אחרי שנים רבות שבהן התמקד במשחק, הוכיח עידו מוסרי (38) בשנים האחרונות שהוא גם יודע לכתוב, להלחין ולשיר. עכשיו הוא משתף פעולה עם הזמר והיוצר ליאור פרלה (30) בסינגל המשותף "ואם גם אמרתי". הלחן של מוסרי - המילים מאת המשורר נתן זך. ועד כמה שזה נשמע מוזר בהקשר של האחרון, השיר מסתמן כלהיט. "ואם גם אמרתי" הוא השיר הראשון שמוסרי ופרלה הקליטו יחד, אחרי שנים של חברות קרובה ושיתופי פעולה מוזיקליים בהופעות משותפות רבות. האחרונה הייתה בפסטיבל הפסנתר - שם הם קצרו שבחים.



כששומעים אתכם ביחד, זה נשמע מתבקש. איך הכרתם?
פרלה: "עידו ואני חברים קרובים מאוד כבר עשר שנים, מאז שאני בן 20. הכרנו דרך חבר משותף, מיכאל מושונוב, ומיד התחברנו. זה התחיל כשעידו הגיע אלי ללמוד גיטרה, ונמשך כשהחלפתי את תמר אייזנמן כגיטריסט ההרכב שליווה את עידו בסיבוב ההופעות של 'משחקי פחד', אלבום הסולו הראשון שלו ב־2009. מאז אנחנו לא נפרדים".



למה בחרתם דווקא בשיר הזה לשיתוף הפעולה הראשון ביניכם?
מוסרי: "נתקלתי ב'ואם גם אמרתי' ב'טיים אאוט'. רק אחרי שקראתי אותו, הופתעתי לגלות שכתב אותו נתן זך. 'ואם גם אמרתי, אז מה,/ אם זו לא הייתה אהבה,/ רק צורך, גם זה מותר,/ חשבי שהיום כבר מחר', זעקו המילים מנייר העיתון, ואני נשביתי בקסם מיד והסתערתי על הפסנתר. זה רוק'נרול. התמצות, החריזה, התוכן".








מוסרי לא נח לרגע. אחרי הסינגלים ששחרר מאלבומו החדש ("אני לעצמי"), סיים בימים אלו צילומים לסרט צרפתי חדש וכן צילומים לסרט חדש עם אדם סנדלר בלוס אנג'לס. בקרוב תעלה הצגה חדשה בכיכובו בגשר. כל אלו תוך כדי סיום עבודתו על אלבומו השני בהפקתו המוזיקלית של אוֹרי אבני.



פרלה הוא בכלל כדורגלן מקצועי לשעבר, שבשיא הצלחתו התאהב בגיטרה ובמוזיקה. אחרי שנתיים בלבד בעיסוקו המוזיקלי החדש, הספיק לנגן עם להקת "נערי פוסטר" שחיממו את להקת "הקליק" ואת שי נובלמן, בעוד הסינגל שלהם "במכונית שלי" נחרש לא רע ברדיו. פרלה היה גם חלק מההרכב "תעני אסתר", להקה שתפסה חזק בסצינת האינדי - וההופעה שלהם באינדינגב 2010 חרותה בזיכרון כאחת ההופעות היותר טובות שהיו בפסטיבל זה. גם הסינגל של פרלה "נעמי", עם הקליפ הפרובוקטיבי שליווה אותו, משכו את תשומת הלב והאוזן וזכו לביקורות אוהדות. נוסף על זה, פרלה שיתף פעולה עם עוד רבים וטובים ובהם אהוד בנאי, האחד והיחיד.



פרלה, מה עמד מאחורי הקליפ הפרובוקטיבי של "נעמי"?
"את הקליפ ביים בן דודי משה רוזנטל. משה הוא אחד הבמאים המבטיחים בארץ כרגע. השנה הוא זכה בפרס הבמאי בפסטיבל ירושלים. הוא יוצר חדשני ויוצא דופן, ולעתים פרובוקטיבי. היצירה של הקליפ הייתה 100% שלו. נתתי לו יד חופשית לעשות ככל העולה על רוחו. התוצאה, לפי ראות עיני הצנועה, היא אחד הקליפים היותר טובים שנוצרו פה מאז ומעולם. חבל שהוא לא קיבל את החשיפה הראויה לו".