להקת פינק פלויד נוסדה בתחילת שנות ה-60 בעיר קיימברידג' שבאנגליה, על ידי שלושה סטודנטים לאדריכלות, הגיטריסט רוג'ר ווטרס, הקלידן ריצ'ארד רייט והמתופף ניק מייסון. כשנתיים לאחר הקמתה הצטרף אליה מי שמהר מאוד הפך להיות מנהיג הלהקה וכותב השירים המרכזי - סיד בארט. חברי הלהקה התגוררו יחד ויצרו מוזיקה שכללה שלל צלילים ניסיוניים באווירה פסיכדלית, כשכל העת מלווים אותם אפקטים ויזואליים שמוקרנים על מסך. סגנון הסאונד והתמונה הפך להיות מזוהה מאוד עם פינק פלויד שנהגו להופיע כשעליהם מוקרנים אותם אפקטים חזותיים.



בשנת 1967 יצא אלבום הבכורה של הלהקה - The Piper at the Gates of Dawn, שנחשב לאלבום פסיכדלי, מצליח מאוד, וגם שונה מאוד מהסגנונות המוזיקליים שאפיינו את התקופה – שירים ארוכים יותר וחסרי מבנה ברור.



האלבום נמצא ברשימת 500 האלבומים הטובים בעולם כפי שדורגו על ידי מגזין רולינג סטון הנחשב, אך הישג זה מתגמד לעומת מיקומו של אלבומם השמיני של הפינק פלויד – The Dark Side of the Moon – שמדורג במקום ה-43 ברשימה המכובדת.



אלבום הבכורה של פינק פלויד היה גם אלבומו האחרון של סיד בארט עם הלהקה. בארט התמכר לסמים, מצבו הנפשי הדרדר, ולאחר תקופה קשה שעברה על הלהקה, הוחלט כי מנהיג הלהקה המוכשר יוחלף בגיטריסט דיוויד גילמור שהיה חברו של בארט.


דיוויד גילמור. צילום: Getty Images ASAP
דיוויד גילמור. צילום: Getty Images ASAP



שבע שעות של עונג


עם השנים ולאחר שני אלבומי סולו שלא הצליחו במיוחד, התרחק בארט מאור הזרקורים ולבסוף מת בביתו שבקיימברידג' בגיל 60. בארט נשאר קרוב לליבם של חברי הלהקה שהקדישו לו את האלבום Wish You Were Here, ובמיוחד את היצירה היפה מתוכו – Shine On You Crazy Diamond שמתארת את ההידרדרות של בארט.

פינק פלויד, גם ללא סיד בארט, לא איבדה את הסאונד הייחודי שלה, והמשיכה ליצור עוד עשרות יצירות בעלות ערך רב למוזיקה. על אף שהלהקה התפרקה בשנות ה-90 (וחזרה לפעול שוב לתקופה קצרה לפני מספר שנים) בחודשים הקרובים יצא מארז עם, שימו לב - 27 דיסקים ו-DVD, בו תמצאו קטעים מהשנים הראשונות של הלהקה – 1972-1965, וגם קטעים נדירים של בארט. האלבום מבטיחים לנו, מכיל שבע שעות של הקלטות לייב שלא שוחררו מעולם, ועוד 15 שעות של קטעי וידאו.

גם ב-eco99fm - יצרו סט מיוחד הכולל שלל שירים של פינק פלויד מכל הזמנים.