ברוס ספרינגסטין נתקע בדרך: נתחיל עם סיפור חמוד שמוכיח שלפחות כרגע, עדיין קיימת אחדות באומה האמריקאית. הזמר ברוס ספרינגסטין השתתף באירוע בערב שישי האחרון, ובסופו עלה על האופנוע שלו ונסע לכיוון ביתו. באמצע הדרך שבק האופנוע, והזמר נשאר תקוע לבד בחושך באמצע שום מקום.


למזלו של ספרינגסטין, קבוצת רוכבים בדיוק עברה במקום וראתה איש שעומד בצד הדרך וזקוק לעזרה. לפי חברי הקבוצה, רוכבים תמיד מסייעים לרוכבים אחרים, ולכן עצרו לאדם – בלי שידעו שמדובר בזמר המפורסם.



לאחר ניסיונות כושלים להתניע את האופנוע, ספרינגסטין עלה על אחד האופנועים של אחד הרוכבים, ונסע יחד איתם לבאר מקומי, שם הם שתו יחד כוסית אחת או שתיים והמתינו עד שהטרמפ של ספרינגסטין יגיע. בהחלט הבוס.



לאונרד כהן – 1934-2016


רובנו התעוררנו ביום שישי בבוקר למשמע הבשורה הקשה על מותו של אחד היוצרים המוכשרים והמוערכים בתעשיית המוזיקה העולמית – הזמר לאונרד כהן.



למעשה, כהן הלך לעולמו בביתו שבלוס אנג'לס ביום שני, שלושה ימים לפני ההודעה הרשמית על מותו. הזמר נטמן בבית קברות במונטריאול, עיר הולדתו בקנדה, בטקס יהודי לפי כללי ההלכה, ולצד הוריו ושאר בני משפחתו. 


לאונרד כהן. צילום: טוויטר
לאונרד כהן. צילום: טוויטר


כהן שחרר את אלבומו האחרון לפני פחות מחודש, ובשנה הבאה היה אמור לחגוג 50 שנות קריירה. תעשיית המוזיקה הרכינה ראש למשמע הבשורה הקשה, וברחבי הרשת נרשמו שלל הספדים. סולן להקת קולדפליי כריס מרטין ביצע במהלך הופעה שהתקיימה בסוף השבוע קאבר לשיר "סוזן" – אחת הקלאסיקות הגדולות של כהן, ולאחריה הוסיף – "אני שולח את אהבתי למר לאונרד כהן, על השירים הגדולים הללו, שינית את חיי".

ניק קייב פרסם הודעה בפייסבוק בה כתב כי עבור רבים כהן היה כותב השירים הגדול מכולם, והוא גם יחסר לכולם. ג'סטין טימברלייק צייץ בפשטות – "רוח ונשמה שאין שנייה לה", והזמר מובי פרסם תמונה של כהן והוסיף – "החשכה הפכה לחשוכה הרבה יותר, איש יפה, נשמה יפה, נח על משכבך בשלום".