גבירותיי ורבותיי, אתם מוכנים לזה? כבר באביב ייחל מבול ההופעות הבינלאומיות בארצנו, כאשר בין היתר צפויים להגיע לכאן בריטני ספירס, גאנס אנד רוזס, רדיוהד, ג'סטין ביבר, אירוסמית' ועוד רבים וטובים. אז אם בא לכם לספר לנכדים שלכם, ביום מן הימים, שזכיתם לראות את האמן האהוב העליכם בהופעה חיה או שאתם מאלה שעדיין מתלבטים לאן ללכת, המידע הבא רלוונטי בשבילכם.  



ז'אן מישל ז'אר
6.4, מצדה



ז'אן מישל ז'אר (69), מלחין צרפתי, מחלוצי המוזיקה האלקטרונית, יגיע באפריל הקרוב לראשונה לישראל להופעה במצדה, כדי לעורר מודעות להיעלמותו של ים המלח.



ז'אר החל את הקריירה הבינלאומית שלו באמצע שנות ה־70 בהופעות ראווה שמאופיינות בתאורה מיוחדת, הקרנות על מבנים, זיקוקין דינור ולייזרים.


כמה זה יעלה לכם? בין 490 ל־3,000 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? לכל מי שבילה בניינטיז במסיבות האוס וטראנס וראה בז'אר את הקול הפסיכדלי של תקופתו.



ז'אן מישל ז'אן. מחלוצי המוזיקה האלקטרונית. צילום: רויטרס



לאלי אספוסיטו
13.4, היכל מנורה מבטחים



לאלי אספוסיטו (26), דוגמנית, שחקנית וזמרת ארגנטינאית, שידועה בעיקר בשל השתתפותה בטלנובלות ארגנטינאיות, בהן "כמעט מלאכים" ו"אספרנסה", תערוך בחול המועד פסח את ביקורה התשיעי בישראל במסגרת סיבוב ההופעות "Soy Tour", אשר החל באמריקה הלטינית וימשיך באירופה. אספוסיטו נחשבת לאחת מכוכבות הפופ הגדולות ביותר בעולם הלטיני. במאי אשתקד היא הוציאה את אלבומה השני, "Soy", שזכה באלבום זהב בארץ מולדתה.


כמה זה יעלה לכם? בין 250 ל־650 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? בעיקר לבנות דור ה־Z, ששואבות את רוב השכלתן התרבותית מערוצי ויוה וויוה פלוס.



לאלי אספוסיטו. כוכבת הטלנובלות הארנטינאיות. צילום מסך



ג'סטין ביבר
3.5, פארק הירקון



ג'סטין ביבר (22), זמר פופ קנדי, יגיע לישראל במאי הקרוב, כשהוא נמצא בשיא הקריירה שלו, לאחר שכבר הופיע פה ב־2011 לעיני מעל 20 אלף מעריצים. ביבר החל את דרכו האמנותית כבר בגיל 13 בסרטוני יו־טיוב שבהם שר גרסאות כיסוי של אמנים כגון סטיבי וונדר, אשר וג'סטין טימברלייק.


כמה זה יעלה לכם? בין 350 ל־1,190 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? בעיקר למעריצות מזוכיסטיות שאוהבות שמושא הערצתן יורק עליהן או מקלל אותן.



ג'סטין ביבר. כבר הופיע כאן ב-2011. צילום: רויטרס



אמיר קוסטוריצה ו־The No Smoking Orchestra
11.5, אמפיתאטרון קיסריה; 13.5, בריכת הסולטן



אמיר קוסטוריצה (63), שחקן, מוזיקאי ובמאי קולנוע סרבי, יופיע במאי הקרוב בישראל עם ההרכב The No Smoking Orchestra, שמשלב מוזיקה בלקנית ורוק. קוסטוריצה ולהקתו הופיעו כבר כמה פעמים בישראל, והופעתם הפעם תיערך במסגרת "שעת הצוענים" - הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה צוענית ובלקנית, ולצדם גם להקת בום פם הישראלית והתזמורת הרומנית Fanfare Ciocarlia.


כמה זה יעלה לכם? בין 199 ל־499 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? לחובבי מוזיקת עולם וסרטים זרים בעלי תו תקן של איכות.



יופיעו במסגרת פסטיבל "שער הצוענים". צילום: רויטרס .The No Smoking Orchestra אמיר קוסטריצה עם



אירוסמית'
17.5, פארק הירקון



ההופעה במאי הקרוב תהיה השנייה בארץ בתולדותיה של אירוסמית', שהופיעה כאן כבר בשנת 1994 ועוררה רגשות מעורבים. ההופעה הקרובה תפתח את סיבוב הופעות הפרידה האירופי של הלהקה הוותיקה, לאחר שהסולן סטיבן טיילר גילה לאחרונה כי בכוונתם להתפרק אחרי 45 שנות עשייה משותפת.


