ענבל פרלמוטר הייתה יכולה להיות היום אחת מזמרות הרוק החשובות והמצליחות במדינה, אם לא הייתה מסיימת את הקריירה הקצרה, אך עם זאת המשמעותית שלה, בערב ראש השנה של שנת 1997. בשנה הבאה ימלאו 20 שנים למותה של פרלמוטר, סולנית להקת המכשפות, שנהרגה בתאונת דרכים, בת 26 בלבד במותה.



פרלמוטר היא רק אחת מבין מספר לא קטן של מוזיקאים שהלכו לעולמם בגיל צעיר, מוזיקאים שיכלו לכבוש את העולם, להעשיר את תעשיית המוזיקה ולפרוח עוד שנים ארוכות. חלקם התמכרו לסמים או לאלכוהול והם שהביאו למותם, וחלקם שמו קץ לחייהם. לכל אחד סיפור אחר, עצוב במיוחד, וקריירה מפוספסת שלצער כולנו, נגדעה בגיל צעיר מידי. אלה הם הסיפורים של אותם מוזיקאים שיישארו צעירים לנצח:







יוסי אלפנט נחשב בעיניי רבים כהבטחה הגדולה של שנות ה-80. הוא ניגן הפיק ועיבד מוזיקלית את אלבום הבכורה של "אהוד בנאי והפליטים", הקים את "להקה רטורית", ונחשב למוזיקאי מחונן. אישיותו הבעייתית הובילה אותו לשימוש כבד בסמים, כל זאת כשמעליו מרחפת מחלת הלב הקשה שליוותה אותו מאז צעירותו. על אף ניסיונות הגמילה הרבים, אלפנט נשאר מכור לסם, ובשנת 1991, בעת שהופיע במועדון ה"לוגוס" בתל אביב, נפטר כתוצאה מדום לב כשהוא בן 32 בלבד.


לא רבים מכירים את הלל סלובק, יליד חיפה שעבר בצעירותו לחיות עם הוריו בארצות הברית ולימים הפך לאחד ממקימי להקת "רד הוט צ'ילי פפרס". סלובק, שהיה גיטריסט מוכשר, הקים את ההרכב עם כמה מחבריו לספסל הלימודים בתיכון. הלהקה שיחררה אלבום ראשון ב-1984, אך סלובק לא היה שותף לו. כאשר יצא אלבומם השני של הפלפלים האדומים החריפים, סלובק כבר היה חלק מההרכב, והמשיך איתם גם לאלבום השלישי. עם ההצלחה הגיעו גם הסמים - סלובק התמכר להרואין וזמן קצר לאחר שההרכב חזר מסיבוב הופעות אירופאי לקידום האלבום השלישי, הוא נפטר ממנת יתר, כשהוא בגיל 26 בלבד.

אליוט סמית' נחשב למוזיקאי יוצא דופן, כותב ומלחין, אשר ניגן על מגוון עצום של כלי נגינה, מגיטרה, דרך קלרינט ועד מפוחית. סגנון קולו השונה והיכולת ההרמונית שלו הפכו אותו לייחודי מאוד בנוף המוזיקלי של אותן שנים. על אף שהתחיל בתור שחקן קבוצתי, ב-1994 יצא סמית' לקריירת סולו. ב-1998 היה מועמד לאוסקר על השיר הטוב ביותר - "Miss Misery" מתוך פסקול הסרט "סיפורו של ויל האנטינג". לאורך שנות חייו, סבל סמית' מדיכאונות קשים שהובילו אותו לשימוש בסמים ואלכוהול, וגם השפיעו על היצירה שלו. ב-2003, דקר עצמו בחזה פעמיים, לאחר ריב עם בת זוגו. הוא היה בן 34 בלבד במותו.

מייק בראנט, או אם תרצו משה ברנד, נחשב עד היום לאחד הזמרים הישראליים המצליחים ביותר מחוץ לגבולות המדינה. בראנט גדל בחיפה, ובצעירותו הופיע במועדוני לילה בישראל וגם מחוצה לה. לאחר שנתגלה על ידי זמרת צרפתייה שראתה אותו מופיע – הגיע בראנט לצרפת. על אף שלא ידע צרפתית, הקליט את השיר "Laisse Moi T'aimer" עם מפיק מקומי שפגש בביקור. בראנט הפך בין לילה מאלמוני לכוכב ענק, הוא מכר מיליוני עותקים והתחיל להופיע ברחבי אירופה. תוך זמן קצר צבר קהל מעריצים אדיר ואף הפציע למספר ביקורים בישראל. ב-1974, בשיא הצלחתו, קפץ בראנט מחלון מלון בו שהה בז'נבה. נפילתו נבלמה על ידי מרפסת, והוא שבר את רגלו ובילה תקופה ממושכבת בבית החולים. בריאיון שנערך עימו סיפר כי הוא מתחרט על ניסיון ההתאבדות. חצי שנה לאחר מכן קפץ שוב מחלון דירה בפריז, קפיצה שהובילה אותו בגיל 28 בלבד אל מותו.

את הרשימה יחתמו אותם חברים במועדון המפוקפק מאוד – מועדון 27, האחרונה שבהם היא איימי ויינהאוס שנפטרה מהרעלת אלכוהול. תמצאו ברשימה זו גם שמות גדולים כמו ג'ימי הנדריקס ששילב כדורי שינה ואלכוהול ומת מהקיא של עצמו, קורט קוביין סולן להקת נירוונה שהתאבד בירייה לראשו, ג'ניס ג'ופלין שמתה ממנת יתר של הירואין וג'ים מוריסון שנמצא מת באמבטיה במלון בפריז ומותו נגרם ככל הנראה מהתקף לב שנבע משימוש כבד בסמים. כולם כמובן היו בני 27 במותם.

למעשה, הרשימה עוד ארוכה ונמצאים בה אומנים גדולים נוספים כמו הראפרים טו פאק ונוטוריוס B.I.G שנרצחו ביריות כשהיו בתחילת שנות ה-20 לחייהם, כמו גם הזמרת סלינה, סיד וישס בסיסט להקת הסקס פיסטולס שמת בגיל 22 ממנת יתר, הזמרת אליה שנהרגה בהתרסקות מטוס והזמרת ליסה לופז חברת להקת דסטניז צ'יילד שנהרגה בתאונת דרכים. לזכרם של כל אותם מוזיקאים צעירים בעלי קריירה קצרצרה – קבלו את מיטב השירים של אלה שיישארו צעירים לנצח.