היוצר והזמר דני רובס התארח באולפן של גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", במסגרת פינת המוזיקה השבועית של דודי פטימר, וביצע בחי שלושה שירים: "משהו חדש מתחיל", "איך הוא שר", והשיר החדש "פירורים". כמו כן חזר רובס לדמות המיתולוגית של הזמר "ג'ימי אוחנה", ששר שירים משעשעים, בין היתר בטכניקה של תרגום מילולי של שירים מלועזית לעברית. רובס הדגים איך "לט איט בי" של הביטלס הופך ל"בוא נאכל דבורה" ו"נה מקיטה פה" של ז'ק ברל הופך ל"תנקי ת'פח". "עשרים שנה לא עשיתי את זה", אמר, "אני לא מבין איך אני זוכר את המילים".

על שירו "איך הוא שר" אמר רובס: "הוא שויך לזוהר ארגוב על ידי אביהו מדינה, אבל הוא אינו כך. הוא נכתב על גיבורי ילדותי, אלביס פרסלי, ג'ניס ג'ופלין וג'ימי הנדריקס". על השיר "משהו חדש מתחיל" סיפר: "נפתלי בנט השתמש בשיר הזה לקמפיין שלו". "הרבצת לו?", שאל גזית. "לא", השיב רובס, "הוא שר החינוך, זה לא נעים. צריך לנהוג בתרבותיות וחינוכיות". גזית ציין את חוש ההומור של רובס ושהוא לא שוקע בעגמומיות. "אין אלטרנטיבה כזו", אמר רובס, "האלטרנטיבה היא לשקוע ולצלול. העולם, החיים שלנו, המדינה שלנו, המצב לא מבריק, ואני לא מחדש כלום".

גזית שאל את רובס על הדרך שעבר ב-33 שנות קריירה, מאז אלבום הבכורה שלו "מסגרות". "אני חושב שהיום אני חכם יותר", ענה הזמר, "אני יודע יותר על העולם, מפחד ממנו יותר ואוהב אותו יותר, באותה מידה כמעט. יש לי יותר צורך לתעד אותו, כי אני מרגיש שדברים שקורים היום במוזיקה קצת פחות מתעדים את העולם ויותר מתעדים דברים פנימיים, שטחיים יותר, שכבה נורא דקה של החיים. ואני חושב שיש דברים הרבה יותר גדולים".

פטימר שאל איך רובס שומר על להט היצירה אחרי כל השנים, ונענה: "אני חושב שזה מאוד עניין של אופי. אני מאוד רעב. אני שומע מוזיקה בכל דבר וזה מאוד מגרה אותי לתעד את זה, לכתוב, להקליט, לעשות. יש אנשים כאלה. אני גר בכפר קיש, ליד עפולה והר תבור. אין שם קישים טובים, זה על שם גנרל אנגלי".

על פייסבוק אמר רובס: "אני לא איש טכנולוגי, אני אוהב את פייסבוק כעזר קידום. אין לי דף אישי, אני לא כותב את הגיגיי, אין לי צל. אני לא מחפש לייקים. לא מדובשו ולא מעוקצו. כשמאוד אוהבים אותך זה מאוד כיף, אבל יש אנשים רעי לב בעולם, אז בשביל מה?".

דני רובס יופיע עם שלמה גרוניך ויארח את מתי כספי ורביעיית מיתרים, במוצאי שבת הבאה בזאפה אמפי שוני.

"גבי גזית", כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפבקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו