את אביב גפן אין צורך להציג. גפן נמצא כבר שנים ברשימת האמנים הבולטים ביותר במוזיקה הישראלית. הוא ממלא אולמות בקלות, אלבומיו נמכרים בעשרות אלפי עותקים, וגם ההתבטאויות שלו, או ההופעות הטלוויזיוניות שלו, מצליחות לעורר לא אחת כותרת או שיח ציבורי. ועדיין, כשאתה אביב גפן, הכל נסלח.



עוד לפני שכוכבי ריאליטי אמרו את כל האמת בפרצוף, היה זה אביב גפן שמעולם לא הסתיר את אשר על ליבו. היום, זה נראה לנו טבעי. פעם, בתחילת הדרך של גפן, אי שם ב-1992, הציבור בישראל פשוט לא ידע איך לאכול אותו. "זה רק אור הירח" הוא אלבום הבכורה של גפן, שחוגג ממש היום (ראשון) 24 שנים ליציאתו. אז, הוא נמכר ב-200 עותקים בלבד, שנים אח"כ, כשאביב גפן כבר היה אביב גפן, הוא הגיע למעמד פלטינה.



גפן הוציא את "אור הירח" כשהיה בן 19 בלבד. כמה חודשים לפני שהאלבום יצא, הוא הצטלם לכתבה בעיתון כשהוא ערום, גיטרה מכסה את איבריו האינטימיים, ועל חזהו כתוב המשפט "טוב למות בעד עצמנו". בריאיון, ביקר הזמר הצעיר את צה"ל, והארץ – השתוללה. הציבור ביקש להחרים את גפן, שאף קיבל איומים טלפוניים וספג קללות ברחוב. גפן אמנם התראיין שוב וסיפר מדוע לא התגייס לצה"ל, אבל לא התנצל, וגם לא הפסיק לייצר מוזיקה חתרנית, מרדנית ומעוררת ויכוח.



24 שנים חלפו מאז יצא האלבום מהפכני שהוכיח שגם בישראל יש מוזיקת רוק. גפן הוציא מאז עוד 11 אלבומי אולפן, התברגן, התחתן, התחתן שוב, הוליד ילד, וגם עוד אחד, ועל אף שזלג לעיתים למוזיקת הפופ, ולמרות שטעם את טעם הריאליטי, גפן תמיד נשאר אחד הרוקרים הגדולים שהיו כאן. אמן שהצליח לצבוע בצבעים אחרים את המוזיקה הישראלית, ובעיקר אמן עם אמירה, מלחין מחונן וכותב אדיר שהצליח לייצר כבר בגיל 19 טקסטים כמו "כשאלוהים ברא ת'חושך הוא ברא לנו ירח שיראו איך אנחנו פוחדים, את הירח שם גבוה שלא נוכל לנגוע ויש כמה שעדיין מנסים".



לכבוד חגיגות יום ההולדת לאלבום הבכורה, קבלו סט חגיגי במיוחד של eco99fm, עם כל הלהיטים של אביב גפן, מכל השנים: