והמנצחת היא… הבס! 


אם תהיתם איזה כלי נגינה הוא החשוב ביותר בכל הרכב מוזיקלי - מחקר חדש מגלה באופן מפתיע, כי מדובר דווקא בגיטרת הבס. המחקר, שנערך באקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב, גילה כי למוח האנושי פשוט יותר להבין מקצב מסויים, כשהוא מנוגן בטון נמוך – כפי שמנגנת גיטרת הבס. המשמעות היא שכשאנשים שומעים צלילים שמופקים מגיטרת הבס, סביר יותר שהם ירקדו, יזיזו את כפות הרגליים ויגיבו בצורה תנועתית לשיר. 
 
מחקר נוסף שנערך באוניברסיטת נורת'ווסטרן, מצא ששירים בהם יש משקל גדול יותר לגיטרת הבס, גורמים למאזין להרגיש מועצם ובטוח בעצמו – או במילים אחרות, אם אתם בעניין של לימודי מוזיקה ומתלבטים על איזה כלי נגינה לנגן - נראה לנו שהמחקר הזה אומר הכל – גיטרת הבס היא המנצחת.

 הרגעים המוזיקליים הגדולים מטקס האוסקר 
 
אז על אף שמדובר באירוע החשוב ביותר של תעשיית הקולנוע בעולם, טקס האוסקר שנערך אתמול בלוס אנג'לס סיפק לא מעט רגעים מוזיקליים שווים במיוחד, וגם – פאדיחה אחת בלתי נשכחת, אבל עליה ברשותכם – דווקא לא נדבר.
 
נפתח עם השיר שזכה באוסקר City of Stars""– מתוך הסרט "לה לה לנד". הביצוע המקורי בסרט שייך לכוכבים הראשיים – ראיין גוסלינג ואמה סטון. במופע שנערך אמש, ביצע אותו על הבמה המוזיקאי ג'ון לג'נד, שמשתתף גם הוא בסרט – ושילב בביצוע שיר נוסף מתוך המיוזיקל ש… לא זכה לבסוף בפרס הסרט הטוב ביותר. 
 
ביצוע בלתי נשכח נוסף שייך לג'סטין טימברלייק, שביצע בטקס את שירו "Can't Stop the Feeling", הלקוח מתוך הסרט "טרולים" – סרט אנימציה בדיבובו של טימברלייק שאף שימש כמפיק המוזיקלי של הסרט. באוסקר על השיר הוא לא זכה, בגראמי שנערך לפני שבועיים, דווקא כן. 
 
ביצועים יפים נוספים היו שייכים לבחורה הצעירה והמוכשרת שמדבבת את "מואנה", וביצעה שיר מתוך הלהיט החדש של דיסני, וגם של כוכב ותיק הרבה יותר, הזמר סטינג, שכבר הגיע למעמד המכובד מספר פעמים בחייו, וביצע שיר מתוך סרט תיעודי על צלם מלחמות שנהרג בעת מילוי תפקידו.