרוא לאלבום הבכורה שלך "אבל אהבה"?
"האלבום נקרא כך כי זה שם אחד השירים באלבום שכתב אסי דיין. כמו במילות השיר, המסר הוא שלמרות הכל, ועל אף הכל, אהבה זאת המסקנה היחידה. אבל אהבה, כי אין ברירה יותר טובה". 
 
איך זכית לשיר מאסי דיין?
"את אסי פגשתי בהקרנה של הסרט 'ד"ר פומרנץ', שבו אבא שלי שיחק. יצא שהתיידדנו. שלחתי לו שירים שלי, והוא שלח לי שירים שלו. באחד המפגשים שלנו הוא נתן לי את ספר השירה האחרון שלו. השיר שנמצא בגב הספר היה 'אבל אהבה'. ישר רצתי הביתה להלחין אותו, כי מאוד התחברתי לטקסט. כך יצא שהשיר נכנס לאלבום. אסי ליווה אותי בתהליך, שמע את השיר לפני שפורסם ומאוד אהב אותו". 
 
דנה וישינסקי – "אבל אהבה" - מופע יום ההולדת, 9.6, חמישי, 21:00, קפה תיאטרון הקאמרי, תל אביב