מרכז הגמילה על שם איימי ויינהאוס נפתח בלונדון


לפני כחמש שנים הלכה הזמרת איימי ויינהאוס לעולמה לאחר הרעלת אלכוהול ושימוש כבד בסמים והיום (שלישי) אנחנו מתבשרים כי הקרן על שם הזמרת - אותה ייסדה משפחתה, הקימה מקלט עבור נשים המנסות להיגמל מאלכוהול וסמים. המקום נקרא "Amy's place", ואתמול הוא נפתח באופן רשמי במזרח לונדון. מטרתו העיקרית היא שיקום נשים וסיוע בשילוב מחודש בחברה, תוך כדי שמירה על פיקחות והימנעות משימוש מחודש בסמים ואלכוהול.






המקום מכיל 12 דירות, בארבע מהן יכולות לגור שתי דיירות, כך שבכל זמן נתון המקום יעניק סיוע ל-16 נשים. מנהל הפרויקטים בקרן על שם איימי ויינהאוס ציין כי כיום אין כמעט מקומות שעוסקים בשיקום נשים בבריטניה, על אף שמחקרים מראים כי לנשים סיכוי גדול יותר לשוב להתמכרותן, ללא תמיכה.



הקרן על שם הזמרת, הוקמה כאמור לאחר מותה על ידי משפחתה, במטרה למנוע צריכת סמים ואלכוהול בקרב צעירים, או לפחות לתת סיוע – כמו במקרה הנוכחי, לאלה שזקוקים לתמיכה גדולה יותר.






בקרוב – אוזניות שמקשיבות לנו


נסיים עם בשורה לחובבי המוזיקה באשר הם, אך בעיקר לאלה שאוהבים לצרוך את המוזיקה שלהם באופן אישי – בעזרת אוזניות. חברת "אמאזון" הודיעה כי היא מפתחת אוזניות מיוחדות שישתיקו את המוזיקה שאתם שומעים בהן – באופן אוטומטי, כאשר מישהו קורא בשמכם, וגם כאשר מופעלת בסביבה סירנה. לאחרונה נרשם פטנט על הרעיון, שהוגש כבר בשנת 2014, כלומר - המוצר כבר נמצא בפיתוח בשנתיים האחרונות.



יחד עם זאת, לא סביר שנראה את האוזניות על המדפים בזמן הקרוב, אך עדיין – מנחם לדעת שבעתיד הלא רחוק, לא נאלץ לקום מהכיסא, כדי להסב את תשומת ליבו של החבר שיושב לידינו במשרד, ופשוט לא שומע שאנחנו צועקים לו בשמו.