אושרת גל (36) גאה לקרוא לעצמה רוקיסטית. חוץ מהעובדה שהיא גיטריסטית כבר 20 שנה, היא גם כותבת ומלחינה את שיריה בעצמה. היא למדה מוזיקה ברימון וגם עשתה תואר בתקשורת בעמק יזרעאל, ומופיעה בכל הארץ. את פרנסתה היא משלימה כמורה לגיטרה. ספק אם הילדים שנדבקים ממנה באהבה לגיטרה ולרוק, יודעים משהו על הסיפור הקשה מאחורי מורתם האופטימית.



"גדלתי אצל סבא וסבתא שלי, שגידלו אותי ואת אחותי הקטנה מאז שאני בת 6, כי הורי היו מכורים לסמים ונפטרו בגיל מאוד צעיר", היא מספרת באדישות מה, כאילו הסיפור המצמרר הזה הוא לא הטרגדיה האישית שלה. אבי היה בן 36 כשהוא נפטר, ואמי בת 28. שניהם נפטרו ממנת יתר של הרואין", היא מסכמת ביובש.



נשמע טראומטי.
"הייתי בת 6 כשסבתא לקחה אותי אליה. ידעתי שאימא ואבא לא בסדר. ידעתי מה זה סמים וידעתי שזה מסוכן. כעסתי. היה לי מזל גדול שסבתא וסבא שלי נתנו לי בית שפוי, חם ומקבל. לא בכדי עשיתי קעקוע grandma. מובן שהיה לי קשה, אבל תמיד ידעתי שיש לי בית לחזור אליו, שסבא וסבתא תמיד יאהבו אותי. עד היום קשה לי להוציא מהפה את המילה סמים. בילדות זה יצר המון קשיים שלא מגיע לילד לחוות. היה לי קשה להתחבר עם אנשים. וזה משהו שנשאר עד היום".



נשמע שהמוזיקה היא סוג של עיר מקלט.
"אין ספק שהמוזיקה הצילה אותי מעצמי ומהעולם. אבל לכל דבר בחיים יש מחיר. אני אדם של עקרונות. נורא חשוב לי צדק. אני צמחונית מגיל 12. אני רווקה, ומאוד רוצה למצוא כבר איזה נסיך".



מתי התחיל הרומן שלך עם הגיטרה?
"בילדות הייתי בכלל פסנתרנית. אמי ניגנה בגיטרה, וכשהגעתי לגיל 16 גיליתי שהגיטרה של אמי ז"ל, שנמצאת אצל בת דודה שלי, לא בשימוש. אז ביקשתי ממנה שתביא לי את הגיטרה של אימא. לא חשבתי לנגן, רק רציתי מזכרת מאימא. שמתי אותה על הספה בסלון ולאט לאט התחיל הרומן, שנמשך כבר 20 שנה".



בגיל 22 עברה גל מהקריות לתל אביב, "כדי לכבוש את העיר הגדולה". בגיל 24 עשתה תואר ראשון בתקשורת, לאחר למדה שנה ברימון. תוך כדי עבדה בבתי קולנוע, באורנג' ובהוט. "עברתי הרבה דירות עם שני החתולים שלי. מחפשת את עצמי וכל הזמן המוזיקה בראש מעיני".



ב-2008, אחרי שנים לא פשוטות, פגשה מפיק מוכר שהבטיח לה הרים וגבעות, עקץ אותה והשאיר אותה על הקרשים. מאחר והפצע עדין טרי, קשה לחה לדבר על זה.



אז איך, למרות הכל, את ממשיכה עם המוזיקה? עדיין יש תקווה?
"אני תמיד אומרת שאני לא בחרתי במוזיקה. היא בחרה בי. אמנות בארץ זאת מלחמת הישרדות, אבל אני מאמינה שאם אתה אוהב משהו, תמצא כבר את הדרך שלך גם להתפרנס".



אושרת גל. 22.8, שני ב-20:00, צוזאמן, תל אביב. 8.9, חמישי ב-21:00, פאב THE PINT, חיפה.