לאופרה הזו – איש לא ציפה!


אם אתם בדיוק אוכלים את ארוחת הערב שלכם – אולי כדאי שלא תאזינו לידיעה הבאה. אבקה חשודה שפוזרה בבית האופרה מטרופוליטן הנמצא בניו יורק נבדקה, ונתגלתה כאפר של אדם, כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.



הסיפור הביזארי הזה התרחש בשעות אחר הצהריים של יום שבת, במקום הוצגה אופרה של רוסיני והאולם היה מלא בבני אדם שהגיעו לחזות ביצירה. המופע הופסק באמצע על ידי המשטרה, שהודיעה לקהל כי נתגלתה אבקה חשודה באולם.



בית האופרה מטרופוליטן בניו יורק. צילום: רויטרס
בית האופרה מטרופוליטן בניו יורק. צילום: רויטרס



המשטרה פתחה במצוד אחר האדם שפיזר את האבקה, ולבסוף נתגלה כי מדובר באפר של חברו – חובב אופרה מושבע שהלך לעולמו. אדם אחד נזקק לסיוע רפואי, אך פרט לכך, לא היו נפגעים בתקרית. נציג המשטרה עדכן את העיתונאים כי פיזור האפר מהווה הפרה של תקנות הבטיחות של עיריית ניו יורק, אך אין בכך מרכיב פלילי.



מנהל בית האופרה הוסיף: "אנחנו מעריכים חובבי אופרה שמגיעים למטרופוליטן, אנחנו מקווים שבפעם הבאה הם לא יביאו יחד איתם לאולם אפר אנושי".



מכתבו של לנון למלכה נחשף


נסיים עם אדם אלמוני ובר מזל שרכש לפני 20 שנה אוסף תקליטים בשווי 12 דולרים בשוק פשפשים, ולאחרונה גילה בשרוול אחד התקליטים, עותק ממכתב שנכתב על ידי ג'ון לנון למלכה אליזבת, מכתב שכעת מתברר ששווה מעל ל-70 אלף דולרים.



במכתב מציין לנון כי הוא מבקש לבטל את חברותו במסדר האימפריה הבריטית, כבוד שניתן לו ארבע שנים קודם לכן ב-1965. במכתב כותב לנון כי הוא משיב את הכבוד במחאה על מעורבות בריטניה במלחמת האזרחים בניגריה, ובשל תמיכת בריטניה במלחמה בווייטנאם.





המכתב המקורי נשמר בארכיון המלכותי, באשר להעתק - מומחים מעריכים כי לנון לא שלח אותו בשל העובדה שעל הדף קיימת מריחת דיו, מה שהוביל את הזמר ליצור עותק נוסף – אותו שלח בסופו של דבר למלכה.