"אני לוקח המון השראה מהתבוננות על העולם, מספרים, מוזיקה. בעצם אני מרגיש שאפשר לקחת השראה מכל רגע ביום, מכל אדם, חיה ועץ. כולם בעצם משקפים מראה של החיים. את הדברים הטובים וגם הפחות. אם להיות יותר ספציפי, אני מקבל המון השראה מאמא ומאבא שלי, ממורתי למשחק מאז גיל 15 ומחברי ללהקה, שעוזרים לי להגשים חלום".



הדובר: אסף הרץ (24), כוכב ילדים ("אליפים", "הבנים והבנות"), שחקן (הסרט "שש פעמים"), רקדן (מקום ראשון ב"רוקדים עם כוכבים" 7), פרזנטור (נעלי TOGO) ועכשיו גם זמר־יוצר, המנהיג את להקת "אסף הרץ והבוג'ה", המשחררת סינגל ראשון, "אין לך ממה לפחד".



להקתו של הרץ, שבימים אלה מככב בתפקיד ראשי במחזמר "מרי לו", נוסדה לפני כשנתיים. מאז עבדה בעיקר באולפן על חומרים מקוריים עם המתופף והמפיק המוכשר רועי ראמי.



חברי הבוג'ה הם: אסף הרץ - שירה וגיטרה, רועי ראמי – תופים והפקה מוזיקלית, יובל גנץ - גיטרות, רום שני - סקסופון חצוצרה, עומרי שני – בס, שחר זיסמן - קלידים ואלקטרוניקה ובראל עובד – קלידים.



מה זה בוג'ה?


"בוג'ה זה כל מה שתרצו. זה שם ללא שם, כי אין כזה דבר, וחברים שלי קוראים לי כבר שנים בוג'ה, בוג'י, בז'ז'ניה. אז זה נתפס והלכנו עם זה".



מה הסגנון שלכם?


"השירים נכתבים בליווי גיטרה והמקור מתחיל פשוט - מקצב, רצף אקורדים. כל דבר מעבר לזה הוא תהליך פנימי שאני מעביר לרועי ראמי, המתופף והמפיק המוזיקלי. הוא מוסיף את השכבות שלו, אחרי זה שאר חברי ההרכב מוסיפים את שלהם ונהיה לו שיר".



מה גרם לך לעשות את המעבר מכוכב ילדים לסולן להקה?


"השינוי חיצוני בלבד. אני מרגיש שאני פוסע בדרך מאוד טבעית וסלולה. אני מתמקד בדברים שאני אוהב, ועושה אותם בצורה הכי טובה שאני יכול. לא שופט את עצמי ולא שם את עצמי תחת הגדרה. מאז ומתמיד זה מה שאני עושה, כותב שירים. עכשיו זה קורה פרקטית, כדי שאנשים יקשיבו למוזיקה, צריך לעשות אלבום. וכשמחליטים לעשות אלבום, זה גורם לך ליותר מחויבות למה שאתה עושה, משפר את כל התהליך והשירים עצמם מקבלים מכפלת נפח.



"זה תמיד היה שם. השאלה הייתה רק מתי. בדיוק לפני שנתיים החלטתי עם שחר זיסמן, בן דודי ושותפי להרכב, להתחיל לבנות להקה מהחומרים שלי לכדי אלבומים, הופעות והמון אהבה לסביבתנו".



היית סוג של דוגמן־סלב ונעלמת לטובת העבודה על האלבום.


"דוגמן, סלב, כוכב ילדים וסולן להקה אלה הגדרות שמגיעות מבחוץ. אני לא רואה את עצמי כבעל תפקיד מסוים, שליחות מסוימת או הגדרה. כשאתה מתעסק ביצירה ובאמנות, אתה יכול להרשות לעצמך לא לעטוף את זה בצירי זמנים. מה שמתאים לי זה פשוט להשתדל לטוב, להימנע מלעשות רע ולהקפיד לנקות את המחשבה".