1997 הייתה שנה משמעותית בארץ ובעולם בשלל תחומים. בפוליטיקה האמריקאית - מדלן אולברייט הפכה לאישה הראשונה בתפקיד מזכירת המדינה, בביטחון - מדינת ישראל קברה את 73 בניה שנפלו באסון המסוקים, במדע - הכבשה דולי זכתה לתואר הכבשה המשובטת הראשונה, בספרות - יצא לאור הספר הראשון בסדרת הארי פוטר, במוזיקה - להקת 'רדיוהד' מוציאה את אלבומם המצליח OK Computer ובקולנוע - הסרט 'טיטאניק' עולה לאקרנים.



הסרט 'טיטאניק' שעלה לאקרנים ממש היום לפני 19 שנה, נחשב עד היום לאחד הסרטים המצליחים והמרווחים בעולם. תקציב העתק שלו – למעלה מ-200 מיליון דולרים התגמד אל מול ההכנסות העצומות – מעל ל-2 מיליארד דולרים, ועוד לא אמרנו מילה על 11 הפסלונים הזהובים ושאר הפרסים שגרף הסרט המצליח, בכיכובם של לאונרדו דיקפריו וקייט וינסלט.





אחד הפסלונים שייך לזמרת סלין דיון שזכתה לא רק בפרס האוסקר היוקרתי על שיר הנושא – 'My Heart Will Go On'  אלא גם בפרס הגראמי, היוקרתי לא פחות. על אף שהשיר, וגם הפרס שייכים לסלין דיון, היצירה לנצח תהיה מחוברת לסרט, כמו גם שירים רבים אחרים שאי אפשר לנתק מהפסקול אליו הם הוצמדו בעבר. רוצים עוד דוגמאות?



I Don't Want to Miss a Thing – אירוסמית' – הלב נשבר כאשר בן אפלק שב ממסעו בחלל ישירות לידיה של ליב טיילר אהובתו – בעוד שאביה – ברוס ויליס לא שרד את המסע. הסצנה המרגשת מתוך הסרט "ארמגדון" מלווה בקולו של אביה האמיתי של טיילר – סטיבן, סולן להקת אירוסמית', והדמעות -ובכן - הן זולגות מעצמן.



The Time Of My Life – השיר שמסיבות הסיום של בתי הספר לא יכולות בלעדיו יחגוג בשנה הבאה יום הולדת 30, ועל אף שהביצוע שייך לג'ניפר וורנס וביל מדלי, הוא לנצח ייתפס בעיני (ואפילו באוזני) המאזינים כשירם של פטריק סוויזי וג'ניפר גריי – שרוקדים לצליליו ריקוד מושחת במיוחד בסרט האלמותי "ריקוד מושחת". הלהיט הענק זיכה את מבצעיו באוסקר, בגלובוס הזהב וגם בגראמי, הסרט הענק השאיר אותנו עם שורה אחת בלתי נשכחת – "Nobody puts Baby in a corner".



I will Always Love You - וויטני יוסטון לא רק שרה את הלהיט הענק הזה בסרט "שומר הראש" אלא גם גילמה את התפקיד הנשי הראשי לצידו של קווין קוסטנר – שומר הראש הפרטי שלה בסרט. השיר שייך בכלל לדולי פרטון שהקליטה אותו בתחילת שנות ה-70, יוסטון עשתה לו קאבר עבור הסרט ב-1992 – קאבר כל כך מוצלח שסביר שלא ידעתם כי הביצוע המקורי שייך בכלל לפרטון. פסקול הסרט הפך לפסקול הנמכר ביותר בכל הזמנים, והקריירה של יוסטון שגילמה אז תפקיד קולנועי ראשון, הרקיעה שחקים.



Streets of Philadelphia – הלהיט הענק הזה של ברוס ספרינגסטין לקוח איך לא, מתוך פסקול הסרט "פילדלפיה" המבוסס על סיפור אמיתי, בכיכובם של טום הנקס ודנזל וושינגטון. הסרט נחשב לפורץ דרך בתעשיית הקולנוע העולמית, בטרם יצא לאקרנים כמעט ולא הופצו בעולם סרטים שעסקו באיידס, הומוסקסואליות והומופוביה. המשחק יוצא הדופן של הנקס שגילם את אנדרו בקט – עו"ד הומוסקסואל וחולה איידס שנלחם במעסיקיו שפיטרו אותו, העניק לו את פרס האוסקר, בו זכה גם ספרינגסטין על הביצוע הבלתי נשכח לשיר שמלווה את הסרט.



רוצים לשמוע עוד שירים שיזכירו לכם סרטים בלתי נשכחים? קבלו סט מיוחד, לאלה מבינינו שחיים בסרט!