על-פי נתונים רשמיים שפורסמו, ב-15 השנים האחרונות הושמעו ברדיו הישראלי הרבה יותר זמרים גברים מזמרות נשים, ביחס של 9 ל-1. גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם הזמרת מרגלית "מרגול" צנעני, שהגיבה: "לא צריך תחקירים בשביל זה, יודעים ושומעים. ההיסטוריה מדירה את הנשים כבר עידן ועידנים, לא גילו לי כלום. שהעורכים ברדיו יזכרו שיש להם גם אמא ואחות. אבל, בנראות הטלוויזיונית, בפופ המתקתק הסכריני, שעשוי לפעמים להפליא, אתה רואה מלא בנות. ביונסה, ואדירה ונערצת כמו איימי וויינהאוס, אדל הפופיסטית הענקית, שצפיות כמו שלה לא היו בהיסטוריה לאף אחד. אז יש כאלה וכאלה".


"מה שכן, הבנים עדיין מולכים", אמרה מרגול, "בכתיבה, בהלחנה, הבנים מולכים כמנהלים בכל הסינדיקטים האלה, כאילו יש ארגון-גג לחברים הכותבים, ושם מדירים נשים. זה הלך רוח, הבנים מושלים בכיפה בואו נמשיך עם זה. אנחנו עדיין בצוק העיתים, אבל להגיד שאנחנו נעדרות לחלוטין מהנראות הפופית והלא פופית בעולם זה לא נכון, הן אפילו מולכות".

מרגול ניסתה לרדת לשורשי הבעיה בארץ בתחום: "הבנות מיטיבות לשיר, אבל הבנים הם יותר חזנים, פייטנים, מקדמת דנא, שליחי ציבור בבית הכנסת, מרעימים בקולם, משם יוצאת התפילה והשירה בעם היהודי, לא יעזור כלום, ושם יש מצבור גדול של בנים. אישה תשיר בבית הכנסת? היא תפייט? היא פייטנית? אוי ואבוי. קול באישה ערווה. ופעם להיות זמרת זה היה חרפת עולם במשפחות. אוי ואבוי זמרת, בשנים שלי וגם אחר כך. היום העולם השתנה ולהיות זמרת זו ממש לא בושה אבל למרות זאת, במשפחות יותר אדוקות או מסורתיות זה עדיין לא רציני להיות זמרת, ועדיף להיות מורה, גננת, עורכת דין או מנהלת".

"גבי גזית", כל יום ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו