אין דבר שאליעד מלכי, שהפך בשנים האחרונות לתופעת רשת פרובוקטיבית, לא עשה כדי שהתעשייה המוזיקלית בארץ תקבל אותו כפי שהוא ותאמץ אותו אל חיקה. הרומן שלו עם המצלמה התחיל לפני כחמש שנים, כשהיה חייל, עם אודישן טרגי ל"כוכב נולד", בו ביצע שיר מהמחזמר "צלילי המוסיקה". רגעים ספורים לאחר מכן, בישר לו צביקה הדר חגיגית כי הוא לא יודע לשיר. 



מלכי, שעסק במוזיקה למשך כל חייו, התרסק, אבל החליט שלא לוותר. חדור אמביציה וכוחות, כמו גם כמות לא מבוטלת של כספים שהשקיע מכיסו, הוא שחרר לאוויר היוטיוב מספר קליפים בהם הוא מפזז כשלגופו תחתונים בלבד, ואף שילב בהם מספר סצנות נועזות בסגנון סאדו-מאזו. תוך זמן קצר, הקליפים בכיכובו גרפו מליוני צפיות והפכו אותו לסנסציה ברשת, בעיקר בקרב בני הנוער. 

האודישן של אליעד מלכי - הכוכב הבא

כוכב הרשת לקח את הביקורת של הדר ברצינות ובעקבותיה התחיל ללמוד פיתוח קול. לאחר שצבר מעט ניסיון, הכתה בו ההבנה כי הטוקבקיסטים שצוחקים עליו צודקים, וכי עליו להיפטר מהמניירות של זמר האופרה. 

אמש, כשהגיע לאודישן בתוכנית "הכוכב הבא", קיווה שסוף סוף יתחילו להתייחס אליו ברצינות, אך כשהופיע מול השופטים, נדהם לגלות שהוא עדיין מצטייר כבדיחה מהלכת. לאחר הביצוע נטול המניירות, השופטים נפנפו אותו בשנית, והראל סקעת שאל אותו מדוע הוא לא עלה לבמה בתחתונים בלבד. ומסתבר שגם הקהל באולפן לא כל כך התלהב, שכן העניק לו רק כ-20 אחוז מהקולות. 

"לקחתי את זה מאוד קשה", סיפר מלכי ל"מעריב אונליין" לאחר צפייה באודישן המצולם אמש, ששודר, לטענתו, רק בחלקו. "אני יודע שהייתה הופעה מדהימה, עשו ממני צחוק בהפקה". 

אליעד, בוא לא ניתמם. התוכניות האלה חיות על סוג כזה של אודישנים, וגם אתה זכית בפרסום.
"אפשר לבקר את צורת השירה והריקוד, אבל להגיד שלא היה שואו? לעשות פרצופים? לזלזל? אני חושב שזה היה מאוד לא מקצועי. לא מתייחסים ככה למישהו שבא והשקיע. הראל סקעת אמר שהוא לא חושב שזמר ישתנה, אבל הוא נשמע כבר שנים אותו הדבר, ואני לא חושב שזה יותר טוב".

למרות שהואשם בחוסר מודעות עצמית, מלכי ידע היטב שהתעשייה מתייחסת אליו כסוג של דאחקה. מלכי, אם תרצו, הוא תוצאה ישירה של מי שגדל לתוך תרבות ריאליטי, חלם להיות סינדרלה, והתרסק על מזח המציאות של צביקה הדר וחבריו. אז הוא החליט ללכת בדרך עצמאית משלו. הוא צילם קליפים מיניים כמו "סקסי טיים" (רוקד בעירום במקלחת), ו"רציתי לאהוב" (רוקד בעירום עם בובה מרחוב סומסום), וכאמור, שילם את המחיר.

