יש את אלה שאוהבים להיות לבד, חייבים את השליטה וצריכים תמיד לעמוד בפרונט, ומולם עומדים אלה שזקוקים לחצי השני שלהם שלהם, חולקים איתו את ההצלחות אבל גם את הכישלונות, ופשוט עובדים טוב יותר בצמד. לא בטוח שבמקרה של סיימון וגרפונקל, הקלישאה של שניים זה תמיד ביחד אכן עומדת במבחן המציאות. הצמד היהודי האמריקאי המצליח הוליד שלל להיטים לאוויר העולם, התפרק, התאחד, שוב התפרק ואז שוב התאחד. השניים רבו, השלימו, ניתקו קשר וחזרו לבמה שוב.



אל מול ההצלחה המשותפת שלהם, עמדה גם ההצלחה האישית של כל אחד מהם, והיום – כשסיימון וגרפונקל הם פשוט פול סיימון וארט גרפונקל שחוגג היום יום הולדת – זה זמן טוב לחזור אחורה ולבחון כמה צמדים ששרדו, וכמה אחרים שהזוגיות שלהם דווקא לא החזיקה מעמד:



אורנה ומשה דץ - ביזנס ופלז'ר לא תמיד הולכים ביחד, כפי שהוכיחו הצדים שהופיעו יחד במשך כ-20 שנה, ופירקו את הצמד במקביל לפירוק הנישואים. השניים נפגשו באמצע שנות ה-80, ובמקביל לעבודה משותפת, הפכו לבני זוג. מרבית פעילותם פנתה לקהל הילדים הצעיר, וקלטות הילדים שהוציאו – "בא לי מסיבה", "טיף וטף" ואחרות – הפכו להצלחה גדולה. ב-2006 התגרשו, התפרקו, אבל כמה שנים מאוחר יותר חזרו לשתף פעולה – הפעם רק במסגרת ה"ביזנס".


אורנה דץ. צילום: אור גפן
אורנה דץ. צילום: אור גפן



משה דץ, צילום: יח"צ
משה דץ, צילום: יח"צ


דאפט פאנק
- הצמד האלקטרוני הצרפתי החל את דרכו ב-1993, ומאז ממשיך להוביל את הסצנה בהצלחה רבה. יכול להיות שהסוד לזוגיות מוזיקלית טובה הוא מינימום חשיפה - השניים אינם מרבים להופיע בפנים גלויות, אלא משתמשים בתלבושת של רובוטים המסתירה את פניהם.

וואם - על אף שלרוב מתייחסים לוואם כאל להקה, למעשה מדובר בצמד. בזוגיות תמיד יש צד אחד דומיננטי ואחר מעט פחות, במקרה של וואם יש את ג'ורג' מייקל – ואת הבחור השני בצמד, דמות אנונימית (בהשוואה למייקל כמובן) בשם אנדרו רידג'לי. מייקל ורידג'לי הכירו בתיכון, בתחילת שנות השמונים הקימו את וואם והצליחו באופן חסר תקדים. ההרכב התפרק ב-1986 בשל חילוקי דעות על אופי הלהקה, ג'ורג' מייקל הפך את הלימון ללימונדה והמשיך בקריירה המצליחה שלו, רידג'לי ניסה, ובמקרה שלו, קצת פחות הצליח.

ג'ינג'יות - נחזור אלינו ואל הצמד אמיר צורף ותמיר אלברט, שהקימו ב-1993 את ג'ינג'יות. צורף היה חבר ברוקפור ובנוער שוליים, אלברט הגיע לצמד מלהקת נושאי המגבעת. השניים הוציאו ב-1994 את אלבום הבכורה שלהם, שנותר אלבומם היחיד ואף נושא את שמם, ומתוכו כמה להיטים ששרדו עד היום - ביפ, L.A, וגם שיר הנושא - ג'ינג'יות, והשורה המפורסמת מתוכו – "pussy heaven pussy hell". זמן קצר לאחר הוצאת האלבום, אלברט חזר בתשובה (ובהמשך חזר שוב בשאלה) וההרכב התפרק.

הבלאק קיז - להקה נוספת שהיא בעצם צמד הם הבלאק קיז, שנוסדו בתחילת שנות האלפיים באוהיו ארה"ב. הצמד הכיר בביה"ס התיכון, למד יחד באוניברסיטה וגם נשר יחד מהלימודים כדי להקים להקה. העניין השתלם להם, מאחר והיום – 15 שנים מאוחר יותר הם נחשבים לאחד מהרכבי האינדי המצליחים בעולם, מאחוריהם שמונה אלבומים והזרוע עוד נטויה.

לכבוד יום הולדתו של ארט גרפונקל - חצי מאחד הצמדים המוכרים בעולם, קבלו סט זוגי במיוחד: