רוצחו של לנון הגיש בקשה לחנינה







כמעט 36 שנים חלפו מאז נרצח הזמר ג'ון לנון בכניסה לבנין מגוריו בניו יורק, על ידי מארק צ'פמן, מעריץ מעורער נפשית. צ'פמן טען במשפטו לאי שפיות, אך בהמשך חזר בו מאמירה זו, ולבסוף הורשע ברצח ונגזר עליו עונש מאסר של 20 שנה עד מאסר עולם. לא מעט פעמים הגיש הרוצח בקשות חנינה, אך בכל פעם נדחה מחדש – והיום (שלישי) אנחנו מדווחים כי גם בקשתו התשיעית של צ'פמן בן ה-61 – נדחתה, והוא ימשיך לשבת בכלא. הבי בי סי מדווח, כי צ'פמן אמר בפני ועדת השחרורים כי הוא מוכן להודות כיום שהרצח היה מתוכנן מראש, והמעשה היה אנוכי ומרושע.








ועדת השחרורים השיבה כי על אף המאמצים שעשה האסיר ללמוד ולחנך את עצמו, שחרורו יהיה מנוגד לרווחת החברה, ויביא לחוסר הערכה וזלזול במערכת המשפטית. צ'פמן יוכל להגיש בקשה נוספת לחנינה באוגוסט 2018.




סוויפט בשירות המדינה




נשאר בגזרה המשפטית והפעם עם טיילור סוויפט, שנעדרה מטקס פרסי ה-MTV שנערך שלשום, וכעת - מתגלה הסיבה להברזה.






רבים חשבו כי הזמרת לא הגיעה מחשש לעימות עם בני הזוג קניה ווסט וקים קרדשיאן עימם היא נמצאת בסכסוך מתוקשר, או אולי בגלל חוסר הנעימות ממפגש מביך עם האקס קאלווין האריס, אבל הסיבה האמיתית היא אחרת לגמרי – סוויפט נקראה לשבת בחבר מושבעים במשפט פלילי שמתנהל בטנסי.


סוויפט היא אולי אחת הכוכבות הגדולות בעולם, אך גם אזרחית אמריקאית, והחובות שחלות על יתר האזרחים חלות גם עליה. לכן כשנקראה להתייצב בבית הדין, לבחירת מושבעים למשפט – הזמרת הגיעה, הצטלמה ללא מעט סלפיים, וגם ענתה באדיבות כשנשאלה לתחום עיסוקה.



בסוף יום המיון סוויפט לא נבחרה לכהן כמושבעת, מאחר והיא נמצאת בעצמה בסאגה משפטית עם מעריץ מטורף שניסה לתקוף אותה, וקיים חשד כי לא תוכל לנהוג באובייקטיביות במשפט. כך או כך – טיילור סוויפט, אזרחית למופת!