ננסי ברנדס, הפסנתרן ליאוניד פטשקה וכוכבת הפופ־קלאסי אפרת רותם - שלושה וירטואוזים בתחומם - חוברים יחד ל"טריו וירטואוז": מופע חדש המשלב מוזיקה קלאסית עכשווית, פופ, ג'אז ואופרות. עבור ברנדס זוהי ההופעה הראשונה על הבמה אחרי תקופת אשפוז ממושכת, שבה  נגע במוות


אז איך זה לחזור לבמה?
"זה היה ברור לכולם שאחרי התקופה הקשה שחוויתי, של מצב בריאותי כל כך קריטי, של קריסת מערכות, דיאליזה, ואחרי שהרופאים התוודו לפני אשתי: 'אנחנו מקווים שהוא יהיה, אבל כדאי שתתכונני שהוא לא יחזור להיות אותו ננסי ברנדס שאת מכירה - אולי כיסא גלגלים, אולי שיתוק, קושי בהתנהלות פיזית'. החזרה לחיים הרגילים לא תהיה פשוטה, הם הזהירו ולא התלוצצו.


"בחזרות וההופעות הראשונות הרגשתי קושי רב להתרכז ולזוז על הבמה. הייתי מצלם כל הופעה והייתי מזדעזע לראות שאין שום קשר בין ננסי ברנדס שהייתי ובין מה שאני רואה: גמגומים, קושי בהתבטאויות, הפסקות נצחיות בין הסיפורים. בקיצור, תופעות שאין להן מקום בהופעות בידור. למזלי הגדול, אני נהנה מאהבת קהל גם בהופעות וגם ברחוב חונקים אותי מאהבה, דבר שלא ציפיתי לו בחיים. זה מה שריגש אותי, חיזק אותי והעניק לי כוחות להתגבר על המכשולים. הרגשתי בהופעות יותר חמלה מאשר בידור".

איך עלה הרעיון למופע?
"בחודשים הרבים שהייתי מאושפז, הייתי חייב להעסיק את עצמי במחשבות על יצירה. בשלב מסוים התחלתי לחלום, להזות מופע חדש מלא מוזיקה וחיים. אחרי זה בא לי הרעיון לחבר על אותה במה שלושה מומחים בתחום: בדמיוני ראיתי על הבמה דו־שיח בין שני פסנתרנים שכובשים את הבמה עם ההופעה שלהם, ובאמצע זמרת פופ אופרה מחשמלת. וכל זה באריזה של הומור משובח שרלוונטי לאולם המוזיקה. למזלי, שני האמנים שחשבתי אליהם ופניתי אליהם - אפרת רותם וליאוניד פטשקה - ענו בהתלהבות רבה ומיד התחלנו לעבוד. אני רוצה להזכיר שאני נאמן לז'אנר הבידורי שהמצאתי בארץ לפני עשרות שנים. אני גאה להיות היוצר הבלעדי של השילוב בין סטנד־אפ ומוזיקה קלאסית". 

"נס רפואי", ננסי ברנדס. צילום: שירי רגב
"נס רפואי", ננסי ברנדס. צילום: שירי רגב


מה שלומך כיום? 
"היום אני מרגיש בכושר יצירתי ובאנרגיות שלא הכרתי עד היום, כאילו לא עברתי כלום. המפגש עם הקהל זאת התרפיה הכי טובה, קתרזיס, סיפוק עילאי. האנטי־אייג'ינג שלי. כל הרופאים שטיפלו בי מסתכלים עלי בתדהמה. בעיני כולם אני נחשב נס רפואי". 

עשית המון במהלך חייך, ובכל זאת, כשהיית זקוק לטיפולים רפואיים נשארת בלי כסף. אין ספק שלאמנים בישראל קשה להגיע לרווחה כלכלית, והרבה מהם מתקשים להזדקן בכבוד. 
"אני לא שייך למתלוננים. למרות שהגעתי לארץ בגיל 30 והתחלתי מאפס אחרי קריירה מוזיקלית מאוד מפוארת ברומניה, שם הקמתי להקת רוק פופולרית ועד היום אני נחשב לאבי הרוק הרומני. בחלומות הכי ורודים שלי לא האמנתי שאגיע להישגים שהגעתי אליהם בארץ: מנצח באירוויזיון פעמיים – 'הורה' של אבי טולדנו ו'חי' עם עפרה חזה, מעבד השלאגרים של זוהר ארגוב 'הפרח בגני', 'בדד' ועוד ועוד, מנצח תזמורת חיל האוויר בדרגה סגן אלוף, כתבתי מוזיקה לסרטים 'אבא גנוב', 'טיפת מזל' - עבורו קיבלתי את האוסקר הישראלי, והכי חשוב, אהבת רחוב מקיר לקיר בלתי נתפסת. עם כל זה, אי אפשר להתכחש לטרגדיה של הרבה אמנים ותיקים בארץ. עובדה שרק חצי שנה של חוסר הכנסות הובילה אותי למצב כלכלי לא נעים. חייבים להסתכל בלבן שבעיניים של כל האמנים הוותיקים של מדינתנו ולהציע להם פתרון ריאלי והגיוני כדי שיוכלו לחיות את חייהם בכבוד. אסור לנו לרגע לשכוח את התרומה האדירה של רובם לתרבות ולחינוך הישראלי". 
 
"טריו וירטואוז" - ננסי ברנדס, אפרת רותם וליאוניד פטשקה - מופע בכורה חגיגי. 9.7.  מוצ"ש. 22:00. רדינג 3, 
נמל תל אביב