יהל יצחק, 27, זמרת ועובדת בתעשיית המוסיקה שעומדת להוציא סינגל נוסף עם מתמודדת לשעבר מהתכנית ודווקא זוכה להצלחהיהל יצחק (27) הגיעה לאודישנים של העונה הקודמת של "דה וויס", והפילה את אביב גפן מהכיסא כשנכנסה לאודישן עם מפוחית וגיטרה ושרה את שירו האלמותי של בוב דילן, Mr. Tambourine man. בסופו של דבר היא בחרה בו למנטור, בתקווה כי גפן יעזור לקריירה המוזיקלית שלה לנסוק. 

 


יצחק מספרת כי גימיק התוכנית התחיל להרגיש "מכור" ולא אמיתי ברגע שהגיעה לשלב הדו קרב. "בדו קרב הוא נתן לנו לשיר את 'מישהו' של מתי כספי. שיר שלא היה לוקח זמרת כמוני למקום טוב. בדיעבד, כשאני משחזרת את זה, זה היה נראה כאילו הוא עושה את זה רק בגלל שהוא עומד לצאת בשיתוף פעולה עם מתי כספי. לנו לא הייתה שום אפשרות להתערב בבחירת השיר". 

אביב גפן. התנתק ב


אבל ידעת למה את נכנסת
"הייתי מפוכחת מההתחלה ועד הסוף, אבל עדיין, מדובר בעניין מוזיקלי, מקצועי. זה ברור שזה לא שיר שהיה יכול לקחת את היכולות שלי למקום טוב. זה הרגיש מאוד שיש לו 'פייבוריטים' או 'שחקנים' שימלאו את המשבצת של היח"צ. אולי אני טועה, אבל מה שהייתי רוצה להעביר, הוא שברגע שאתה מגיע למקום שאתה כל כך רוצה להיות בו, אתה מוצא את עצמך אומר 'אמן' לכל דבר. הרי ברור שאני באופן אישי לעולם לא הייתי בוחרת בשיר הזה". 

למרות הפקפוק בבחירת השיר, יהל החליטה לסמוך על המנטור שלה. "לאורך כל החזרות, הרגשתי שאביב הוא בעדי. הוא לא נתן לי אף הערה, ודווקא ללני גומל, שהתמודדה מולי, הוא לא הפסיק לתת הערות. הוא נתן לי את ההרגשה שאני לוקחת, שאין מצב שאתאכזב. בפועל, מול המצלמות, הביקורת שהוא נתן הייתה שונה לחלוטין. שונה עד כדי כך שזה הרגיש לא אמיתי, כמו הצגה". 

איך הרגשת כשהודחת?
"אני אדם חזק ומלא הומור, אבל החוויה הזו העבירה אותי טלטלה רגשית משמעותית. למזלי, הצלחתי לעבור אותה, אבל לא כל המתמודדים הם אנשים יציבים וקלילים כמוני. יש מתמודדים, גם כאלו שזכו, שנכנסים לדיכאונות ומתחילים להשתמש בסמים. אתה נמצא בתוך מסגרת כל היום, מתאמן עם אדם שאתה מעריץ ופתאום זה נגמר בבום. נוצר נתק, ואת מרגישה שלמנטור שלך לא באמת היה אכפת ממך. זה יכול מאוד לבלבל".

ניסית לדבר עם אביב על מה שאת מרגישה? בכל זאת הוא היה המנטור שלך
"אחרי ההדחה חשבתי לכתוב לו אס.אמ.אס על מה שאני מרגישה, שזה לא היה הוגן. מה שהכי כאב לי, הוא שהתוכנית לא שיקפה את מי שאני מוזיקלית. התלבטתי מאוד אם לדבר איתו, אבל בסוף בחרתי פשוט להמשיך הלאה".

מה חשוב לך לומר למתמודדים החדשים שנבחנים עכשיו לעונה?

"חשוב לי שהמתמודדים יידעו למה הם נכנסים. כן, התכנית נותנת הכרה לאנשים מוכשרים שלא היו מקבלים את זה בלעדיה, אתה נחשף לקהל וזה עוזר, אבל כדאי שתדעו שטלוויזיה זה משחק מכור מראש. אף אחד לא יגשים את החלומות שלכם, ורוב הסיכויים שלא תהיו נינט הבאה. לא אכפת להם באמת מהמתמודדים, הם עושים את התוכנית כדי לעשות כסף ולקדם את עצמם ואנחנו החיילים. תיקחו כל דבר בערבון מוגבל".

היום, לאחר התוכנית, האם את ממשיכה ליצור?
"התוכנית תרמה לי המון מכיוון שאני עובדת בתעשיית המוזיקה. הוצאתי עכשיו סינגל עם מתמודדת נוספת מהתוכנית, נוי אייזן, ואנחנו מופיעות ועובדות על אלבום עם ההפקה של התוכנית אין לי קשר". 
מהפקת "דה וויס" נמסר בתגובה: "מתי כספי הינו יוצר ואמן גדול. לחשוב שבחירת שיר שלו נעשית כאקט יחצ"ני, עשוי להתפרש כפוגע ומעליב. אביב גפן מראה מזה ארבע עונות את רצינותו, חריצותו והשקעתו במתמודדים שבנבחרתו, הן במהלך התוכנית והן לאחריה. אנו מצרים על תחושות כאלה או אחרות שקיימות בקרב מתמודדים שסיימו את דרכם בתחרות מוקדם ממה שציפו. אנו מאחלים ליהל יצחק הרבה בהצלחה בעתיד".