ירושלים שלו: שולי רנד מתרגש, מאוד. על אף שקריירה מוזיקלית ענפה כבר מאחוריו, הוא עדיין מחכה בציפייה לקראת צאתו של הסינגל, "לא תדעי כמה", שיפתח את אלבומו שעתיד לצאת במהלך השנה. הסינגל, שיוצא בימים אלו ממש לרדיו, מבשר את סיבוב ההופעות החדש שלו שנפתח, איך לא, בירושלים. "אני תושב העיר כמעט 25 שנה. מעולם לא ראיתי את עצמי גר בירושלים והיום לא מסוגל לראות את עצמי גר בשום מקום אחר בעולם. אני מופיע בפני הקהל הירושלמי כבר הרבה שנים. יש לי קשר מיוחד איתו, זה קהל של הקשבה וזה כמובן משפיע על השיקול לפתוח את הסיבוב בעיר, וכמובן למשוך ברכה לסיבוב כולו".



יש לך קשר רוחני עם ירושלים?
"אני לא חושב שאפשר להיות יהודי בלי שיהיה לך קשר רוחני לירושלים. זו עיר שגורמת לי לתחושות עמוקות מאוד ולהתרגשות גדולה, זה משהו שאני חווה ברמה הפיזית". 



אתה לקראת תקליט חדש, סינגל ראשון ומופע חדש. תקופת התחדשות?
"כל החיים אני בסוג מסוים של תהליך יצירה. ליצירה יש כל מיני שלבים, חלקם קשים ומבלבלים. והשלב שבו הדברים יוצאים החוצה יש בו תחושה ואנרגיה של התחדשות ושמחה. מאוד מסקרן אותי לראות את המפגש של הקהל עם החומרים החדשים".




 
"הכל מתהפך ומסתדר מחדש" 

המופע החדש, בשיתוף הצוות של תמבינתי, איתן בלום ואסף תלמודי, יש חלק נכבד של שירים חדשים, שירי מאיר אריאל ושירים מהאלבום "נקודה טובה".

איזה תהליך עברת עם העבודה היצירתית על אלבומך החדש?
"תהליך ארוך וקשה מאוד של ברירה - מה מתאים ומה חשוב יותר או פחות. מכיוון שמדובר בכמה שנים, נצברו הרבה חומרים. עיקר העבודה מתרכז במיון של מה הדבר שאני רוצה להגיד לעולם. התהליך עדיין לא הסתיים. אחד הדברים שאני הכי אוהב באלבום הזה, זו עבודה חיה, כל פעם שנתונים חדשים נכנסים לחדר, הכל מתהפך ומסתדר מחדש".

באיזה תכנים עוסק אלבומך החדש?
"האלבום החדש עוסק בתכנים מגוונים, וכמו כל דבר שאני עושה עוסק בקשר בין האדם לקדוש ברוך הוא. בקשר בין הורים לילדים, באמירות חברתיות. הוא מעין בבואה של מה שעבר עליי בחמש השנים האחרונות".

אלבומך הראשון זכה להצלחה גדולה. אתה מרגיש שהוא הרים את רף הציפיות ממך?
"אי אפשר להתעלם מהציפייה של הקהל ממני ושלי מעצמי. אני משתדל לזקק את הציפייה שיש לכך שאעמוד מאחורי השירים. יש משהו מתעתע באלבום שהוצב לו רף גבוה כמו 'נקודה טובה', שלפעמים מרוב רצון לא לחזור על מה שעשית מתפספסים דברים טובים ולכן לקח לי כל כך הרבה זמן, כי אני רוצה לעשות בירור עמוק של מה שחשוב לי לומר".

יש לך השפעה עצומה על העולם החילוני ואתה זוכה להערכה רבה. ידוע לך על אנשים שחזרו בתשובה בזכותך?
"יש לי הרבה סיפורים על אנשים שדרך היצירות שלי קרה להם משהו. וזה כל מה שמעניין אותי, לפתוח צוהר. אני לא עוסק בלהחזיר אנשים בתשובה, אני עסוק בלספר על עולם שהקדוש ברוך הוא נוכח בו ושכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה".

בקומוניקט של ההופעה כתוב "רצוא ושוב" - ביטוי להתמלאות והתרוקנות, לעליה מעלה ולאחריה שיבה מטה אל המציאות. למה הכוונה?
"רצוא ושוב הוא מושג שמופיע בחזיונות של הנביא יחזקאל, אבל משתמשים בו כדי להגדיר מצב קיומי של בין ירידה לעליה. מצאתי שזה השם שהכי מתאר את מצבי ואת החומרים שבאלבום".

איך אתה מרגיש עם כל החשיפה? אתה לוקח את זה בקלות?
"אני חי את המציאות הזו רוב חיי ולומדים להסתדר עם הדבש ועם העוקץ של זה".

אתה מתחבר למוזיקה שנוצרת בישראל?
"אני מאוד מעודכן במה שקורה במוזיקה בישראל, בעיקר במוזיקה יהודית אבל לא רק. יש הרבה יוצרים שאני אוהב ומקשיב להם: אביתר בנאי, אהוד בנאי, מאיר אריאל ז"ל".