כמה זה יעלה לכם? בין 250 ל־870 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? לקהל שמסתנוור מהילת רוק כבד, אבל תכלס מתחבר יותר לבלדות רומנטיות שנכתבו בהשראת אלכוהול וסמים.



אירוסמית'. לאלו שמסתנוורים מתהילת רוק כבד. צילום: רויטרס



פול יאנג
21.5, היכל התרבות בתל אביב



פול יאנג (61), זמר פופ בריטי שהתפרסם בתחילת שנות ה־80, יופיע במאי הקרוב בישראל בפעם השלישית. לאחרונה הוא הוציא אלבום חדש, "Good Thing", הראשון זה 20 שנה.


כמה זה יעלה לכם? בין 199 ל־459 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? רומנטיקנים שלבם נשבר במהלך האייטיז.



פול יאנג. בפעם השלישית בישראל. צילום: רויטרס



רוד סטיוארט
14.6, פארק הירקון



רוד סטיוארט (72), זמר ומוזיקאי ממוצא סקוטי שהתפרסם בתחילת שנות ה־60, יופיע ביוני הקרוב בישראל בפעם השלישית. סטיוארט הוציא מספר לא מבוטל של להיטי ענק לאורך השנים. מבדיקה שערכה לפני שנים אחדות רשת BBC עולה כי סטיוארט מכר למעלה מרבע מיליארד אלבומים, עובדה שהופכת אותו לאחד המוזיקאים הנמכרים בעולם.


כמה זה יעלה לכם? בין 290 ל־790 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? סבתות צעירות, מאזיניה לשעבר של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש" ואנשים שמתרגשים משירים של דיוויד גריי.



רוד סטיוארט. אחד המוזיקאים המוכרים בעולם. צילום: רויטרס



טום ג'ונס
28.6, היכל מנורה מבטחים



טום ג'ונס (77), זמר פופ ומוזיקת נשמה בריטי שהתפרסם באמצע שנות ה־60 בשל קולו המחוספס והייחודי, יגיע ביוני הקרוב לישראל בפעם השנייה במסגרת סיבוב ההופעות שלו Forest Live. בארבעת עשורי הקריירה שלו מכר ג'ונס למעלה מ־100 מיליון אלבומים.


כמה זה יעלה לכם? בין 295 ל־1,255 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? אנשים שאוהבים עד היום גם את אלביס פרסלי, רוי אורביסון ופול אנקה.



טום ג'ונס. קול מחוספס וייחודי. צילום: רויטרס



בריטני ספירס
תחילת יולי, פארק הירקון



לאחר אינסוף שמועות, הודיעו מנהליה של בריטני ספירס (36) בסוף השבוע האחרון כי היא תגיע להופעה ראשונה בישראל בתחילת יולי במסגרת סיבוב ההופעות האסייתי שלה ובעיצומו של קאמבק מוצלח שהיא חווה לאחר כמה שנים קשות. ספירס, המכונה גם "נסיכת הפופ", החלה את הקריירה שלה בהיותה בת 12 בתוכנית הילדים "מועדון מיקי מאוס". במהלך שנות פעילותה, שידעו לא מעט עליות ומורדות (אשפוזים במכוני גמילה מסמים, התמוטטות עצבים תקשורתית וכו'), זכתה ספירס בלמעלה מ־300 פרסים ומכרה עד כה יותר מ־240 מיליון אלבומים, DVD ועוד.


כמה זה יעלה לכם? טרם פורסם.


למי זה מיועד? בנות 30 פלוס שעייפו מלהמתין למדונה שתוציא להיט חדש ומצאו בספירס הצעירה פרובוקטורית ראויה למדי להחליפה.



Getti Images :טירס פור פירס. בפעם הראשונה בישראל. צילום



טירס פור פירס
5.7, היכל מנורה מבטחים



טירס פור פירס, להקת פופ־רוק־ניו־ווייב בריטית שהוקמה ב־1981, תגיע לישראל ביולי הקרוב בפעם הראשונה. פריצתה של הלהקה לשוק האמריקאי נזקפת בעיקר לזכותה של רשת ה־MTV הצעירה, שקידמה בזמנו את הקליפים שלה באינטנסיביות. השנה צפוי לצאת לה אלבום חדש.


כמה זה יעלה לכם? בין 299 ל־799 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? לכל מי שהתרגש בזמנו מ־Tainted Love של Soft Cell ו־Take on Me של א־הא, ובקיצור הקליט שירים בדאבל קאסט.



גאנז אנד רוזס. לאחר שרק אקסל רוז היה פה ב-2012 הפעם הם מגיעים בהרכב מלא. צילום: Getti Images



גאנס אנד רוזס
15.7, פארק הירקון



להקת גאנס אנד רוזס האמריקאית, שהוקמה ב־1985 והפכה במהרה לתופעת רוק עולמית ענקית, תופיע בישראל ביולי הקרוב במסגרת סיבוב ההופעות העולמי שלה, Not in This Lifetime, שמפגיש בפעם הראשונה זה 23 שנים בין שלושת חברי ההרכב המקורי - הסולן אקסל רוז, הגיטריסט סלאש והבסיסט דאף מק'אגן. הלהקה, שהתפרקה ב־1997 בעקבות חילוקי דעות שהתגלעו בין חבריה, הופיעה בארץ גם בשיא תהילתה, ב־1993, ורוז הופיע כאן עם הרכבו החלופי ב־2012.