בשלב מסוים, לאחר שהתפרסם ברשת, הרגיש שמיצה את נישת היוטיוב. התפנית התרחשה כאשר הסרטונים הגיעו לידי מכללת לוינסקי, בה למד חינוך. בהודעה רשמית מהמכללה, נאמר לו כי אין הלימה בין היותו סטודנט לחינוך והוראה, שאמור לשמש דוגמה לתלמידיו, לבין השתתפותו בקליפים פרובוקטיביים בעלי אמירות מיניות, ועליו לבחור בין השניים. מלכי בחר במוזיקה וסולק מהמכללה. בעקבות העלבון, מלכי הגיש תביעה משפטית למכללה ולמשרד החינוך, מה שגרר עמו למפח נפש נוסף מפני שהפסיד בתביעה, ונכנס כתוצאה מכך למצוקה כלכלית. "נפל לי האסימון שהדמות של אליעד מלכי שמה לי רגליים, לכן החלטתי לשנות את הכיוון", הוא מספר. לדבריו, כשפנו אליו מ"הכוכב הבא", ראה בכך הזדמנות חד פעמית "להראות לאומה בפריים טיים את אליעד החדש והרציני".

האודישן לכוכב נולד



אליעד מלכי, שגדל בבת ים למשפחה דתית, היה כל חייו ילד דחוי ומבודד. לאחר שירותו הצבאי, ניתק מגע עם הוריו שלא קיבלו את עיסוקו, וכיום הוא מתגורר בדירת שותפים בבת ים. בניגוד לשמועות הרווחות לגבי נטייתו המינית, הוא מכריז על עצמו כסטרייט. "אני לא מייצג את הקהילה הגאה ולא אף אחד. אני מייצג רק את עצמי. אנשים זרים מפריעים לי בדייטים עם בחורות ואומרים להן שהייתי עם גבר, כי הרצון הוא לפגוע". 

מדוע לא באת לאודישן והופעת כמו שכולם מכירים, אוהבים ומצפים ממך?
"מבחינתי הרעיון הזה מוצה. מותר לי לשנות כיוון. אם הייתי זמר רגיל והיו מכירים אותי בזכות הקול שלי, לא הייתה לי בעיה לבוא עם נוצות, אבל כאן רציתי שיכירו אליעד אחר ובפריים טיים. שיפסיקו לצחוק עליי. עבדתי קשה אבל הם רצו את הפארסה. הם שפטו אותי כבדיחה. לא נתנו לי באמת הזדמנות ולא ראו אותי כאדם. הם הביאו כל כך הרבה אנשים הזויים בשביל רייטינג ורצו שאהיה ביניהם. התלבשתי בצורה מכובדת ועדיין עשו ממני צחוק".

אתה לא יכול להכריח את השופטים לאהוב את מה שאתה עושה.
"עדיין הגיעה לי הזדמנות כי באתי כמו שאני. ברק ביטון שעבר זייף וקיבל עוד הזדמנות. הכל מכור מראש, הכל היה נראה לי מפוברק. כל הקהל זיהה אותי מהרשת ומההופעות שלי,  זה לא הגיוני שהם לא הצביעו לי". 

אתה מתחרט שהלכת לאודישן?
"אסי עזר ניסה להניא אותי מלהגיע. הוא אמר שזה לא יעבוד, וכנראה שהוא צדק. אני מאוד מקווה ומאמין שהצופים שראו את זה יעריכו את זה. ההפקה ניסתה לדחוף אותי לעירום מקסימלי. ניסו להכריח אותי להופיע בתחתונים ובגרביוני רשת. אני גאה בעצמי שלא הסכמתי להפוך לדאחקה שלהם".


מקשת נמסר בתגובה: "אליעד מלכי קיבל פנייה ממלהקי התכנית שהציעו לו הזדמנות להגיע לאודישן. ההצבעה עבור הביצוע מתבצעת על ידי הקהל והשופטים אשר החליטו שלא להעבירו. אנו מודים לו על השתתפותו ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".