אהובה עוזרי, אחת מעמודי התווך של המוזיקה המזרחית והתרבות הישראלית, נפטרה היום (שלישי) בגיל 68, לאחר שנכנעה למחלת הסרטן, ממנה סבלה ב-16 השנים האחרונות. רבים מאנשי המוזיקה הישראלית, וגם מהמערכת הפוליטית, הגיבו למותה וספדו לה. אחד מחבריה הקרובים ביותר היה הזמר דקלון. "אני מרגיש צער", אמר בריאיון לגל"צ, "זה היה צפוי. זה מחלה שהשם ירחם.




"בכל זאת, כשמגיע הזמן הלב כואב. כשהיה לה עוד את הקול הקלטנו את 'קולי במדבר' ב-1964, היא הופיע לבד יותר מאיתנו אבל עכשיו התחברנו איתה בשנה האחרונה אני וסגיב כהן הופענו כמעט בכל הארץ הקהל קיבל אותה באהבה. זה כמו שזוהר ארגוב בתקופה האחרונה היה עולה לבמה היו משתגעים. מה שהחזיק אותה בתקופה זו זה היה המוזיקה. המוות זה גם חלק מהחיים". 

אייל גולן ספד גם הוא ואמר: "כואב ליבי היום על מותה של האישה המיוחדת הזו אהובה עוזרי, גדלתי על שיריה של אהובה על צלילי בולבול טארנג, שהיתה היחידה שניגנה על כלי זה בישראל. אני מאושר שסגרתי איתה מעגל, שאירחתי אותה כמה פעמים בתוכנית שלי. אני מצדיע לך היום אהובה עוזרי".

בועז שרעבי אמר לאחר מכן: "הכרנו עוד מכרם התימנים. היא היתה אחת הנשים האמיצות שהכרתי בחיים שלי. התמודדות עם המחלה ודברים בעבר שלא יודעים. היא היתה צריכה לפרנס את עצמה. לפני 30 שנה היא עבדה בשיפודים כדי לאכול ולשתות. היא היתה אמיצה גדולה דבקה במה שעשתה. נתנה לזה נופך חדש למוזיקה. שרק אם היא היתה מושמעת יותר בעבר הרחוק זה היה אחרת לגמרי היום. 
 
"חשוב שנאמר עליה שהיתה לנו בקהילת האמנים בישראל נסיכה. האישיות המדהימה שלה היא היתה מצחיקה אופטימית. ללמוד ממנה להיות אופטימיים ולקוות".
 



יהודה קיסר ספד לה ואמר: "בשנת 73, כשהיא הוציאה את התקליט הראשון, הייתי נער. הופעתי איתה והיא לקחה אותי כנגן. הופעתי איתה כשהיא היתה כוכבת גדולה. זה היה בשבילי דבר שלא הכרתי. ולאט לאט הבנתי ממנה מה זה מוזיקה מה זה להיות על במה. המון דברים.  שם זה התחיל, כולם יודעים שהיא התחילה את זה כולנו גדלנו עליה. עשרות שירים להמון אמנים. היתה הראשונה שבראשונות. 
 
היא הרגישה שהיא אהובה וחשובה בתעשייה ובקהל?
"בשנים הראשונות הכל היה ברור לה. היא הופיעה בכל הארץ ובחו"ל והרגישה מי היא ועם הזמן באה לה המחלה הזו והורידה לה את החשק, אבל בכל זאת המשיכה והמשיכה אף על פי שהיה לה קשה והיא לא שרה בכלל, היא היתה גדולה מהחיים.
blockquote class="twitter-tweet" data-lang="en">