כמה זה יעלה לכם? בין 350 ל־1,300 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? למי שיודע להבחין במוזיקה איכותית גם אם היא מלווה בפרובוקציות זולות ו/ או למי שבשנות ה־90 היו לו בחדר פוסטרים במקום קירות.



רדיוהד. רצוי למהר כדי לתפוס את השורות הראשונות. צילום: רויטרס



רדיוהד
19.7, פארק הירקון



רדיוהד, להקת רוק אלטרנטיבי בריטית שהוקמה ב־1989, תופיע ביולי הקרוב בארץ בפעם הרביעית במסגרת סיבוב ההופעות לקידום אלבומה החדש, Moon Shaped Pool. ההופעה לא תכלול גולדן רינג, מה שאומר שרצוי למהר למתחם הפארק, כדי לתפוס את השורות הראשונות. אלבומה של רדיוהד, Ok Computer מ־1997, הוגדר במקומות רבים כאלבום הטוב ביותר של שנות ה־90. גיטריסט הלהקה, ג'וני גרינווד, שנשוי לאמנית הישראלית שרונה קטן, הופיע כאן פעמים רבות, בין היתר לצד המוזיקאי שי בן צור.


כמה זה יעלה לכם? בין 429 ל־479 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? למאזינים שמחפשים חדשנות ומהפכנות בסאונד ובהפקה מוזיקלית.



הפיקסיז. אגדת רוק. צילום: רויטרס



הפיקסיז
25.7־26.7, אמפיתאטרון קיסריה



הפיקסיז, להקת רוק אלטרנטיבי אמריקאי שנחשבת לאחת מלהקות הרוק המשפיעות של שנות ה־80 וה־90, תופיע ביולי הקרוב בישראל בפעם השנייה. ב־2010 היא ביטלה את הופעתה שלושה ימים בלבד לפני מועדה, ככל הנראה בשל פרשת המשט לעזה.


כמה זה יעלה לכם? בין 299 ל־429 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? לקהל שמחובר גם לאמנים כמו אלביס קוסטלו, איגי פופ ו־Talking Heads ויצא לו לכלות חלק ניכר מזמנו במועדון הרוקסן ז"ל.


הדייר סטרייטס. יגיעו בספטמבר. צילום מסך



הדייר סטרייטס אקספיריינס
14.9, היכל מנורה מבטחים



הדייר סטרייטס אקספיריינס, הרכב בינלאומי ששר משירי להקת הדייר סטרייטס, שהוקמה ב־1977 והתפרקה סופית ב־1995, יופיע בספטמבר בישראל בפעם השלישית. את ההרכב הקים סקסופוניסט הלהקה המקורית, כריס וויט, שלאחר פירוקה שיתף פעולה עם שמות גדולים כמו מיק ג'אגר, פול מקרטני ורובי וויליאמס. ההרכב ערך את הופעת הבכורה שלו ברויאל אלברט הול בלונדון ב־2011. גם הפעם אנחנו מחכים לשמוע את הלהיטים הגדולים של מארק נופלר, בהם Romeo and Juliet, Brothers in Arms ו־Your Latest Trick.


כמה זה יעלה לכם? בין 199 ל־599 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? למי שאוהב את המוזיקה שלו טובה, אבל יכול גם להתעלם מהיעדרותו הצורמת של מארק נופלר האגדי.



ניק קייב. "נסיך האופל". צילום: רויטרס



ניק קייב
19.11־20.11, היכל מנורה מבטחים



ניק קייב (60), המכונה "נסיך האופל", זמר, משורר וסופר אוסטרלי, יופיע בנובמבר הקרוב בישראל בפעם הרביעית במסגרת סיבוב ההופעות של אלבומו האחרון, Skeleton Tree, שנוצר סביב מותו של בנו בן ה־15 שנפל מצוק לאחר שימוש ב־LSD. באחד מביקוריו פה הקליט קייב עם להקת "המכשפות" את השיר Shivers, שיצא באלבומה "מתכסות". קייב החל את דרכו האמנותית כסולן להקת הפוסט־פאנק The Boys Next Door. במהלך הקריירה שלו שחרר 16 אלבומי אולפן ביחד עם להקתו, The Bad Seeds, ובין להיטיו אפשר למנות את The Weeping Song, Into My Arms ו־Where the Wild Horses Go.


כמה זה יעלה לכם? בין 234 ל־694 שקלים לכרטיס.


למי זה מיועד? לאנשים שצוללים לעומקם של טקסטים.