זוכי הגראמי בקטגוריית מפעל חיים – נחשפים. בפברואר הקרוב יתקיים טקס הגראמי הנוצץ בו יחולק הפרס החשוב ביותר בתעשיית המוזיקה. בטקס שלל קטגוריות שונות על יצירה חדשה, וגם פרס מפעל חיים שיוענק השנה למספר יוצרים שהשפיעו רבות על תעשיית המוזיקה העולמית. בין היוצרים תמצאו את הזמרת המנוחה נינה סימון שלא זכתה מעולם בפרס בחייה, וכיום – כמעט 14 שנה לאחר מותה, זוכה לכבוד הראוי לה. סימון נולדה בצפון קרוליינה ונחשבה לפסנתרנית מחוננת. כאפרו אמריקאית המתגוררת בדרום ארה"ב, היא ויתרה על מוזיקה קלאסית, ופנתה אל מוזיקה הסול. סימון נחשבה לפעילה חברתית אמיצה, ולאחת מזמרות הסול הגדולות בעולם.



יוצרים נוספים שיזכו בפרס המכובד הם להקת ולווט אנדרגראונד בהובלת ג'ון קייל ולו ריד המנוח. ההרכב הוביל מהפכה בתחום מוזיקה הרוק, ואלבום הבכורה שלו - “The Velvet Underground and Nico” נחשב לאחד החשובים בעולם. זוכים נוספים הם האומן Sly Stone שהשפיע על מוזיקת הפאנק, ג'ימי רודג'רס שהניח את יסודות מוזיקת הקאנטרי לפני כמעט 100 שנה, שירלי סיזר שנחשבת לגברת הראשונה של מוזיקת הגוספל, הפסנתרן אחמד ג'אמל, וזמר הקאנטרי צ'ארלי פרייד. ברכות לזוכים.



 הסטרימינג הרג את הרדיו? לא בטוח 


אם פעם כדי להאזין למוזיקה היית צריך להיות צמוד למכשיר גדול וכבד, או לחילופין לנסוע ברכב, היום כל טלפון סלולארי יכול להעביר לך בקלות ובפשטות מוזיקה – בכל מקום ובכל זמן דרך שלל שירותי הסטרימינג הקיימים בשוק. סקר חדש שנערך ע"י חברת סקרים עצמאית מוושינגטון, בדק האם התפתחות הסטרימינג גרמה לפגיעה בהאזנה לרדיו, והתוצאות – לפחות אם תשאלו אותנו, מסקרנות במיוחד.



37 אחוזים מתוך 2,000 המשתתפים בסקר, טענו כי הם ממשיכים להאזין לרדיו באדיקות, בעוד שרק 12 אחוזים אינם מאזינים לרדיו כלל. יתר הנשאלים מאזינים למוזיקה דרך שירותי סטרימינג שונים. לא מצליחים להחליט מה עדיף? אקו 99 מציעה לכם גם וגם! מוזיקה ברדיו או פלייליסטים מעולים דרך האפליקציה - כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לבחור. -