לאחר ציפייה ארוכה, אתמול זה קרה: להקת קווין האגדית הופיעה בישראל עם הזמר אדם למברט כסולן מול שישים אלף איש הגיעו לפארק הירקון. בשעה 20:45 עלו לבמה חברי הלהקה המקורית רוג'ר טיילור המתופף ובראיין מיי הגיטריסט ולצידם עלה החידה הגדולה של הערב, כוכב תוכנית הריאליטי "אמריקן איידול" אדם למברט, שידע שעיניי הקהל נשואות אליו ובוחנות כל צעד וכל צליל בשאלה האם הוא מצליח להיכנס לנעליו של הסולן המיתולוגי של הלהקה, פרדי מרקורי, שנפטר ממחלת האיידס בשנת 1991.



המופע נפתח עם השיר "Seven Seas Of Rhye" המוכר מאלבומה השני של הלהקה, פתיחה יחסית מאכזבת למופע מהגדולים ביותר שידענו כאן בארץ. הביצוע היה לא יותר מגרסת כיסוי בתוכנית ריאליטי והורגש שלמברט הוא מתקופה אחרת, בבגד שחור חסר שרוולים וכובע, עם משקפי שמש המזכירות משקפי מגן לריתוך, כשהוא בכלל פופ 2016 .



למברט ומיי. צילום: אבשלום ששוני
למברט ומיי. צילום: אבשלום ששוני



רק בשיר השלישי, "fat bottomed girl" הקהל התחיל להרגיש שהוא בהופעה של קווין. למברט הרגיש את התגובה החיובית של הקהל ונתן ביצוע מעולה ל-don't stop me now, שוב הוכחנו שלהיטים עובדים אצלנו הכי טוב וזה בהחלט היה מרגעי השיא של הערב. בשלב זה, למברט, שכבר הספיק להחליף תלבושת לחולצת תחרה שחורה, החל להראות את הצבעוניות שלו, כשעשה פאוזות דרמטיות לכמה שניות ארוכות לפני השורות שהקהל חיכה לשמע ואף הוסיף חיוך משועשע וקיבלנו מושג למה חברי הלהקה בחרו בו כמחליף למרקיורי : הוא דיווה ונולד לבדר.



את השיר "killer queen" ביצע כשהוא יושב על כס מלכות שחור עם מניפה בידו, אין ספק, בתיאטרליות הזו הוא זורח ומוציא מעצמו את המיטב. בסוף השיר הניף גביע באוויר וצעק בעברית: "לחיים!" ואז פנה לקהל ואמר: "יש משהו שאנחנו חייבים לדבר עליו". סוף סוף התייחסות לפיל שבחדר, "אהבתם כולכם את פרדי מרקורי?" הקהל שאג ומחא כפיים ולמברט הוסיף: "גם אני. אז בואו נזכור את קווין עם פרדי מרקורי הערב. אני עדיין לא מאמין עד כמה בר מזל אני, שנתנו לי את ההזדמנות הזאת לשיר את השירים הנהדרים שפרדי מרקורי הכיר לנו". ולאחר שריכך כך מעט את הקהל ביקש כהקדמה לשיר: "כל מי שכאן ומאוהב, לי אין את זה. תמצאו גם לי מישהו לאהוב". ומיד החל לבצע את "somebody to love".



המעריצים בטירוף. צילום: אבשלום ששוני
המעריצים בטירוף. צילום: אבשלום ששוני




"שלום, סלאם עליקום תל אביב!"



אבל הרגע המרגש של הערב עוד היה לפנינו: בראיין מיי, עם רעמת התלתלים הלבנה והמזוהה שלו, התיישב על כיסא ובידו גיטרה אקוסטית, הוא בירך את הקהל ב"שלום, סלאם עלקום" וביצע את "love of my life" בביצוע משותף עם הקהל, כאשר בסוף השיר הוקרן על הבמה הביצוע המקורי של מרקיורי שר עם הקהל בהופעה. בסוף ההקרנה הסתכל מיי על השמיים, ואין אחד בקהל שלא ידע על מי הוא חושב.



אחריו עלה המתופף רוג'ר טיילור לבצע את "this are the days of our life" בזמן השיר הוקרן ברקע סרטון על חיי הלהקה הוותיקה ואווירת נוסטלגיה עטפה את הפארק. כך למעשה, כל חבר להקה נתן את חלקו בזיכרון של מרקורי. בהמשך טיילור עשה דואט תופים עם בנו, רופוס טיילור.



למברט חזר לבמה אחרי הפסקה של שני שירים והלהקה הקדישה את השיר " under pressure" לחבר נוסף שמת לא מזמן, הזמר דיוויד בואי, ששר עם הלהקה את השיר. בביצוע זה בלט לראשונה הניסיון של למברט, שעד אותו ביצוע הביע את האומן שהוא, לחקות את מרקיורי, אולי כי אחרת לא ניתן להגיע לגבהים הווקליים שהשיר דורש. לאחר מכן ביצע את השירים " crazy little thing called love" ו" another one bites the dust",במעברים שעשע את הקהל כשנופף במניפה ואמר "אוי ויי, אויי ויי זמיר" והוסיף באנגלית: "חם במדבר." ואז הפתיע בביצוע I want it all, שהקפיץ את הקהל בהתלהבות.



לאחר סולו גיטרה ארוך מהרגיל של מיי, חזר למברט לבמה עם ביצוע דרמטי במיוחד לשיר how" wants to live forever" ואחריו "show must go on" ודווקא בשלב זה, שכבר היה נראה שלמברט לחלוטין קנה את הקהל עם השילוב בין דרמטיות לשובבות, זמר פופ שמסוגל לבצע שירי רוק משנות השבעים והשמונים, הגיע השיר " bohemian rhapsody", מהמזוהים ביותר עם הלהקה והוחלט להקרין במסכים ולהשמיע את הגרסא של מרקיורי לשיר ואחריה, כשלמברט ביצע את השיר "radio gaga" זה היה כמו מופע חימום שעולה אחרי שהכוכב כבר סיים להופיע. לאחר מכן חברי הלהקה ירדו מהבמה וחזרו להדרן צפוי אך מוצלח עם שני הלהיטים הגדולים ביותר שלהם: "we will rock you" ולאחריו "we are the champions".



לאחר שעתיים של מופע מושקע שלא פספס אף אחד מהלהיטים, חברי להקת קווין ואדם למברט השתחוו ונפרדו מתל אביב, עוד נקודת דרך במסע שהחלו לפני ארבע שנים נמצאת מאחוריהם והם הוכיחו לנו שההצגה אכן חייבת להימשך, ושהמלכה כבר המשיכה הלאה עם מישהו צעיר יותר, לאחר שהמלך מת.