חברי להקת טיפקס התחילו לעבוד ביחד בסוף שנות השמונים. בשנת 2008, אחרי עשרים שנה של יצירה, תשעה אלבומים ואירוויזיון אחד, החליטו לפרק את החבילה. שבע שנים הם לא ניגנו ביחד, עד החיבור המחודש לפני שנתיים, שכלל תוספת של ארבעה נגנים וזמרת אחת. ההרכב החדש הוציא כבר שלושה סינגלים חדשים, ולראשונה יגיע להופעה חגיגית בקיסריה.



לתוכנית המלאה



אז מה החזיר את טיפקס? קובי אוז וגל פרמן, ממייסדי הלהקה מספרים: "התגעגענו. תמיד נשארנו חברים, אז היה מאוד קל להחזיר את כולם לנגן ביחד. כולנו נהיינו בעלי משפחות, ואנחנו רוצים שהילדים שלנו יראו אותנו מופיעים כטיפקס. בהרכב המורחב, אנחנו יכולים לפנק את עצמנו ואת הקהל ולעשות את זה מושלם. טיפקס של היום דומה לטיפקס של שנת 97, הרכב אקוסטי, מאוד מזרחי בגישה שלו ופחות אלקטרוני".




טיפקס היא אחת הלהקות שמצליחות לשקף את הישראליות כל כך במדויק ולחבר בין הקצוות בחברה. קובי אוז: "הרעיון של טיפקס היה לנסות לשלב, לעשות מוזיקה שגם קיבוצניקים וגם בני עיירות פיתוח יוכלו ליהנות ממנה ביחד. כל אחד מחברי הלהקה מגיע ממקום אחר, והתפקיד שלי הוא לאזן בין הקבוצות ולייצר מוזיקה שיש בה אמירה ששזורה נכון".

עוד הוכחה לחיבור המוצלח שעושה טיפקס בין הקצוות, היא החזרה של תמיר ימיני לשורות הלהקה. ימיני, מהגרעין המייסד של הלהקה, עבר תהליך של חזרה בתשובה. אוז מספר: "תמיר, אב לשישה ילדים, חרדי, מאוד התגעגע לעבודה עם הלהקה. הוא ביקש אישור מהרב לנגן איתנו, אבל איך עולים על הבמה שיש זמרת ששרה? הפתרון הוא אוזניה מיוחדת, דרכה הוא שומע מיקס של כל הלהקה, מלבד הזמרת".

בראיון לנעמה חן, מספרים חברי להקת טיפקס על ההרכב המחודש, על החיבוק של הקהל, על ההתרגשות הגדולה לקראת ההופעה הראשונה בקיסריה. וגם, מתי נקבל את האלבום העשירי? התשובות בתוכנית המלאה.

טיפקס, גל פרמן, קובי אוז, רמי יוסיפוב, תמיר ימיני, שחר ימפולסקי, נועם חן, אדם מדר, ספי עספורי הירש ודניאל קריאף.

הופעה קרובה: 8.9 - אמפי קיסריה