הכל עוד לפני - התקווה 6


למוזיקה באלבומם החדש של התקווה 6 יש גרוב צעיר, רענן והטקסטים בהחלט יכולים לפנות לציבור רחב מבחינת התכנים שבהם הם עוסקים. השיר "שים עין עלינו" (עם מוש בן ארי) הוא להיט שיש בו כל מה שצריך ולכן התברג בכל תחנות הרדיו. יש גם את "קופנגן" (עם אינפקטד מאשרום) שזכה להצלחה גדולה.




אהבתי את עיצוב העטיפה והחוברת שבה רואים ילד משקיף על כדור הארץ - מה שמוסיף אלמנטים רוחניים ועומק. יש הרבה רגעים קסומים מבחינת העיבודים, אבל הוא קצת מיינסטרים לטעמי ומכוון גלגל"צ מידי. מאוד אהבתי את רצועה 9, "שלום" שבהחלט ריגש אותי ומצדיק את רכישת האלבום.




Shalosh - rules of oppression



אלבום חדש להרכב הג'אז הישראלי SHALOSH - שלושת חבריו עצמאיים לגמרי - מפיקים, מלחינים, כותבים ומבצעים פיוז'ן צבעוני שחוצה ז'אנרים כמו רוק, קלאסי, אלקטרו ומוזיקת עולם.



מוזיקה מחוספסת, אקוסטית, פרוגרסיבית, שנמנעת מחוקי ז'אנר כזה או אחר. ייחודו של ההרכב מתאפיין בכך שהוא מנוהל ומובל על ידי שלושת חבריו ולא על ידי נגן מוביל יחיד, מה שמאפשר למוזיקה ליהנות מהתפתחות אמנותית משותפת ונטולת אגו – כיאה לשלושה שותפים שהם גם חברים קרובים.



חברי ההרכב הם גדי שטרן פסנתר, מתן אסייג תופים, דויד מיכאלי קונטרה בס. המוזיקה באלבום לעיתים פסיכדלית במיוחד ברצועה הפותחת שעל שמה קרוי האלבום. לא כל הג'אז באלבום הזה נעם לי באוזן ולעיתים היו רגעים מטרטרים, אבל אני יודע שחובבי ג'אז אמיתיים ידעו לאהוב ולעכל אותו.




אוויר לעוד שנים - אלדד ציטרין



אלבום ייחודי, אינטימי וכפול שמאוד נהניתי להקשיב לכל אחד עשר השירים שהשרו אווירה מאוד נעימה ומרגיעה. ציטרין הוא מוזיקאי מחונן במובן הרחב של המילה, פסנתרן, מלחין, מפיק וזמר. בדרך כלל דרמטיות יכולה להעיק אבל לא במקרה של ציטרין שמצליח לשמור על מינונים מאוזנים למדי. לדוגמא, בשיר 9 מתחיל השיר אחרי שתי דקות של הקדמה והמוזיקה מדברת, מעוררת רגש עוד לפני שהוא שר את מילות השיר. גם האלתורים בפאלצט בסוף אותו שיר יפים.



הטקסט של שיר 4 "מעניין" כתוב מצוין והעיבוד פשוט נפלא. דיסק ראשון – השירים. דיסק שני - קטעי סולו פסנתר שחלקם היו המקור לשירים שבאו אחר כך. השילוב בין השניים משקף בצורה שלמה יותר את הוורסטיליות של אלדד ואת הצבע הספציפי שלו. עיבוד והפקה מוזיקלית: ניר מימון ואלדד ציטרין. דיסק מאוד מומלץ.




שלוש - קרולינה



מאוד אהבתי את אלבום הבכורה של קרולינה "מה אעשה עכשיו?" והרבה פחות התחברתי לאלבומה השני "זהר", אבל עכשיו היא מוציאה את "שלוש" שכולל את המגה להיט "ענן" שבעקבותיו יגיעו עוד להיטים.



אחד מהם יצא בקרוב לרדיו - "אור" הגרובי והמקסים. אני מבטיח לכם שמדובר באלבום טוב עמוס להיטים שמחזיר את קרולינה בשלה וקסומה מתמיד. שירים שאהבתי באלבום: "תן לי רגע" שמופק מדהים, "היהלום שבלב" שזה גם להיט על בטוח, "זוהר הקטבים" בעל טקסט מאוד רוחני וגבוהה, "היכנע" הוא סוג של המנון מודרני סוחף.




קרולינה היא אחת מהיוצרות והזמרות החשובות של הדור הנוכחי והיא מסמלת עבורי אישה שעושה תהליך רוחני עם עצמה שבא ליידי ביטוי באמצעות הטקסטים והמלודיות שהיא יוצרת. את עטיפת הדיסק פחות אהבתי, אבל זה לחלוטין נסלח לאור איכות המוצר. דיסק שווה ביותר וחובה בבית.




סתיו- מאור טיירי



מאור טיירי, בן 29 מגבעת אולגה, משיק אלבום בכורה עם תשעה שירים חדשים. זאת, לאחר ששחרר בלינקטון שלושה סינגלים. הראשון שבהם "קצת אחרי תשרי" פותח את האלבום ואף נושא את שמו.



לאחר שתי הופעות מלאות בפיאנו בר בתל אביב שהתמלאו עד אפס מקום והופעה קצרה בלונדון, ממשיך מאור את דרכו הטבעית במוזיקה עם אלבום ראשון בשם "סתיו". השיר "אי בודד" - שהכי אהבתי באלבום - נכתב על המקום השקט והנסתר שנמצא אצל כל אדם שרוצה קצת שקט והפסקה מכל תלאות היום והחיים עצמם.




פינת הנוסטלגיה



נרקודה - יפה ירקוני


בשנת 1959 הוציאה הזמרת יפה ירקוני את האלבום "נרקודה עם יפה ירקוני" עם תזמורת הד ארצי ובניצוחם של חנן וינטרניץ ומשה אושרוביץ שקיבץ שירים סלוניים רבים.



בתקליט תמצאו את הלהיטים "שחרחורת", "אל נא תאמרי לי שלום", "ארצנו הקטנטונת" ו"חביבי". ירקוני התפרסמה כחיילת שחרחורת ששרה בקולה הערב את הטנגו הפופולרי והפכה עם השנים לסמל לאומי של מדינה שלמה כאשר הפכה לכלת פרס ישראל.



לא אשכח שפעם הלכתי עם חברים להופעה של עפרה חזה בקונכייה שבחיפה ולאכזבתי הרבה עפרה הייתה חולה ויפה ירקוני החליפה אותה. אני מודה לה על כך, כי היא רקדה והקפיצה מעריצים שרופים של זמרת אחרת והיא הייתה בלתי נשכחת ומרגשת.