ב-8 בינואר 1935 נולד במסיסיפי, ארה"ב, תינוק בשם אלביס אהרון פרסלי. 35 שנים מאוחר יותר אלביס פרסלי הפך לשם שכולם מכירים. על אף שהקריירה של פרסלי ידעה לא מעט עליות ומורדות, התמכרויות לאלכוהול, לאכילה וגם לתרופות, פרסלי נחשב עד היום לאחד האומנים החשובים בעולם, לשחקן קולנוע נערץ ולמעשה למלך הרוקנרול.





ב-16 באוגוסט 1977, כשהיה בן 42 בלבד, הלך פרסלי לעולמו באחוזת גרייסלנד בה התגורר. מותו נגרם ככל הנראה משימוש מופרז בתרופות, שנוספו לבעיות הבריאותיות הרבות מהן סבל בעקבות משקל היתר שלו. אם היה חי, פרסלי היה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-82. אך… יכול להיות שאלביס בכלל לא מת? הייתכן שפרסלי חוגג ברגעים אלה ממש את יום הולדתו על אי בודד?



אינסוף מיתוסים נפוצו לאורך השנים בכל הקשור לחייו ולמותו של מלך הרוקנרול, אז לכבוד החגיגות, החלטנו לרכז עבורכם שורה של מיתוסים בלתי נשכחים שסובבים את הדמות הכי צבעונית בתעשיית המוזיקה של שנות ה-60 וה-70, מי יודע, אולי אחד הסיפורים נכון…



הקוף של אלביס מת מאלכוהוליזם: כל סלבריטאי שמכבד את עצמו צריך חיית מחמד אקזוטית. אצל אלביס היה זה קוף בשם סקאטר - שהפך לחברו הטוב של הזמר. הוא נהג להתלבש בחולצות, לנסוע במכונית של הזמר, ולהתהלך בחופשיות באחוזת גרייסלנד. כל הכיף הזה נגמר כשסקאטר הצעיר מת משחמת הכבד, מחלה שנגרמת משימוש תדיר באלכוהול, או במילים אחרות - הקוף היה אלכוהוליסט. כולנו מקווים שהמיתוס הזה לא נכון, בכל מקרה, אם תחפצו בהדלקת נר זיכרון - לקוף יש עמוד זיכרון - חפשו אותו ברשת.



אלביס היה סוכן חשאי ברשות למלחמה בסמים: תארו לעצמכם שהייתם אומנים גדולים ומצליחים, עם קהל מעריצים עצום וקריירה משגשגת, מה היה חסר לכם בחיים האלה? ובכן, יש שטוענים שכנראה שמה שאלביס היה צריך בחיים זה קצת אקשן, מה שגרם לו להתמנות לסוכן חשאי ברשות למלחמה בסמים. הכל התחיל מפגישה של הזמר עם הנשיא ניקסון. הנשיא העניק לפרסלי תג שאם יענוד אותו הוא מתחייב לחיים ללא סמים. רבים מעריכים כי זה היה הרגע בו הפך אלביס בסתר לסוכן חשאי, ושמותו היה כמובן סיפור כיסוי שיאפשר לו להמשיך ולתפוס סוחרי סמים.


סוכן חשאי? אלביס פרסלי. צילום: getty images
סוכן חשאי? אלביס פרסלי. צילום: getty images


אלביס ואופרה ווינפרי בני דודים: מלכת הטלוויזיה ומלך הרוקנרול הם בני דודים, כלומר – בהנחה ואתם קונים את כל המיתוסים שנקשרו לשמו של הזמר בעשורים האחרונים. המאמינים במיתוס טוענים כי אבותיה של ווינפרי היו עבדים במיסיסיפי אצל אבותיו של פרסלי, דבר אחד הוביל לשני והמשפחות נקשרו לנצח. אם המיתוס הזה נכון, אז המיתוס הבא - קצת מתנגש…

אלביס היה גזען: "הדבר היחידי ששחורים יכולים לעזור לי בו זה לרכוש את התקליטים שלי ולצחצח לי את הנעליים". על אף שמעולם לא הוכח שאלביס אכן אמר או לא אמר את המשפט האחרון, השמועות בתעשיית המוזיקה של שנות ה-70 רמזו שהזמר הנערץ היה גזען שאהב לגנוב את המוזיקה שלו מאומני המוזיקה השחורה. יש שישתמשו בביטוי לגנוב, אחרים יעדיפו את המינוח – לקבל השראה, כך או כך, אין ספק שהמוזיקה של פרסלי השפיעה על המוני אומנים בהמשך הדרך, ובאשר למשפט מתחילת הפיסקה – והאם הוא אכן נאמר או לא… ובכן, את זה תצטרכו לשאול את אלביס. הוא חי, לא?

אלביס חי: לפני כחצי שנה הועלו לרשת מספר סרטונים בהם מצולם אחד העובדים באחוזת גרייסלנד המפורסמת, בה חי הזמר לפני שנים רבות. אין ספק כי ישנם קווי דימיון בין העובד, לבין הזמר, מה שהוביל את הגולשים למסקנה הברורה – אלביס חי והסתתר כל השנים באחוזתו – וכעת, הוא מתחזה לאחד העובדים במקום. מיתוס זה מתנגש עם הסיפור המפורסם על האי הבודד בו חי הזמר בזהות בדויה, וממנו גם נוהג להקליט שירים חדשים מידי פעם.

אז שירים חדשים של אלביס אין לנו בשבילכם, אבל המון שירים ישנים ומצוינים יש, וגם כמה קאברים בלתי נשכחים, לאומן בלתי נשכח שחוגג היום – בין אם על אי בודד או בין אם באחוזה בגרייסלנד, יומולדת 82. מזל טוב אלביס!